بازی های آنلاین امن

یکی از بهترین ها راه های تفریح کردن بازی های آنلاین است و در عین حال این کار حاوی مجموعه ای از ریسک های منحصر بفرد خود نیز هست. در این مقاله روشهایی را بررسی می کنیم که چگونه شما و خانواده تان میتوانید در حین بازی آنلاین از خود محافظت کنید.

خود را امن کنید

یکی از دلایلی که بازی آنلاین را لذت بخش میکند این است که شما می توانید با دیگران در هر نقطه ای از دنیا بازی کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. تقریبا اکثر کسانی را که با آنها بازی می کنید را نمیشناسید. در حالیکه اکثر کسانی که آنلاین  هستند مثل شما هدفشان لذت بردن از بازی است ولی افرادی نیز هستند که به دنبال آسیب رساندن هستند. در زیر گامهایی را عنوان می کنیم که لازم است شما برای امن کردن خود بردارید:

  • نسبت به هرگونه پیغامی که از شما میخواهد اقداماتی مثل کلیک کردن بر روی لینک و یا دانلود کردن یک فایل را انجام دهید حساس باشید. مشابه حملات فیشینگ در ایمیل ها، هکر ها در بازی آنلاین نیز به دنبال این هستند تا با گول زدن شما از شما بخواهند عملی را انجام دهید که نتیجه آن آلوده شدن کامپیوتر شما و یا دزیده شدن اطلاعات شما خواهد بود. اگر پیغامی عجیب و غریب با عنوان هایی مثل فوری یا ضروری و همچنین پیام هایی خیلی نزدیک به واقعیت که دور از انتظار است دریافت کردید، به آنها شک کنید چرا که ممکن است یک حمله باشند.
  • بسیاری از بازی های آنلاین بازارهای مالی خاص خود را دارند که در آن بازار ها شما قادر به معامله، تجارت یا خرید اقلام مجازی خواهید بود. مشابه بازارهای واقعی، در محیط بازی مجازی افراد فریبکاری هستند که تلاش می کنند تا با گول زدن شما پول یا هر گونه سرمایه مجازی که جمع کرده بودید را بدزدند. تنها با افرادی معامله کنید که خوشنام و قابل اعتماد هستند.
  • برای حسابهای بازی های خود از کلمات عبور قوی استفاده کنید. به این ترتیب هکرها نمیتوانند به آسانی کلمه عبور شما را حدس بزنند و وارد حساب شما بشوند.اگر بازی امکانات رمز عبور دو عاملی را دارد ، از آن استفاده کنید. برای هر بازی آنلاین یک حساب متفاوت داشته باشید. به این طریق اگر حساب یک بازی هک شد، بقیه حساب های شما امن خواهند بود.اگر نمیتوانید همه رمز های عبور خود را حفظ کنید، میتوانید از برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

کامپیوترتان را امن کنید

هکر ها ممکن است تلاش کنند تا کامپیوتری که شما از آن برای بازی های آنلاین استفاده میکنید هک کنند. لازم است قدمهای ذیل را برای حفاظت از کامپیوتر خود بردارید.

  • با اجرای آخرین نسخه از سیستم عامل و نرم افزار بازی کامپیوتر خود را امن کنید. برنامه های قدیمی و منسوخ حاوی آسیب پذیری هایی هستند که هکرها می توانند از آنها بهره برداری کرده . کامپیوتر شما را هک کنند. با به روز نگه داشتن کامپیوتر و برنامه های خود، بسیاری از این آسیب پذیری ها محدود خواهند شد.
  • از آنتی ویروس استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها نیز به روز بوده و آلوده نبودن هر فایلی که اجرا میکنید را بررسی کنید.
  • نرم افزار های بازی را فقط از سایت های مطمئن دانلود کنید بسیاری از مواقع هکر ها با ایجاد نسخه تقلبی از نرم افزار های بازی و توزیع آن از طریق سرور ها خود به شما حمله می کنند
  • بسته های افزونه بازی ها که عموما به جهت افزودن ویژگی های جدید استفاده میشوند، غالبا در بخش انجمن نوشته میشوند. گاهی اوقات هکر ها این بسته ها را با بد افزار آلوده میکنند. همانطور که بازی ها را از سایت های مطمئن دانلود میکنید،افزونه ها را نیز از سایت های قابل اطمینان دانلود کنید. در مجموع هر افزونه ای که از شما بخواهد آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید و یا باعث ایجاد تغییرات در بخش امنیت شما شود، از آن استفاده نکنید.
  • بازارهای زیر زمینی در حمایت از فعالیت های تقلبی مشغول بکار هستند.جدای از غیر اخلاقی بودن اینکار ،بسیاری از برنامه های تقلبی حاوی بد افزار هستند که کامپیوتر شما را آلوده میسازند.هرگز برنامه های تقلبی را نصب نکنید و یا از سایت های تقلبی استفاده نکنید.
  • بسیاری از سایت هایی که بازی های آنلاین ارائه میدهند شامل بخشی هستند که چگونه خود و کامپیوتر خود را امن کنید. حتما سایت شرکت نویسنده بازی را چک کنید.
  • در خاتمه همانطور که در زمان بازی آنلاین روی کامپیوتر خود مراقب هستید، روی موبایل خود هم مراقب باشید.هکر های سایبری حمله به موبایل ها را نیز شروع کرده اند.

برای والدین

کودکان زمانی که از بازی های آنلاین استفاده می کنند نیازمند مراقبت و آموزش بسیار میباشند.آموزش و گفتگو آزاد با کودکان یکی از موثرترین گام ها در جهت مراقبت از آنهاست. یکی از ترفندهای جالب برای تشویق کردن کودکان به صحبت کردن این است که از آنها درخواست کنید تا نحوه بازی کردن را به شما نشان بدهند، شما را وارد دنیای آنلاین بکنند و به شما نشان بدهند که یک بازی معمولی چگونه به نظر میرسد.

شاید هم امکان بازی کردن با آنها را داشتید.علاوه بر این از آنها بخواهید به شما در مورد افراد مختلفی که در محیط آنلاین ملاقات میکنند توضیح دهند.اکثر مواقع بازی های آنلاین میتوانند بخش اعظمی از زندگی اجتماعی کودکان شما باشند.با صحبت کردن با آنها می توانید مشکل را شناسایی کرده و از آنها حتی بهتر از موثرترین تکنولوژی ها محافظت کنید. قدمهای بیشتر در ذیل توضیح داده میشود:

  • بدانید که چه بازی هایی میکنند و مطمئن شوید آن بازی برای سن آنها مناسب است یا خیر
  • میزان اطلاعاتی را که کودکان بصورت آنلاین به اشتراک میگذارند محدود کنید.بعنوان مثال، آنها نباید رمز عبور،سن،شماره تماس و یا آدرس منزل را به اشتراک بگذارند.
  • با قرار دادن کامپیوتر آنها در یک محیط باز آنها را تحت نظر بگیرید.علاوه بر  این کودکان جوانتر نباید در اتاق خود و یا تا دیر وقت بازی کنند.
  • زورگویی، بد زبانی و یا سایر رفتارهای ضد اجتماعی میتواند یک مشکل باشد. چشم از کودک خود برندارید، اگر آنها بعد از بازی ناراحت به نظر میرسند ممکن است در فضای آنلاین به آنها زورگویی شده باشد. اگر مورد زورگویی آنلاین قرار گرفتند از آنها بخواهید بازی را متوقف کرده و یا از آنها بخواهید بازی های آنلاین را با دوستان مورد اعتماد ادامه دهند.

منبع: ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *