انتشار گسترده آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 مجددا آغاز شد

ویندوز 10

پس از مدت‌ها انتظار، ظاهرا سرانجام مشکلات آپدیت ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ برطرف شده‌اند؛ چرا که مایکروسافت انتشار گسترده‌ی آن را از هفته‌ی پیش آغاز کرده است.

مایکروسافت از هفته‌ی پیش، انتشار آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ را پس از رفع باگ‌ها، مجددا برای ویندوز ۱۰ آغاز کرده است؛ باگ‌هایی که به‌حدی اذیت‌کننده‌ شده بودند که ردموندی‌ها را مجبور کردند آپدیت اکتبر را از حالت انتشار خارج سازند.

در زمان انتشار اولیه‌ی آپدیت اکتبر، عده‌ای از کاربران ویندوز ۱۰ مدعی شدند که پس از نصب این آپدیت، برخی از فایل‌های روی سیستم‌شان پاک شده است. درحالی که مایکروسافت انتشار مجدد این آپدیت را از چندین هفته پیش برای کاربران اینسایدر آغاز کرده بود، اما تاکنون شاهد انتشار گسترده‌ی آن برای عموم نبودیم. مایکروسافت در اصل قصد داشت کاربران اینسایدر، باگ‌های باقی‌مانده‌ی احتمالی را پیدا کنند تا مجددا به‌هنگام انتشار عمومی، مشکلات پیشین گریبان‌گیر کاربران نشوند.

همان‌طور که ذکر کردیم، سرانجام پس از گذر یک ماه از انتشار آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ برای کاربران اینسایدر، این آپدیت به‌صورت عمومی از هفته‌ی گذشته در دسترس قرار گرفته است. جان کیبل، سرپرست بخش مدیریت برنامه سرویس‌های ویندوز در مایکروسافت، در این رابطه می‌گوید که او و تیمش بازخوردهای به‌دست‌رسیده از کاربران اینسایدر را که شامل میلیون‌ها نفر می‌شوند، به‌خوبی پیگیری کرده‌اند و حال دیگر تمامی مشکلات مربوط به حذف شدن فایل‌ها در آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ مرتفع شده‌اند.

از زمان آغاز انتشار مجدد این آپدیت در هفته‌ی گذشته، تنها درصد کمی از کاربران قادر به دریافت آن بودند؛ اما با گذر زمان، این آپدیت برای دیگران نیز منتشر شده است و اگر هنوز آن را دریافت نکرده‌اید، بهتر است به بخش Windows Update سری بزنید. با این‌وجود، مایکروسافت گفته که این آپدیت ممکن است برای برخی کاربران در دسترس قرار نگیرد: «اگر ما تشخیص دهیم که دستگاه شما با مشکلاتی مثل عدم سازگاری یک اپلیکیشن به‌خصوص با آپدیت جدید، مواجه است، تا زمان برطرف شدن آن مشکل، آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ را برای شما منتشر نخواهیم کرد. حتی اگر از طریق Check for updates هم اقدام کنید، به این آپدیت دسترسی پیدا نخواهید کرد».

Microsoft در سال ۲۰۱۸، با مشکلات متعددی در زمینه‌ی آپدیت‌های Windwos 10 مواجه شد؛ ردموندی‌ها ابتدا انتشار آپدیت آوریل ۲۰۱۸ را به‌دلیل مشکل صفحه‌ی آبی مرگ به تعویق انداختند و پس از نصب این آپدیت روی بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه، مجبور شدند که مشکل مربوط به فریز شدن دسکتاپ و کروم را برطرف کنند. اگر پیگیر اخبار بوده باشید، می‌دانید که این شرکت پس از مواجهه با مشکلات بزرگی در آپدیت اکتبر ۲۰۱۸، مجبور شد آن را از حالت انتشار خارج سازد.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *