ویندوز 10 سرانجام از ویندوز 7 محبوب تر شد

ویندوز 10

مایکروسافت سال 2018 را با عنوان ارزشمندترین شرکت عمومی به پایان رساند. در کنار این موضوع به یک موفقیت دیگر در حوزه ویندوز هم دست یافت. بالاخره ویندوز 10 موفق شد محبوب ترین سیستم عامل در جهان شود و در این زمینه ویندوز 7 را کنار بزند.

ویندوز 10 تا ماه دسامبر سال 2018 سهمی 39.22 درصدی از بازار سیستم عامل های دسکتاپ داشته. ویندوز 7 که مدت ها بر ویندوز 10 غلبه داشت در دسامبر 36.9 درصد از این سهم را به خود تخصیص داده است.

جالب اینکه برای سال ها ویندوز 7 در صدر قرار داشت و این در حالی است که سیستم عامل قدیمی مایکروسافت سال ها قبل از ویندوز 10 معرفی شده بود. مایکروسافت قصد داشت در عرض 3 سال تعداد سیستم هایی که ویندوز 10 را اجرا می کنند به یک میلیارد برساند. اما اندکی بعد از این برنامه ریزی، زمان بندی تغییر کرد و با تأخیر مواجه شد؛ چرا که مشخص شد ویندوز فون، سیستم عامل گوشی های هوشمند مایکروسافت نمی تواند به دستیابی به این تعداد کمکی بکند.

ویندوز 10 اکنون در 700 میلیون دستگاه از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، گوشی ها و حتی کنسول ایکس باکس وان اجرا می شود. با اینکه مایکروسافت تلاش کرد با گزینه هایی از جمله به روز رسانی رایگان برخی از نسخه های قدیمی تر ویندوز، کاربران ویندوز 10 را افزایش دهد اما برای مدت ها بسیاری از کاربران همچنان به استفاده از نسخه قدیمی تر ویندوز 7 اصرار داشتند.

دستیابی به این نقطه عطف (غلبه ویندوز 10 بر 7) برای مایکروسافت موضوع مهمی به حساب می آید؛ چرا که اکنون در حدود یک سال تا پایان پشتیبانی اضافه ویندوز 7 در 14 ژانویه 2020 فاصله داریم.

مایکروسافت اما همچنان باید کسب و کارها را متقاعد کند که به جای اینکه به آپدیت های امنیتی که تا یک سال دیگر برای ویندوز 7 ارائه می شوند اکتفا کنند، ویندوز های قدیمی خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند. پیش از این هم کمپانی ساکن ردموند با چالش مشابهی برای انتقال از ویندوز XP به 7 از سوی کسب و کارها مواجه شده و حتی به این موضوع پرداخته بود که استفاده از ویندوز XP برای کسب و کارها می تواند تا 5 برابر هزینه بیشتری نسبت به ویندوز 7 داشته باشد.

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *