گوگل اسیستنت با قابلیت‌های جدیدی در حالت رانندگی به‌روزرسانی می‌شود

گوگل اسیستنت

در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O، غول بزرگ فناوری ویژگی‌های جدیدی از گوگل اسیستنت رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد با حالت رانندگی جدید گوگل اسیستنت، کاربران بتوانند از دستیار هوشمند به‌صورت موثرتری در حین رانندگی استفاده کنند.

حالت رانندگی جدید گوگل اسیستنت، فرمان‌های صوتی را دریافت کرده و شرایطی را مهیا می‌کند تا کاربران حین رانندگی بهتر بتوانند با دستیار هوشمند تعامل برقرار کنند.

انتظار می‌رود کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی از تابستان سال جاری بتوانند از حالت رانندگی گوگل اسیسنت حین رانندگی استفاده کنند. حالت رانندگی با گفتن «Hey Google, let’s drive» فعال می‌شود. پس از فعال شدن، دستیار هوشمند، داشبوردی با کلید‌های میانبر برای انجام فعالیت‌های مرتبط به کاربر نمایش می‌دهد. مثلا اگر کاربر رستوران رزرو کرده باشد و در تقویم گوگل این برنامه درج شده باشد، گوگل اسیستنت میان‌بری به برنامه‌ی ناوبری برای حرکت به سمت رستوران دراختیار قرار می‌دهد. همچنین، گوگل اسیستنت، فهرست مخاطبینی که کاربر بیش از سایر مخاطبان خود با آن‌ها در تماس تلفنی قرار دارد، در دسترس قرار می‌دهد تا درصورت نیاز وی بتواند حین رانندگی با آن‌ها به‌راحتی تماس برقرار کند. همچنین باتوجه به مسافتی که باید حین رانندگی طی شود تا به مقصد مورد نظر برسد، موسیقی یا پادکستی انتخاب و پخش می‌کند تا زمان سریع‌تر بگذرد و کاربر رانندگی دلپذیرتری تجربه کند.

تمامی دستوراتی که به‌ گوگل اسیستنت در حالت رانندگی داده می‌شود، به‌صورت فرمان‌های صوتی و بدون دخالت دست خواهند بود. مثلا اگر حین رانندگی کسی تماس بگیرد یا پیامی ارسال کند، گوگل اسیستنت به کاربر درحال رانندگی اطلاع می‌دهد تا درصورت تمایل تماس را پاسخ داده یا پیام را بخواند. کاربران برای استفاده از امکانات جدید گوگل اسیستنت نیاز به دانلود اپلیکیشن دیگری ندارند و تمامی امکانات حالت رانندگی در نسخه‌ی آتی گوگل اسیستنت دراختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

خودروهایی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند، در نسخه‌ی آتی دستیار هوشمند گوگل، امکانات بیشتری دراختیار خواهند داشت و می‌توانند از کاربردهای بیشتری استفاده کنند. مثلا می‌توانند تنها با فرمان صوتی از وضعیت سطح روغن خودرو مطلع شوند. یا می‌توانند با فرمان صوتی مطمئن شوند که در‌های خودرو قفل شده است یا خیر. همچنین می‌توانند ازطریق گوگل اسیسنت و تنها با فرمان صوتی، سیستم تهویه‌ی مطبوع داخل خودرو را فعال کنند.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *