انواع CCNA

مدرک CCNA در واقع اولین مدرک و پیشنیاز تمامی مدارک سیسکو می باشد. این مدرک پایه و مبانی علم شبکه را در اختیار شما قرار می‌دهد. افرادی که مدرک CCNA را کسب میکنند توانایی نصب، راه‌اندازی، پیکربندی و مدیریت شبکه‌های LAN و نیز WAN را در مقیاس کوچک (کمتر از ۱۰۰ نود) خواهند داشت. برای کسب مدرک CCNA تنها کافیست در یک آزمون شرکت کنید. در واقع مدرک CCNA  به عنوان پر طرفدارترین مدرک سیسکو شناخته شده است اما با وجودی که CCNA یک مدرک پایه محسوب شده و مباحث کلی را دربرمی‌گیرد، اما سیسکو شاخه‌های دیگری را نیز برای CCNA تعریف کرده است که روی مهارت‌های خاصی در حوزه شبکه‌سازی تاکید دارند. ما در اینجا به تعدادی از مهم‌ترین موارد این شاخه اشاره می‌کنیم:

CCNA Routing & Switching:

مدرك CISCO Certified Network Associate) CCNA ) در رابطه با مهارت فنی در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه های LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيری تلفن برای شبكه های كوچك (100 نود و کمتر)از جمله EIGRP, Serial, Frame Relay, IP RIP, VLANs, RIP V2.0, Ethernet, Access List می باشد.اطلاعات اوليه و بنيادي كه شما به هنگام آماده شدن و مطالعه جهت امتحان CCNA بدست مي آوريد اولين قدم در راه ورود به بازار حرفه اي شبكه است.مدرك CCNA مهارت و توانائي اوليه و مقدماتي فرد را در كار شبكه تأييد مي كند

CCNA Wireless:

CCNA در شاخه شبکه های بیسیم نمایانگر دانش و مهارت مقدماتی فرد جهت طراحی، راه اندازی و پشتیبانی ار شبکه های محلی بیسیم خصوصا شبکه های مجهز به تجهیزات سیسکو می باشد.با اخذ مدرک CCNA Wireless، متخصص شبکه، قابلیت لازم جهت پشتیبانی یک شبکه پایه بیسیم مبتنی بر Cisco WLAN در محیطهای کوچک و متوسط و بزرگ را خواهد داشت. این شاخه شامل اطلاعات و فعالیتهای تمرینی در راستای پیکربندی، مونیتورینگ و عیب یابی اولیه شبکه های ذکر شده می باشد.

CCNA Security:

CCNA در شاخه امنیت نمایانگر دانش و مهارت مقدماتی فرد جهت امن سازی شبکه های مبتنی بر سیسکو می باشد. با اخذ مدرک CCNA Security، متخصص شبکه قابلیت لازم جهت طراحی زیر ساخت امن، تشخیص تهدیدات و آسیب پذیریها و رفع آنها را کسب می نماید. بخش عمده این دوره بر روی فناوریهای اصلی مرتبط با امن سازی، نصب و عیب یابی و مانیتورینگ شبکه در راستای حفظ تمامیت، محرمانگی و قابل دسترس بودن اطلاعات و تجهیزات و کارآمدی تکنولوژیهای سیسکو در این زمینه تمرکز دارد.

از این رو کهکشان سالهاست که دوره های سیسکو را جزو اصلی ترین شاخه دوره های تخصصی خود قرار داده است. همچنین کهکشان با توجه به نیاز بازار دوره هایی را در  زمینه سیسکو در نظر گرفته است که به صورت تک دوره یا پک برگزار می نماید.

جهت کسب اطلاع از این دوره ها به لینکهای زیر مراجعه نموده و با کهکشان سیسکویی شوید:

دوره CCNA Routing & Switching

دوره CCNA Wireless

CCNA Security

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *