چرا باید زبان برنامه نویسی جاوا یاد بگیریم؟

ممکن است افراد مختلف دلایل متعددی از جمله محبوبیت، ماهیت یادگیری آسان آن، ابزارهای اپن سورس مفید، کتابخانه ها و… برای یادگیری زبان برنامه نویسی داشته باشد. برنامه نویسان با به دست آوردن تخصص در جاوا می توانند به فرصت های شغلی زیادی دست پیدا کنند و به ساخت برنامه های کاربردی در دنیای واقعی مشغول شوند.

با اینکه زبان های برنامه نویسی زیادی با نقاط قوت و ضعف خاص خود وجود دارند؛ اما در طول بیست سال گذشته، جاوا ثابت کرده که یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است.
جاوا یک زبان برنامه نویسی اپن سورس و رایگان است که در طول این سالیان به نقاط عطف متعددی دست یافته است. این زبان برنامه نویسی با گذشت زمان تکامل پیدا کرده و تبدیل به یک عنصر ضروری برای ساخت برنامه ها و نرم افزارهای موفق شده است.
در این مطلب ده دلیل اصلی برای اینکه چرا یک برنامه نویس باید این زبان را یاد بگیرد را برای شما آورده ایم:

۱. منابع زیادی برای یادگیری جاوا وجود دارند

به عنوان یک زبان برنامه نویسی بزرگ، منابع آنلاین متعددی برای یادگیری جاوا وجود دارد که بسته به نیاز خود می توانید از منایع رایگان و یا پرداختی برای یادگیری آن استفاده کنید.

۲. فرصت های شغلی فراوان

برنامه نویسان با یادگیری جاوا می توانند به آینده خوشبین باشند. این زبان برنامه نویسی به طور گسترده ای برای ایجاد مشاغل در صنعت تکنولوژی استفاده می شود. علاوه بر این، محبوبیت برنامه های اندروید فرصت های بیشماری برای توسعه دهندگان اندروید، که برنامه ها را به زبان جاوا می نویسند، به ارمغان می آورد.

۳. یک زبان برنامه نویسی شی گراست

ویژگی شی گرا بودن جاوا آن را تبدیل به یک زبان برنامه نویسی ساده کرده و آن را به صورت انعطاف پذیر، ماژولار و توسعه یافته درآورده است. جاوا بهترین شیوه های طراحی OOP را پیشنهاد و استفاده صحیح آن را ترویج می کند.

۴. جاوا اپن سورس است

بیشتر برنامه نویسان عاشق برنامه های اپن سورس و رایگان هستند. OpenJDLK یکی از پیاده سازی های اپن سورس و رایگان زبان برنامه نویسی جاوا است. اپن سورس بودن یک زبان برنامه نویسی، پلت فرم آن را در همه محیط های سیستم عامل مستقل می سازد.

۵. API غنی جاوا

APIغنی از جمله دلایل اصلی موفقیت جاوا محسوب می شود. جفت کردن این با مجموعه ای ابزارهای پشتیبانی شده گسترده در اکوسیستم اپن سورس جاوا یکی از مهم ترین دلایل برای یادگیری جاوا است.

۶. ابزارهای توسعه قدرتمند

IDEهای قدرتمند در دسترس جاوا نقشی کلیدی برای رسیدن جاوا به یک سطح بالا ایفا می کند. EclipseوNetbeansکدهایی را در جاوا ساخته اند که آن را تبدیل به یک تجربه دلپذیر کرده است. جدا از این، جاوا سطح بالایی از اشکال زدایی را برای کمک به برنامه نویسان ارائه می دهند.

۷. استفاده جهانی

زبان برنامه نویسی جاوا در همه جا حضور دارد. با توجه به ثبات و مقیاس پذیری، می توان از جاوا در موبایل، کامپیوترها و برنامه های کاربردی بزرگ استفاده کرد. علاوه بر این، انتظار می رود از جاوا در زمینه اینترنت اشیا هم استفاده شود.

۸. حمایت جامعه بزرگ

جامعه جاوا با داشتن تقریبا ۱۰ میلیون توسعه دهنده در سراسر جهان هنوز هم در حال رشد است و مانند دیگر تکنولوژی های اپن سورس، هدف جاوا ترویج فلسفه خدمت به جامعه است. در انجمن های آنلاین متعددی از جمله Stackoverflow، متخصصان برنامه نویسی جاوا همیشه آماده کمک و راهنمایی به تازه واردان هستند.

۹. استفاده در برنامه های دنیای واقعی

اگر هنوز هم در مورد جاوا و ارزش آن شک دارید بهتر است بدانید که از آن در وب سایت های مانند آمازون، فیسبوک، لینکداین، eBay و بسیاری از سایت های معروف دیگر استفاده می شود و در توسعه برنامه های شرکتی، اینترنت اشیا و توسعه ابری کاربرد دارد. علاوه بر این جاوا، دارای یک نقشه راه توسعه قوی برای بهبود مستمر امنیت و عملکرد است.

۱۰. یادگیری آسان

باید این واقعیت را قبول کنیم که بیشتر افراد به دلیل یادگیری آسان زبان جاوا را انتخاب می کنند، زیرا می توانند طی مدت زمان کوتاهی آن را یاد گرفته و از آن برای ساخت برنامه های کاربردی مفید استفاده کنند.
با تمام این گفته ها، آیا هنوز هم برای یادگیری جاوا با شک و تردید روبرو هستید!

کهکشان نور مفتخر است دوره های جاوا پیشرفته را ارائه دهد همچنین دانش پژوهان می توانند با شرکت در این دوره به زبان جاوا و توسعه برنامه های اندروید مسلط شوند  زیرا پیشنیاز زبان اندروید ، جاوا می باشد و هر چقدر به زبان جاوا مسلط باشید یادگیری انروید برای شما ساده تر خواهد بود.

برای مشاهده دوره های جاوا موسسه کهکشان نور روی لینک های زیر کلیک کنید:

Android Pack ( جاوا مقدماتی + اندروید مقدماتی)

جاوا پیشرفته

JAVA Pack

JAVA Fundamental

منبع: دیتاکد

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *