دوره های آموزشی کارکنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات

در راستای اجرای برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری از نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر موضوع طراحی و راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان دولت و کارشناسان واحد های فناوری اطلاعات ، کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی دوره های آموزشی کارکنان دولت در حوزه فناوری اطلاعات را جهت اجرای دستگاه های اجرایی تصویب کرد. همچنین کهکشان نور مفتخر است دوره های آموزشی کارکنان دولت را در راستای این بخشنامه با هدف افزایش عملکرد کارکنان و سازمان ها و همچنین بهبود مهارت های مدیران و افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع ، معرفی و ارائه نماید.

در دنیای در حال تغییر کنونی آموزش و پژوهش در سازمان ها  و نهاد ها به دلایل فراوان به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر پذیرفته شده است . تغییرات سریع و عمیق علمی سبب شده است که هر از چند گاهی نظریات ، تکنیک ها و روش های جدیدی وارد عرصه زندگی شود لذا برای ادامه حیات به ناچار باید آنان را آموخت و برخی از روش ها و سیستم های قدیمی را که کارایی ندارند ، کنار نهاد .

هر چه دانش و مهارت های کارکنان و مدیران با نیازهای جامعه ، پیشرفت های علمی و تغییرات فن آوری هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد ، درجه اطمینان از موفقیت فرد و سازمان بالاتر می رود .

هدف کهکشان از برگزاری این دوره ها ، فراهم آوردن زمینه ای است که بر اساس آن توانایی های بالقوه افراد به فعل در آمده و استعدادهای آنان شکوفا گردد. که این هدف از طریق ایجاد فرصت های آموزشی جهت کارکنان تحقق می یابد . آموزش کارکنان فرآیندی است که انطباق و سازگاری کارکنان را با محیط متحول سازمانی و در نهایت انطباق بهتر سازمان را با محیط بیرونی فراهم می آورد .

در نتیجه کارکنان آموزش دیده نسبت به کارکنانی که از این شاخصه بهره مند نیستند به تغییرات سازمانی و هم چنین تغییرات جامعه آگاهانه تر واکنش نشان میدهند از آن جا که حیات و ادامه زندگی سازمان تا حدود زیادی به دانش و مهارت کارکنان آن بستگی دارد ، افراد ماهرتر و آموزش دیده تر نقش موثرتری و کارآمدتری در کارآمدی و بهره وری سازمانی خواهند داشت . از طرف دیگر آموزش با افزایش میزان اطلاعات ، دانش ، مهارت ها و قابلیت های کارکنان ، آنان را برای ایفای وظایف و قبول مسئولیت های جدیدتر ، آماده تر و مجهزتر می کند . به طور کلی در سازمانی که به رشد کیفیت و کمی دانش ، و توانایی و مهارت کارکنان خود می اندیشند و پیوسته فعالیت های آموزشی در آن در جریان است افراد به طور مستمر توانایی های خود را افزایش می دهند و چگونه آموختن و به کار بستن را می آموزند.

دوره های آموزشی کارکنان دولت برای سه گروه آموزشی: مدیران ارشد ، مدیران و کارشناسان دفاتر فناوری اطلاعات و عموم کارکنان دولت طراحی و ارائه شده است.

دوره های آموزشی کارکنان دولت مبتنی بر موضوعات روز فناوری اطلاعات بوده و با بهره گیری از مدرسین مجرب، و با هدف افزایش دانش کارکنان مطابق با تحولات فناوری اطلاعات روز دنیا معرفی شده است.

از فواید این دوره ها میتوان به افزایش سطح اثر بخشی و به هنگام نمودن دانش و مهارت های فناوری اطلاعات کارکنان دولت ، گسترش بهره گیری از فناوری های نوین و اعمال وحدت رویه در راستای توسعه دولت الکترونیک، ارتقای کارائی، اثر بخشی، شفافیت تبادلات و تعاملات اطلاعاتی در راستای رضایتمندی مردم، هم راستا نمودن اطلاعات با کسب و کار جهت بهبود کارائی و بازدهی، استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات، بهبود و مدیریت فرآیندهای کسب و کار، ارتقای سطح توانایی های عموم کارکنان دولت در استفاده از فناوری اطلاعات، افزایش بهره وری سازمان ها در راستای ارائه خدمات به مردم، بهبود محیط کسب و کار با استفاده از فناوری اطلاعات، دانش بنیان کردن نظام اداری کشور، افزایش دانش در زمینه ایجاد امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات در مقابل حملات الکترونیک و … اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این دوره به لینک زیر مراجعه نمایید.

دوره های آموزشی کارکنان دولت 

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *