پردرآمد ترین زبان برنامه نویسی در ایران

برای اکثر تازه کاران و حتی کسانی که هنوز برنامه نویسی را شروع نکرده اند این سوال پیش می آید که پردرامد ترین زبان برنامه نویسی در ایران، کدام زبان برنامه نویسی می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با درآمد برنامه نویسان زبان های مختلف در ایران آشنا کنیم و کمک کنیم مسیر درست خود را با توجه به درآمد و سختی کار انتخاب کنید.

در کل دنیا زبان برنامه نویسی خاصی به عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی شناخته نمی شود بلکه با توجه به میزان محبوبیت یک زبان برنامه نویسی و تمایل افراد و کارفرمایان به استخدام برنامه نویس یک زبان، مشخص می شود که کدام زبان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی می باشد. در ایران نیز به همین صورت است اما همانند بازارکار جهانی زبان ها طرفدار ندارند. به عنوان مثال زبان برنامه نویسی جاوا، به عنوان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان می باشد اما در ایران فقط کسانی که قصد برنامه نویسی اندروید را دارند سمت این زبان برنامه نویسی قدرتمند می روند. در ایران چند زبان برنامه نویسی وجود دارد که تقریبا تمام بازارکار را فرا گرفته و به عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران به حساب می آیند. محبوب ترین زبان ها نزد کارفرمایان ایرانی، زبان برنامه نویسی سی شارپ و تکنولوژی asp.net و زبان برنامه نویسی php و فریمورک محبوب و قدرتمند آن لاراول می باشد. جدیدا با توجه به افزایش میزان محبوبیت زبان سی شارپ تکنولوژی زامارین نیز در حال رشد می باشد که در آینده ای بسیار نزدیک می تواند یکی از محبوب ترین تکنولوژی ها همانند ASP.NET شود.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان برنامه نویسی PHP

یکی از زبان های معروف و کاربردی در حوزه وب، زبان برنامه نویسی php است. php یک زبان برنامه نویسی شی گرا برای طراحی وب می باشد. اگر به زبان PHP مسلط باشید به سادگی می توانید به درآمد عالی برسید.

تکنولوژی طراحی سایت ASP.Net

ASP.Net یک تکنولوژی طراحی سایت است که توسط شرکت معروف مایکروسافت ارائه شده تا برنامه نویسان بتوانند از طریق آن سایت، برنامه و سرویس های وب (WEB) را پیاده سازی کنند. ASP.Net نسخه .NET تکنولوژی ASP است ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند.

فریم ورک لاراول

لاراول (Laravel) یک فریم ورک متن باز زبان برنامه نویسی پی اچ پی که مبتنی بر معماری MVC است. لاراول یکی از قدرتمندترین فریم ورک های PHP است که به صورت متن باز و رایگان ارائه شده است. با استفاده از فریم ورک لاراول می توان برنامه های تحت وب رو به آسانی و با سرعت بالایی توسعه داد. یکی از مزایایی خوبی که فریم ورک لاراول دارد کد نویسی زیبا و خلاقانه است که همین امر باعث انعطاف پذیری این فریم ورک شده است.

منبع: مجله آقای کدنویس

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *