امن کردن تبلت

این تکنولوژی راهی قوی و راحت برای ارتباط با دیگران،خرید آنلاین،تماشای فیلم،بازی و انجام فعالیت های بی شمار دیگر می باشد.چون تبلت به احتمال زیاد بخش مهمی از زندگیتان خواهد شد،حتی شاید جایگزین کامپیوترتان شود، در این مقاله چند قدم کلیدی و مهم برای امنیت اطلاعاتتان و تبلتان را توضیح خواهیم داد.

امن کردن تبلت

شگفت انگیز خواهید شد اگر بدانید که بزرگترین ریسک برای تبلتتان هکرها نیستند، به احتمال زیاد خود شما هستید. احتمال اینکه تبلت خود را گم کنید،فراموش کنید یا دزدیده شود بیشتر از احتمال هک شدنش است. اولین کاری که باید برای حفاظت از تبلت انجام دهید قفل خودکار صفحه را فعال کنید. یعنی اینکه هر بار بخواهید از تبلت استفاده کنید ،اول باید قفل صفحه را با کد عبور قوی،الگوی ترسیمی یا اثر انگشت باز کنید. اینکار باعث می شود که اگر تبلت گم شود یا دزدیده شد کسی به اطلاعات آن دسترسی نخواهد داشت،باعث حفاظت از تمام اطلاعات شخصی،اپلیکیشن ها و هر چیزی دیگری در تبلت می شود.

در اینجا نکات بیشتری برای کمک به حفاظت از تبلت جدیدتان ارائه می شود:

  1. نصب و راه اندازی نرم افزاری برای اینکه تبلت را اینترنتی بتوانید ردیابی و کنترل کنید. بدین وسیله اگر تبلت گم یا دزدیده شده،بالقوه میتوان از طریق اینترنت به آن وصل شد و مکانش را یافت، یا در بدترین حالت از راه دور همه اطلاعات آن را پاک کرد.
  2. دستگاه را بروز رسانی کنید و بروز رسانی خودکار را فعال نمایید در نتیجه همیشه تبلت با آخرین نسخه سیستم عامل ها کار می کند. حمله کنندگان همیشه بدنبال نقاط ضعف جدید در نرم افزارها، و فروشندگان بطور پیوسته بروز رسانی های جدید و نرم افزار های ترمیمی جدید برای حل این موضوع منتشر می کنند.با استفاده همیشگی از آخرین سیستم عامل ها و آخرین نسخه اپلیکیشن موبایل، کار را برای هر کسی که بخواهد به تبلت شما حمله کند بسیار سخت خواهید کرد.
  3. برای تنظیم تبلت برای بار نخست، مخصوصا قسمت انتخاب حفظ حریم خصوصی خیلی دقت کنید. یکی از بزرگترین حریم خصوصی در تبلت، توانایی اطرافیان برای ردیابی و دانستن مکان است. ما توصیه میکنیم قسمت مکان یابی را برای همه چیز از کار بیاندازید،سپس قسمت مکان یابی را فقط برای اپلیکیشنی که احساس می کنید نیاز است فعال کنید. برای بعضی از اپلیکیشن ها توانایی ردیابی مکان شما بسیار مهم است،مثل نرم افزار های نقشه برداری یا برای پیدا کردن یک رستوران، اما بیشتر اپلیکیشن ها به زمان واقعی حضور شما در مکانی احتایج ندارند.
  4. بیشتر اپلیکیشن ها و تبلت ها اطلاعات شما را در سیستم ابری ذخیره می کنند. به همین دلیل،مطمئن شوید که می دانید داده هایتان کجاست و چکونه امن شده است. مثلا، اتفاقی که اصلا نمی خواهید برای عکس های خصوصی تان بیافتد اینست که همه دنیا بتوانند همه آنها را ببینند،مخصوصا با اطلاعات منطقه جغرافیایی که عکس گرفته شده نیز همراه عکس باشد. پیش فرض هر گونه به اشتراک گذاری از اطلاعات در سیستم ابری را از کار بیاندازید،سپس هر گاه خواستید چیز مخصوصی را به اشتراک بگذارید آنرا فعال کنید.
  5. تبلت ها بطور فزاینده با اپلیکیشن ها و سایر وسابل مثل تلفن های هوشمند و لپ تاپ ها هماهنگ هستند. هماهنگی ویژگی خیلی خوبی است، اما مواظب باشید که کدام اپلیکیشن یا آیتم را مجاز به هماهنگی میکنید. اگر هماهنگی سازی فعال است، از ظاهر شدن سایت هایی که با تبلت بازدید کرده اید یا مدارکی که در تبلت ایجاد کرده اید در مرورگر محل کارتان تعجب نکنید.

امن نگه داشتن

هنگامی که تبلت امن است، می خواهید مطمئن شوید که امن می ماند. در اینجا قدم های کلیدی که برای امن نگه داشتن تبلت برای زمان طولانی باید بردارید را ذکر می کنیم.

  • هرگز قفل امنیتی تبلت را نشکنید.اینکار محافظ های امنیتی را از کار می اندازد و تبلت را در برابر حملات آسیب پذیر می سازد.
  • فقط اپلیکیسن هایی را که به آنها نیاز دارید را از منابع معتبر دانلود کنید. برای آیپد، فقط از iTunes دانلود کنید.این اپلیکیشن ها قبل از اینکه در دسترس قرار بگیرند توسط شرکت اپل کنترل می شوند. برای گوگل توصیه ما اینست که فقط از google play دانلود کنید و برای تبلت Amazon فقط از Amazon App store دانلود کنید. می توانید اپلیکیشن ها را از  سایت ها دانلود کنید، اما ممکن است بررسی نشده باشد  و تبلت را آلوده کند. در نهایت،صرف نظر از اینکه اپلیکیشن را از کجا دانلود کرده اید، وقتی که اپلیکیشنی دیگر احتیاج ندارید یا دیگر به طور فعال از آن استفاده نمی کنیدآن را از تبلت پاک کنید.
  • هنگام نصب اپلیکیشن جدید ، حتما انتخاب های حریم خصوصی را بررسی و تنظیم کنید،درست مثل زمانیکه تنظیمات اولیه تبلت را انجام دادید.دقت کنید هر اپلیکیشن به چه چیزهایی دسترسی دارد. برا مثال آیا اپلیکیشنی که همین الان نصب کرده اید واقعا باید به دوستان و تماستان دسترسی داشته باشد؟ اگر از نیازمندیهای اپلیکیشنی خوشتان نمی اید،اپلیکیشن دیگری که همان کار را انجام می دهد ولی آن نیازمندی ها را ندارد بیابید. بعلاوه مرتبا مجوز ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید تغییر نکرده اند.
  • تبلت ابزاری قوی است، که باید با استفاده از آن لذت ببرید و با بخاطر سپردن همین نکات ساده راه طولانی امن نگه داشتن تبلت و خودتان را پیموده اید.

منبع : ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *