10 دلیل قانع کننده برای یادگیری جاوا اسکریپت

اگر با زبان برنامه‌نویسی «جاوا اسکریپت» (JavaScript) آشنایی نداشته باشید، نمی‌توان شما را به طور جدی به عنوان یک توسعه‌دهنده در نظر گرفت. امروزه جاوا اسکریپت به عنوان محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی تحت وب شناخته می‌شود. وب‌سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید، بازی‌هایی که در reg انجام می‌دهید، برنامه‌هایی که به آن‌ها تکیه می‌کنید، همگی بر پایه‌ی جاوا اسکریپت هستند.

بنابراین اگر در حال فکر کردن به یادگیری برنامه‌نویسی هستید و قصد دارید تا اولین زبان برنامه‌نویسی را امتحان کنید؛ جاوا اسکریپت همان چیزی است که نیاز دارید یاد بگیرید. اگر به همین سادگی قانع نمی‌شوید در زیر دلایلی را برشمرده‌ایم که احتمالا شما را متقاعد خواهند کرد:

۱- جاوا اسکریپت کاملا رایگان است

اگر قصد دارید فعالیت خود را با تسلط بر جاوا اسکریپت ASAP آغاز کنید، خبر خوبی برای شما داریم و آن این است که می‌توانید کار خود را از همین الان شروع کنید، چراکه جاوا اسکریپت نیاز به نصب یکسری برنامه‌های غیرضروری ندارد. تنها موردی که برای شروع نیاز دارید یک ویرایشگر کد برنامه قابل اعتماد و یک مرورگر اینترنت است.

۲- تقریبا همه جا یافت می‌شود

جاوا اسکریپت در مفهوم معادل دیجیتالی زبان انگلیسی محسوب می‌شود، بدین معنی که همانند زبان انگلیسی بصورت جهانی شناخته‌شده است. همچنین این زبان تاروپود ساختار برنامه‌نویسی را تشکیل می‌دهد. همه جا آن را می‌بینید فقط از وجود آن آگاه نیستید. جاوا اسکریپت در هر پلتفرمی که تصور کنید قرار دارد؛ مرورگرها، برنامه‌های موبایل و کامپیوتر‌های رومیزی، دستگاه‌های اینترنت اشیاء و غیره.

۳- برای تازه‌کاران بسیار عالی است

حتی کسانی که هرگز برنامه‌نویسی نکرده‌اند می‌توانند در جاوا اسکریپت ماهر شوند. ساختار آن بسیار ساده و قابل هضم است به طوری که مبتدیان می‌توانند نحوه استفاده از آن را به سرعت فرا گیرند.

۴- به عنوان یک زبان بنیادین عالی به حساب می‌آید

اگر تمایل دارید تا با زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده‌تر آشنا شوید؛ بنابراین جاوا اسکریپت یک سکوی پرتاب عالی برای شما به حساب می‌آید. به محض اینکه آن را در سطحی عمیق درک کنید، یادگیری زبان‌های دیگر برای شما بسیار ساده خواهد بود.

۵- سرگرم‌کننده و تعاملی است

از آنجایی که از جاوا اسکریپت در توسعه front-end در صفحات وب بهره برده می‌شود، می‌توانید تا آنجا که دوست دارید از رابط‌های گرافیکی مختلف استفاده کنید. می‌توانید با انیمیشن بازی کنید، رابط‌های کاربری زیبا طراحی کنید، بازی بسازید و مواردی از این دست. امکانات این پلتفرم بی‌پایان هستند.

۶- قدرتمند است

نقطه اشتراک پی‌پل، نتفلیکس، لینکداین و اوبر در چیست؟ همه آن‌ها بر اساس جاوا اسکریپت هستند – به طور خاص می‌توان به Node.js اشاره کرد. بیشتر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مهم جهان به نوعی از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند.

۷- اشکال‌زدایی آن نسبتا ساده است

برخلاف سایر زبان‌ها، جاوا اسکریپت یک حلقه بازبینی سریع دارد. از آنجایی که در مرورگر ساخته می‌شود، می‌توانید کد مورد نظر خود را اجرا کنید و نتایج را بلافاصله دریافت کنید. به این ترتیب، می‌توانید سریع‌تر یادبگیرید و بهتر شوید.

۸- فرصت‌های شغلی زیاد برای حرفه‌ای‌های در جاوا اسکریپت

از آنجایی که روز‌به‌روز کسب‌وکار‌های بیشتری به سمت دیجیتال شدن پیش می‌روند، فرصت‌های شغلی زیادی برای افراد متخصص در حوزه جاوا اسکریپت وجود دارد، و به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی درحال رشد، علاقه به توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت نیز باید به سرعت رشد کند

۹- شما را به سمت شغلی پر سود سوق خواهد داد

میانگین حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت از ۷۴هزار تا ۱۳۰ هزار دلار در سال است.

۱۰- به سرعت درحال تکامل است.

اکوسیستم جاوا اسکریپت ثانیه‌به‌ثانیه درحال تکامل است. تحولات مداوم هستند، بدین معنی که همچنان فرصتی بی‌پایان برای رشد این پلتفرم وجود دارد.

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *