رسانه های اجتماعی

سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و LinkedIn سایت های شگفت انگیزی هستند که به شما امکان ملاقات،تعامل و به اشتراگ گذاری اطلاعات با مردم سراسر جهان را میدهند. با این حال، همراه با تمام این امکانات خطراتی هم هست، نه فقط برای شما، بلکه برای خانواده، دوستان و کارفرمای شما. در این مقاله توضیح میدهیم چه خطراتی وجود دارد و چگونه از این سایتهای بی خطر و ایمن استفاده کنیم.

حفظ حریم خصوصی

یک نگرانی مشترک در مورد رساته های اجتماعی حفظ لطلاعات شخصی است. خطرات بالقوه عبارتند از:

  • تاثیر بر آینده شما: برخی از سازمانها سایت های رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی از بررسی پیشینه افراد استفاده میکنند.عکس ها یا نوشته های شرم آور و یا مجرمانه، مهم است چقدر قدیمی، می تواند مانع استخدام و یا ارتقاء شما شود. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه ها بررسی های مشابه برای پذیرش دانشجوهای جدید انجام میدهند. گزینه های تنظیم حریم خصوص ممکن است شما را در این موارد محافظت نکند چون این سازمانها می توانند از شما که صفحه آنها را “Like” کنید و یا به صفحات آنها بپیوندید و یا ممکن است نوشته یا عکسی از شما در چندین سایت بایگانی شده باشد.
  • حملات علیه شما: هکرهای سایبری می توانند پست های شما را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از آنها به اطلاعات شما یا سازمانتان دسترسی پیدا کنند.به عنوان مثال، آنها می توانند اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته اید را برای حدس زدن پاسخ به “سوالات رمزی” و تغییر رمز عبور آنلاین شما استفاده کنند، یا ایمیل های هدفمند که برای هک کردن شما تنظیم شده استفاده کنند، یا با کسی در سازمان شما تماس بگیرید و تظاهر کنند که شما هستید. غلاوه بر این، این حملات می تواند به دنیای فیزیکی نیز کشانده شود مانند شناسایی محل کار یا زندگی.
  • آسیب ناخواسته به کارفرما: هکرها و یا رقبا می توانند هر گونه اطلاعاتی حساسی که شما در مورد کارفرما منتشر میکنید را بر علیه کارفرمای شما استفاده کنند. علاوه بر این،به طور بالقوه نوشته و گفته های شما می تواند باعث آسیب به شهرت سازمان شما شود.حتما سیاست های سازمان خود را قبل از ارسال هر چیزی در مورد کار خود مطالعه کنید، علاوه بر این برخی از پست های رسانه های اجتماعی ممکن است نظارت شود.

بهترین پیشگیری محدود کردن مطالبی است که منتشر میکنید.درست است که تنظیم گزینه های حریم خصوصی می تواند مقداری حفاظت فراهم کند، با این حال آنها اغلب گیج کننده هستند و اغلب بدون اطلاعا شما تغییر می کنند.آنچه فکر میکنید خصوصی بوده ناگهان به دلایل مختلف عمومی میشوند.علاوه بر این ، میزان خصوصی ماندن پست های شما به افرادی که آن ها را به اشتراک میگذارید دارد.هر چه با دوستان بیشتری به اشتراک بگذارید ، بیشتر احتمال دارد که به اطلاعات عمومی تبدیل شوند.بطور پیش فرض هر چیزی که شما ارسال می کنید می تواند عمومی شود و بخشی دائمی از اینترنت بماند.

در نهایت ، از آنچه دوستان در مورد شما ارسال میکنند آگاه باشید. اگر چیزی منتشر میکنند که شما با آن راحت نیستید، از آنها بخواهید تا آن را حذف کنند. در صورت امتناع یا ندیده گرفتن شما، با مسئولان آن سایت رسانه اجتماعی تماس بگیرید و از آنها بخواهید مطلب را برای شما از سایت حذف کنند. بطور متقابل، آنچه شما در مورد دیگران ارسال میکنید نیز رعایت کنید.

امنیت

علاوه بر نگرانی های حریم خصوصی، در اینجا برخی از مراحل برای کمک به محافظت حساب کاربری سایتهای رسانه اجتماعی شما و فعالیت های آنلاین ذکر می شود.

  • ورود: هر یک از حساب های کاربری خود را با یک رمز منحصر به فرد قوی حفاظت کنید و رمزها را با دیگران به اشتراک نگذارید.علاوه بر این ، بسیاری از سایت های رسانه های اجتماعی خدمات احراز هویت قوی تر دارند، از جمله تایید هویت دو مرحله ای. همیشه این روش احراز هویت قوی تر را هر زمان امکان دارد فعال کنید. در نهایت، از رسانه های اجتماعی خود برای ورود به حساب کاربری سایت های دیگر استفاده نکنید، اگر آنها هک شوند،نتیجتا تمام حساب های شما آسیب پذیر خوهند بود.
  • تنظیمات حریم خصوصی: اگر از تنظیمات حریم خصوصی استفاده میکنید، حتما به طور منظم بررسی و آزمایش کنید. سایت های رسانه های اجتماعی اغلب تنظیمات حریم خصوصی را تغییر میدهند و احتمال اشتباه وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از برنامه ها و خدمات این سایتها به شما اجازه برچسب گذاری محل رخداد به محتوا را میدهند ( به نام برچسب گذاری جغرافیایی). به طور منظم این تنظیمات را بررسی کنید ، اگر امکان فیزیکی را می خواهید خصوصی نگه دارید.
  • رمزگذاری: سایت های رسانه های اجتماعی از رمزنگاری به نام HTTPS برای تامین امنیت ارتباطات آنلاین شما بکار میبرند. برخی از سایت های مانند توییتر و +Google به طور پیش فرض این مکان را فعال می سازند، در حالی که دیگر شما میخواهند که به صورت دستی HTTPS فعال کنید.تنظیمات حساب کاربری سایت رسانه اجتماعی خود را بررسی کنید و HTTPS را به عنوان اتصال پیش فرض هر زمان ممکن است فعال کنید.
  • ایمیل: به ایمیلهای مشکوکی که ادعا می کنند از سایت های رسانه های اجتماعی آمده است مضنون باشید، اینها احتمالا جعلی و توسط هکر های اینترنتی فرستاده شده است. امن ترین راه برای پاسخ به چنین پیامهای ورود به وبسایت های رسانه های اجتماعی به طور مستقیم است، از طریق آدرس ذخیره شده، و پس از ان خواندن و پاسخ دادن به پیام ها و یا هر گونه اعلان های وب سایت است.
  • لینک های مخرب/ کلاهبرداری: موظب لینک های مشکوک و یا کلاهبرداری بالقوه ارسال شده در سایت های رسانه های اجتماعی باشید.خرابکاران از رسانه های اجتماعی برای گسترش حملات خود استفاده میکنید.فقط به خاطر اینکه پیامی توسط یکی از دوستان نوشته شده به این معنی نیست که این پیام واقعا از آنهاست،ممکن است حساب هک شده باشد. اگر یکی از اعضای خانواده و یا دوستان پیامی به شما فرستاده که نمی توانید تایید کنید( مانند اینکه از آنها سرقت شده است و نیاز به ارسال پول دارند)، با آنها از طریق تلفن همراه و یا وسایل دیگر برای تایید پیام تماس بگیرید که واقعا پیام از آنها باشد.
  • برنامه هاب تلفن همراه: اکثر سایت های رسانه های اجتماعی برنامه های قابل اجرا روی تلفن همراه برای دسترسی به حساب های آنلاین شما میدهند.مطمئن شوید که این برنامه های تلفن همراه از یک سایت قابل اعتماد دانلود میکنید و گوشی های هوشمند خود را با یک رمز عبور قوی محافظت می کنید.اگر گوشی های هوشمند خود را زمانی از دست بدهید، هر کسی می تواند سایت های رسانه های اجتماعی شما را از طریق گوشی های هوشمند خود دسترسی داشته باشید و شروع به ارسال پیام از طرف شما کند.

سایت های رسانه های اجتماعی راهی فوق العاده برای برقراری ارتباط و در تماس بود با جهان هستند.اگر راهنمایی هایی که در اینجا برشمردیم را رعایت کنید، تجربه آنلاین بسیار امن تر و لذت بخش تری خواهید داشت.

منبع: ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *