سیستم عامل کروم پس از قفل شدن، نفوذ از طریق درگاه USB را مسدود خواهدکرد

سیستم عامل کروم

گوگل برای افزایش امنیت کروم‌بوک‌ها، به‌زودی قابلیت امنیتی تازه‌ای را برای Chrome OS عرضه خواهدکرد.

هم‌اکنون هنگامی که کروم‌بوک قفل باشد، همچنان امکان نفوذ بدافزارها به سیستم ازطریق درگاه USB توسط شبیه‌سازی ابزاری مانند کیبورد وجود دارد. اما سیستم عامل Chrome OS به‌زودی قابلیتی را دریافت خواهدکرد که چنین تهدیداتی را به‌واسطه‌ی قطع تعامل جدید با درگاه USB هنگام قفل بودن دستگاه، متوقف می‌کند.

این قابلیت که با نام USBGuard در به‌روزرسانی تازه‌ای از نسخه‌ی آزمایشی یا اصطلاحاً «Canary» سیستم‌عامل کروم دیده شده‌است، دستگاه را در هنگام قفل بودن از خواندن کدها و دستورها ازطریق درگاه USB منع می‌کند که چنین امکانی، بی شباهت به اقدام اپل برای توقف فعالیت درگاه USB پس از گذشت یک ساعت از قفل بودن دستگاه در ویرایش تازه‌ای از iOS 11 نیست.

البته فعالیت دستگاه‌هایی که از قبل به درگاه USB کروم‌بوک‌ها متصل شده‌ باشند پس از قفل شدن قطع نخواهد شد و به‌طور مثال، انتقال داده‌ها از یک حافظه‌ی USB به رایانه حتی پس از قفل شدن نیز ادامه‌ خواهد داشت. علاوه‌براین، طبیعی‌است که امکان معرفی کردن برخی دستگاه‌ها به سیستم‌عامل به‌عنوان تجهیزات قابل اطمینان نیز توسط فهرست سفید وجود خواهد داشت.

می‌دانیم که کروم‌بوک‌ها، مخصوصاً برای کاربرانی که دانش چندانی برای استفاده از رایانه‌ها ندارند، ایمن‌تر از دستگاه‌های ویندوزی و از این قبیل هستند. اما بااین‌حال، نفوذپذیری هر رایانه‌ای به‌واسطه‌ی ورود بدافزارها ازطریق اتصال فیزیکی درگاه USB قابل کتمان نیست. بنابراین قابلیت USBGuard که در آینده‌ای نزدیک و با غیرفعال کردن اتصال USB جدید هنگام قفل بودن دستگاه این تهدید را از بین خواهدبرد، خبر خوشی برای دارندگان دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل کروم به شمار می‌رود.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *