اینستاگرام به زودی لایک، فالوور و کامنت‌های تقلبی را حذف می‌کند

اینستاگرام

اینستاگرام با حذف فعالانه لایک، فالوور و کامنت های جعلی استراتژی سختگیرانه‌تری را برای مبارزه با کاربران ساختگی در این اپلیکیشن دنبال خواهد کرد.

رشد سریع و چشمگیر اینستاگرام در سال های گذشته این شبکه اجتماعی را به پلتفرمی برای مشهور شدن افراد عادی، دیده شدن سلبریتی ها و اثرگذاری بر جریان های اجتماعی تبدیل کرده است. این مساله باعث شده که بسیاری از افراد عادی و حتی سرشناس برای ایفای نقش پررنگ تر به خرید فالوور، کامنت، لایک و حتی بازدید ویدیو به اپلیکیشن های متفرقه روی بیاورند.

بر اساس بیانیه جدید اینستاگرام لایک و فالوورهای تقلبی اکانت هایی که با استفاده از اپلیکیشن های دیگر و به منظور جلب توجه یا اثرگذاری بیشتر در این شبکه اجتماعی به دست آمده اند، با دستور العمل ها و قوانین کاربری تناقض داشته و به زودی حذف می شوند.

برای پیاده سازی هرچه بهتر این فرایند از ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده می شود که اکانت های مشکوک به استفاده از این سرویس را شناسایی کرده و تمامی لایک ها و فالوورهای ساختگی را پاک می کند. هر اکانتی که به عنوان کاربر اپلیکیشن های خرید لایک و فالوور اینستاگرام شناسایی شود، هشداری مبنی بر تغییر رمزعبور برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز فروشندگان لایک و فالوور را دریافت خواهد کرد.

این کمپانی قبلا هم دست به اقدامات مشابهی زده بود که در پی آن شاهد افت چشمگیر تعداد فالوورهای برخی سلبریتی ها بودیم اما این بار لایک ها و کامنت ها نیز هدف گرفته شده اند و با بهره گیری از فناوری یادگیری ماشینی این روند موثرتر دنبال خواهد شد.

تاثیر مخرب و گسترده بات ها و اکانت های فیک و غیرواقعی اینستاگرام، توییتر و فیسبوک بر جریان های اجتماعی و سیاسی نظیر انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش ایالات متحده، باعث فشار افکار عمومی و نهادهای دولتی برآنها شده است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *