نمایش زنده سرعت به گوگل مپس اضافه شد

گوگل مپس

طبق خبری که وبسایت اندروید پلیس منتشر کرده گوگل در سکوت خبری سرعت سنج لایو (زنده) را به گوگل مپس (سرویس نقشه خود) اضافه نموده تا همزمان بتوانید سرعت خودروی خود را با محدوده های سرعت در هر منطقه مطابقت دهید.

در این گزارش آمده است که فعال یا غیرفعال کردن قابلیت نمایش سرعت از طریق بخش تنظیمات منوی مسیریابی در منوی Settings قابل انجام است و در صورت روشن بودن آن میتوانید سرعت خود را به صورت زنده در پایین صفحه سمت چپ مشاهده نمایید.

نمایش زنده سرعت از دیگر قابلیت هایی است که پیشتر نمونه اش در ویز وجود داشته و گوگل در سال ۲۰۱۳ به این اپلیکیشن مسیریابی اضافه کرده است. چندی پیش نیز این شرکت مستقر در مانتین ویو محدوده سرعت و همچنین گزارش حادثه را به مپس اضافه کرد که به لطف آن میتوانید رانندگان دیگر را از تصادفات سطح جاده، پلیس و دوربین های سرعت باخبر کنید. علاوه بر این گوگل مپس امکان سفارشی سازی آیکون مسیریابی را هم برای کاربرانش فراهم نموده است.

باید اشاره کنیم که قابلیت نمایش زنده سرعت فعلا در همه نقاط دنیا فراهم نیست اما آنطور که اندروید پلیس در گزارش خود آورده کاربران کشورهایی نظیر آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، جمهوری چک، فنلاند، آلمان، هلند، هند، لهستان، پرتغال، سوئد،‌ تایوان، انگلستان و آمریکا این بروز رسانی را دریافت کرده اند.

گوگل در یکی از صفحات پشتیبانی خود یاداور شده که قابلیت محدودیت سرعت آن صرفا برای هدف اطلاع رسانی ارائه شده و با در نظر داشتن اطمینان پذیری کم سیستم های GPS بهتر آن است که همین مساله در مورد سرعت سنج نیز در نظر گرفته شود در غیر اینصورت ممکن است به لحاظ ایمنی یا مالی با خسارات قابل توجهی روبرو شوید.

منبع: دیجیاتو