استفاده از اینستاگرام برای افراد کم‌توان آسان‌تر می‌شود

اینستاگرام

اینستاگرام قصد دارد در آینده‌ی نزدیک، استفاده از پلتفرمش را برای کاربران کم‌توان آسان‌تر کند. ارائه‌ی توصیف صوتی از عکس‌ها اولین گام دراین‌زمینه است.

اینستاگرام روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد پلتفرمش را برای کاربرانی بیشتر دردسترس قرار دهد که به اختلال بینایی مبتلا هستند. این شرکت تصمیم گرفته امکان اختصاص متن جایگزین را برای عکس‌ها فراهم کند. چنین متنی می‌تواند به‌منظور ارائه‌ی توضیح برای عکس اشتراک گذاشته‌شده به‌کار رود. درنتیجه، توضیح اضافه‌شده به‌وسیله‌ی ماشین صفحه‌خوان (Screen Reader) خوانده می‌شود و افراد نابینا می‌توانند اطلاعاتی درباره‌ی عکس‌های موجود در فید اینستاگرام خود بشنوند و درک بهتری از تصویر مدنظر به‌دست آورند.

دو راه برای اختصاص متن جایگزین برای عکس‌ها وجود خواهد داشت: اولین روش با استفاده از هوش مصنوعی است. درواقع، اینستاگرام فناوری تشخیص اشیا را برای تولید خودکار توضیحات عکس‌ها به‌کار می‌برد. توصیفات تولید‌شده‌ی هوش مصنوعی شامل فهرستی از اشیایی خواهد بود که در عکس حضور دارند. اگرچه ممکن است متن اضافه‌شده کمی ابتدایی به‌نظر برسد، این روش تنها راه عملی برای فراهم‌کردن محتوای مناسب برای میلیاردها عکس موجود در اینستاگرام است.

در روش دوم، کاربران خودشان به‌طور مستقیم متن جایگزین را برای عکس‌های خود وارد می‌کنند. اینستاگرام قسمتی را برای ورود توضیحات درنظر گرفته که وقتی عکسی آپلود می‌شود، دردسترس قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود توصیف‌های کاربران درباره‌ی عکس‌هایشان با جزییات بیشتر و ادبیات بهتری درمقایسه‌با متن خودکار هوش مصنوعی همراه باشد.

اینستاگرام اعلام کرده برنامه‌های بیشتری برای بهبود دسترسی افراد کم‌توان دارد؛ اما اطلاعات بیشتری دراین‌زمینه ارائه نکرده است. فیسبوک، مالک اینستاگرام، هم در سال‌های اخیر با اضافه‌کردن متن جایگزین در اپلیکیشن موبایل و ارائه‌ی زیرنویس همزمان در ویدئوهای زنده، گام‌های مشخصی برای بهترشدن تجربه‌ی کاربری افراد کم‌توان برداشته است.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *