8 مهارت دیجیتال که باید به کودکان بیاموزیم.

تاثیرات اجتماعی و اقتصادی تکنولوژی به سرعت رو به گسترس است و سرعت و حجم اطلاعات به طور نمادین افزایش یافته است. کارشناسان پیش بینی میکنند 90 درصد از کل جمعیت طی 10 سال به اینترنت متصل خواهند شد. با اینترنت اشیاء، دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی به زودی با هم ادغام خواهند شد.این تغییرات فرصت های هیجان انگیزی را به نمایش می گذارد. اما همچنین آنها عدم اطمینان را ایجاد می کنند. و فرزندان ما در مرکز این تغییرات دینامیک قرار دارند.

فرزندان ما در حال استفاده از این تکنولوژی های دیجیتال و رسانه ها در سنین جوانی و برای طولانی مدت هستند. آنها به به طور میانگین هفت ساعت در روز را مقابل صفحه نمایش ها از جمله : تلوزیون، رایانه، تلفن همراه و دستگاه های دیجیتالی مختلف صرف میکنند. این بیشتر از زمانی است که کودکان با والدین خود و یا در مدرسه می گذارنند. به همین ترتیب، می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت آنها داشته باشد.

دنیای دیجیتال گسترده ای وسیع از یادگیری و سرگرمی ها است. اما در این دنیای دیجیتال، کودکان در معرض بسیاری از خطرات مانند تهدیدات اینترنتی، اعتیاد به تکنولوژی ها، محتویات نامناسب و خشونتبار، کلاهبرداری و سرقت اطلاعات هستند. شیوه استفاده کودکان از تکنولوژی بسیار متفاوت از بزرگسالان است. این تفاوت باعث میشود والدین و مربیان به طور کامل خطرات و تهدیدات در هنگام استفاده کودکان از اینترنت را درک نمایند.

بنابراین چگونه می توانیم به عنوان والدین و مربی ،کودکانمان را برای عصر دیجیتال آماده کنیم؟بدون شک، برای ما مهم است که آنها را با هوش دیجیتال تجهیز کنیم.هوش دیجیتال یا DQ مجموعه ای از توانایی های اجتماعی ، احساسی و شناختی است که افراد را قادر می سازد تا با چالش ها مواجه شوند و با نیازهای زندگی دیجیتال سازگار شوند. این توانایی ها به طور گسترده ای میتواند به 8 حوزه مرتبط متصل شود:

هویت دیجیتال: توانایی ایجاد و مدیریت هویت و اعتبار آنلاین یک فرد. این شامل آگاهی از شخصیت آنلاین فرد و مدیریت آثار حضور کوتاه مدت و بلند مدت وی است.

استفاده دیجیتال: توانایی استفاده از دستگاه های دیجیتال و رسانه ها، از جمله کنترل برای دستیابی به تعادل مناسب بین زندگی آنلاین و آفلاین.

ایمنی دیجیتال: توانایی مدیریت خطرات آنلاین و همچنین محتویات مشکوک و نامناسب و جلوگیری از این خطرات و محدود کردن آنها.

امنیت دیجیتال: توانایی تشخیص تهدیدات اینترنتی (مانند هک کردن، کلاهبرداری،نرم افزار های مخرب) و استفاده از ابزارهای امنیتی مناسب برای حفاظت از داده ها.

هوش عاطفی دیجیتال: توانایی همکاری و ایجاد ارتباطات قوی با دیگر افراد آنلاین.

ارتباطات دیجیتال: توانایی برقراری ارتباط و همکاری با دیگران با استفاده از فناوری های دیجیتال و رسانه ها.

سواد دیجیتال: توانایی پیدا کردن، ارزیابی، اشتراک گذاری و ایجاد محتوای مناسب .

حقوق دیجیتال: توانایی در درک و حفظ حقوق شخصی و قانونی، از جمله حقوق خصوصی.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *