۵۱ درصد از کاربران به دنبال ویدیوهای آموزشی یوتیوب هستند

یوتیوب

امروزه بسیاری از کاربران آموزش‌های مورد نیاز خود را از سطح اینترنت و به خصوص در یوتیوب پیدا می‌کنند و به همین دلیل اصلا عجیب نیست که ۵۱ درصد از کاربران به دنبال ویدیوهای آموزشی یوتیوب هستند.

پیش از این گمان می‌شد که مردم در یوتیوب بیشتر به دنبال ویدیوهای خنده‌دار و بامزه هستند اما پژوه‌های جدید نشان می‌دهد که در واقع کاربران بسیار تشنه یادگیری‌اند و به همین دلیل ویدیوهای آموزشی یوتیوب طرفداران زیادی دارند. مرکز پژوهشی PEW این موضوع را با انجام تحقیقی از ۴۶۰۰ بزرگسال آمریکایی متوجه شده است.

در پژوهش PEW آمده که برای کاربران یوتیوب کشف و انجام دادن کارهایی که آن‌ها پیش از این انجام نداده‌اند بسیار مهم است. همچنین یک پنجم کاربران اعتقاد دارند که برای آن‌ها درک و اطلاع از اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهند اهمیت زیادی دارد.

البته مشکل اینجاست که این کاربران مشتاق یادگیری بسیاری از مواقع به آن محتوایی که می‌خواهند دسترسی پیدا نمی‌کنند. حدود 64 درصد از افراد حاضر در این مطالعه می‌گویند که گاها ویدیوهای نامناسبی برای آن‌ها نمایش داده می‌شود. همچنین 61 درصد والدین نگران‌ هستند که کودکانشان در به ویدیوهای مناسبی دسترسی دارند که برای آن‌ها مناسب نیست.

نکته جالب این‌جا است که با وجود آن که یوتیوب در واقع پلتفرمی برای دسترسی به اطلاعات یک‌بار مصرف مانند اخبار نیست اما ظاهرا هر چه که می‌گذرد، کاربران آن به استفاده از این نوع محتوا علاقه بیشتری نشان می‌دهند. طبق پژوهش PEW، میزان افرادی که به این دست از محتواها علاقه دارند از سال 2013 تا امروز دو برابر شده و از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده است.

یوتیوب طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. طی سالی که گذشت مدیرعامل یوتیوب گفت که در هر ماه، 1.8 میلیارد کاربر ثبت نام شده به تماشای ویدیوهای این پلتفرم می نشینند و این رقم بدون احتساب افرادی است که حساب کاربری نساخته اند.

 

منبع: دیجیاتو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *