دستور زاکربرگ به مدیران فیسبوک: از گوشی اندرویدی استفاده کنید

فیسبوک

مدیرعامل شرکت فیسبوک «مارک زاکربرگ» به تیم مدیریتی کمپانی تحت مدیریتش دستور داده که تنها از تلفن‌های اندرویدی استفاده نمایند، چون که سیستم عامل اندروید به طور گسترده‌تری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابر گزارشات این تصمیم بعد از آن گرفته می‌شود که «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل به انتقاد از فیسبوک پرداخت و آن را به خاطر زیر نظر گرفتن ترافیک‌های شخصی افراد زیر سوال برد.

در مصاحبه‌ای که تیم کوک با شبکه‌ی MSNBC داشت، در پاسخ به این سوال که اگر جای زاکربرگ بود چگونه با اتهامات اخیر برخورد می‌کرد، گفت: «من هرگز در این شرایط قرار نمی‌گرفتم».

زمان زیادی طول نکشید تا اینکه زاکربرگ نسبت به اظهار نظر‌های تیم کوک واکنش نشان داد و آن‌ها را شعاری توصیف کرد:

من فکر می‌کنم مهم است که دچار سندروم استکهلم نشویم و اجازه ندهیم شرکت‌هایی که به سختی تلاش می‌کنند تا پول بیشتری از شما بگیرند، شما را قانع کنند که اهمیت بیشتری برایتان قائل هستند. چون که این موضوع به نظر من مضحک است.

در حالی که هنوز مشخص نیست اظهار نظر‌های جنجالی «تیم کوک» باعث شده که زاکربرگ نسبت به دستور اخیر خودش اقدام کند یا خیر، به نظر می‌رسد که دستور داده شده توسط مدیرعامل جوان فیسبوک خیلی هم دور از منطق نباشد.

اندروید سیستم عاملی است که بیشترین کاربران را در سطح دنیا و خارج از کشور آمریکا دارد. از جمله آمریکای جنوبی، اروپا، روسیه، جنوب آسیا و بخش‌هایی از خاورمیانه.

این دستور همچنین می‌تواند از لحاظ مدیریتی تصمیمی درست تلقی شود. شرکت‌های تکنولوژی دیگر مثل Snap شدیدا کاربرانش را به داشتن گوشی‌های اندرویدی تشویق می‌کنند. اندروید و iOS تفاوت‌های اساسی زیادی در زمینه‌ی تولید و طراحی اپلیکیشن دارند که می‌تواند فرایند توسعه را دچار تغییرات زیادی کند.

البته علی رغم دستور زاکربرگ، با توجه به فعالیت‌های اخیر مدیران فیسبوک در توییتر -مثل «دیوید مارکوس» و «اندرو بازوورث»- به نظر می‌رسد دستور زاکربرگ آنچنان جدی نبوده است. چرا که افراد یاد شده همچنان از تلفن‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنند.

 

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *