یوتیوب قابلیت Stories را برای کاربران بیشتری دردسترس قرار می‌دهد

یوتیوب

یوتیوب نیز از قابلیتی مشابه Stories اینستاگرام با همین نام بهره‌مند است. این شرکت اعلام کرده قابلیت استوریز را دردسترس کاربران بیشتری قرار خواهد داد.

یوتیوب اخیرا اعلام کرده که قصد دارد قابلیت Stories خود را که شبیه به همین قابلیت در اینستاگرام است، برای تولیدکنندگان بیشتری منتشر کند. ازاین‌پس، کانال‌های دارای بیش از دّه‌هزار مشترک امکان استفاده از قابلیت استوریز یوتیوب را پیدا خواهند کرد.

تفاوت‌های عمده‌ای بین قابلیت Stories اینستاگرام و یوتیوب وجود دارد. برای مثال، استوری‌های یوتیوب در اپلیکیشن موبایلی به‌مدت هفت روز باقی خواهند ماند و برای همه‌ی کاربران به‌نمایش درخواهد آمد؛ چه کسانی که مشترک کانال هستند و چه کسانی که مشترک نیستند. درضمن، استوری‌های هر کانال در نوار کناری Up Next درکنار ویدئوها پدیدار خواهند شد.

تولیدکنندگان محتوای ویدئویی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، خواهند توانست با کاربرانی تعامل برقرار کنند که به استوری آن‌ها پاسخ می‌دهند. ویدئوهای کوتاه یا تصاویر منتشرشده‌ی صاحب هر کانال در جواب به سؤالات کاربران را تمام افرادی مشاهده خواهند کرد که استوری مدنظر را بازمی‌کنند. طرفداران خواهند توانست به‌سادگی در استوری کانال‌های دلخواهشان کامنت بگذارند و سؤالاتی مطرح کنند و همان‌طورکه گفتیم، صاحب کانال خواهد توانست به‌صورت عمومی به آن‌ها پاسخ دهد.

یوتیوب (YouTube) ابتدا در نوامبر۲۰۱۷ بود که از اضافه‌شدن ویژگی استوریز به پلتفرم خود خبر داد. تمرکز این بخش از یوتیوب ظاهرا بیشتر روی این موضوع است که صاحبان کانال‌ها به‌جای انتشار روزانه‌ی ویدئو و صحبت درباره‌ی زندگی‌شان، به‌شکلی جالب‌تر با مشترکان خود تعامل برقرار کنند. تولیدکنندگان می‌توانند پشت‌صحنه‌ی ویدئوهای اختصاصی‌شان را ازطریق بخش استوریز با مشترکانشان به‌اشتراک بگذارند یا اینکه مثلا تیزر کوتاه کارهای آینده‌ی خود را ازاین‌طریق منتشر کنند.

گرچه یوتیوب این ویژگی جدید را در اوایل سال ۲۰۱۸ برای تعداد کمی از کانال‌ها دردسترس قرار داده بود، انتشار گسترده‌ی آن ازطریق YouTube Partner Program می‌تواند به این معنی باشد که قرار است کاربران موبایلی این پلتفرمِ پخش ویدئو، به‌دفعات متعدد ظهور استوری‌ها را در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن یوتیوبشان شاهد باشند. برخی کاربران در انجمن ردیت در واکنش به این ماجرا، اظهارات مختلفی بیان کرده‌اند. برای مثال، کاربری می‌گوید یوتیوب به‌جای تمرکز روی بخشی جدید باید روی مشکلات فعلی‌‌اش، نظیر نگرانی‌ها درباه‌ی سیستم تبلیغات یا مشکل جنجالی Demonetization کار کند.

کاربری دیگر در یکی از تردیدهای مربوط به ویژگی استوریز یوتیوب در انجمن ردیت می‌نویسد: «مرگ یوتیوب کم‌کم درحال‌وقوع است. اگر آن‌ها از کپی‌برداری ویژگی‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی دست بردارند و به‌جایش از ویژگی‌های قدیمی پلتفرمشان پشتیبانی کنند، بخت نگه‌داشتن کاربران فعلی خود را در آینده پیدا خواهند کرد.»

حتی یوتیوبرهای معروفی نظیر فیلیپ دی‌فرانکو نیز به برخی نگران‌های خود درباره‌ی ویژگی استوریز اشاره کرده‌اند. وی می‌گوید این سیستم قابلیت‌های تحسین‌کننده‌ای دارد؛ اما خود او به استفاده از آن متقاعد نشده است. دی‌فرانکو در توییتی می‌نویسد: «ویژگی استوریز یوتیوب عجیب‌و‌غریب به‌نظر می‌رسد. استوری‌ها تا هفت روز پاک نمی‌شوند و امکان کامنت‌گذاشتن را به کاربران می‌دهند و می‌توانید فقط ازطریق ویدئوی دیگر به آ‌ن‌ها پاسخ دهید. درضمن، استوری‌های یوتیوب (برخلاف اینستاگرام) از ویژگی سوایپ‌آپ‌کردن برای منتقل‌شدن به صفحه‌ی وب پشتیبانی نمی‌کنند که برایم نکته‌ی مثبتی به‌شمار نمی‌آید. استوریزِ یوتیوب قابلیت بسیاری دارد؛ اما علاقه‌ای به آن ندارم.»

یوتیوب در اطلاعیه‌ای که در پی دردسترس قرارگرفتن ویژگی استوریز برای کانال‌های بیشتر منتشر کرده، گفته بازخوردها را دریافت و روی آن‌ها کار کرده است تا سیستمی مخصوص یوتیوبرها خلق کند.

صاحبان کانال‌های دارای بیش از دَه‌هزار مشترک خواهند توانست با ورود به اپلیکیشن موبایلی یوتیوب و ضربه‌زدن روی آیکون دوربین و سپس انتخاب گزینه‌ی Create Story استوری‌شان را ارسال کنند.

 

منبع: زومیت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *