5 دلیل برای یادگیری پایتون

پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد .این زبان برنامه نویسی با داشتن کتابخانه های گسترده (library)،روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد های نوشته شده در این زبان در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس ، ویندوز ، مک ، و حتی گوشی های موبایل قابل اجرا است .

پایتون یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی همه منظوره برای نوشتن برنامه‌ها به صورت مستقل است که توسط Guido van Rossum در سال ۱۹۸۹ نوشته شده. اگر در این چند سال اخیر محبوبیت زبان‌های برنامه نویسی را بررسی کنید متوجه محبوبیت روز افزون Python خواهید شد. پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، داشتن Syntax نسبتا ساده روز به روز در جمع زبان های برنامه نویسی دیگر محبوبیت بیشتری پیدا میکند، این زبان در حالی که دارای نگارش روان و ساده ای است ، بسیار قدرتمند و کارا در زمینه هایی همچون Data Mining, Machine Learning, Web, Image Processing, Security می باشد.

انتخاب مناسب برای شروع برنامه نویسی
اگر شما در رشته نرم‌افزار در دانشگاه‌های ایران درس خوانده باشین در اولین درسی که مربوط به واحد برنامه نویسی است معمولاً زبان C یا ++C و در موارد نادری هم Pascal تدریس میشود و این در حالی است که در حال حاضر دانشگاه‌های مطرحی مانند MIT و UC Berkeley و به صورت گسترده‌تر ۸ تا از ۱۰ دپارتمان مطرح رشته نرم‌افزار در آمریکا از زبان Python برای یادگیری دانشجویان تازه وارد استفاده میکنند و بر اساس بیانیه ACM یا همون Association For Computer Machinery در حال حاضر پایتون جایگاه Java را در معرفی علوم کامپیوتر و برنامه نویسان در مدرسه‌ها تسخیر کرده است. مهمترین دلیل این اقبال Syntax منظم و تمیز و خوانا در کنار آسان بودن زبان Python است.

پایتون زبان کارآمدی است

در دنیای امروز که اغلب شرکت ها با اطلاعات حجیم یا همان Big Data روبرو هستند پایتون قابلیتی دارد که از مابقی  زبان‌ها متمایز است و این قابلیت همون Generator ها هستند که امکان استفاده در Function ها و Expression ها را دارند و مثلاً زمانی که در حال بررسی یک لیست در حلقه هستیم با استفاده از این قابلیت در هر لحظه یک مورد از لیست مورد نیاز است در حالی که در زبان‌های دیگر کل لیست مورد نیاز هست و این قابلیت باعث استفاده بهینه از حافظه و سرعت بالای کل فرآیند خواهد شد.

پایتون پر سرعت است

همونطور که میدانید زبان‌های اسکریپتی که نیاز به مفسر دارند خیلی کند هستند ولی با توجه به بهینه شدن زبان پایتون در چند سال اخیر برای سرعت بیشتر و پروژه هایی مانند PyPy و Numba قطعاً پایتون گزینه مناسبی برای محاسبات کامپیوتری سنگین است.

پایتون فقط پایتون نیست

خیلی‌ها اعتقاد دارند که پایتون یک زبان نیست بلکه توصیفی از یک زبان هست که در‌ واقع منظور این است که پایتون در مسیرها و شیوه‌های مختلفی میتواند نقش ایفا کند.

پایتون به شما این اجازه را می دهد که با کدهای کمتر، کارهای بیشتری را انجام دهید
پایتون را خیلی سریع می توانید یاد بگیرید. با تمرین، شما می توانید به راحتی یک بازی ساده را حداکثر در دو روز بسازید(با در نظر گرفتن اینکه شما هیچ چیزی از برنامه نویسی نمی دانید)
دلیل دیگری که این زبان را برای تازه کارها جذاب می کند خوانایی و کارایی بالای آن است. شاید بهترین مثالی که در این باره می توان زد همان پروژه ی ((هلو ورد)) است. سادگی پایتون مثل یک کلید است، کلید انجام کارهای بیشتر با پایتون و خطوط کد کمتر.

درآمد بالا با پایتون

بر اساس تحقیقی که indeed.com در سال 2016 انجام داد، حقوق متوسط یک برنامه‌نویس پایتون 107 هزار دلار در سال است.

بر اساس این تحقیق، زبان‌های ++Swift،Python ، Ruby، Cو Java به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم بالاترین درآمدها قرار داشته‌اند. خیلی طبیعی است که انتظار داشته باشیم زبان swift به خاطر تقاضای بسیار بالا برای برنامه‌نویسی سیستم‌‌‌های عامل مبتنی بر iOS در رتبه اول قرار داشته باشد، اما حضور یک زبان اسکریپتی به نام پایتون در رتبه دوم بسیار قابل توجه است.

شاید شما به درآمد 107 هزار دلاری پایتون فقط به چشم یک عدد نگاه کنید اما این عددی است که من واقعا آن را با همه وچودم لمس کرده‌ام و درست به همین خاطر است که به خودم این اجازه را می‌دهم که شما را هم در این تجربه شخصی‌ام شریک کنم و به شما انگیزه دهم تا یادگیری پایتون را هر چه سریعتر شروع کنید.

از این رو موسسه کهکشان نور مفتخر است دروه ای برنامه نویسی پایتون را ارائه دهد. برای مشاهده دوره های مربوط روی لینک زیر کلیک کنید.

Python Fundamental

Basic Python Programming

منبع: ویکی پدیا

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *