آشنایی بیشتر با زبان برنامه نویسی اندروید

در زمان مطرح شدن برنامه نویسی اندروید، محبوب‌ترین و نخستین پیشنهاد جاوا است. در بین زبان های برنامه نویسی اندروید ، جاوا رسمی‌ترین مورد بوده و به همین دلیل بیشترین پشتیبانی را از سمت گوگل دریافت می‌کند. بیشترین نرم افزارهای موجود در گوگل پلی استور با استفاده از جاوا توسعه پیدا کرده‌اند.به طور کلی راه های زیادی برای تولید اپلیکیشن های اندرویدی وجود دارند و از ابزارها، فریم ورک ها و زبان های مختلفی برای سیستم عامل اندروید استفاده کرد اما بهترین انتخاب، زبان برنامه نویسی جاوا است.

سرراست‌ترین کار برای ایجاد یک برنامه مناسب محبوب‌ترین سیستم عامل موبایل دنیا، دریافت و نصب اندروید استودیو است. این محیط توسعه (IDE) رسمی اندروید بوده و چند سال پیش به صورت رسمی توسط گوگل برای آسودگی کار برنامه‌نویسان معرفی شد. این IDE همه چیز را برای یک توسعه‌دهنده اندروید به صورت یکجا فراهم می‌کند. آموزش‌های زیادی درباره چگونگی استفاده از اندروید استودیو وجود داشته و کتابخانه‌های فراوانی برای به کار بردن درون آن یافت می‌شود.

جاوا در سال 1995 معرفی شد. اگرچه با استفاده از آن می‌توان هر نوع نرم افزاری برای پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف نوشت، اما اصلی‌ترین کاربرد جاوا، توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب است. دلیل امکان استفاده از برنامه‌های جاوا در پلتفرم‌های مختلف، ماشین مجازی آن است که به راحتی بر روی هر سیستم عامل نصب می‌شود. دستگاه‌های اندرویدی نیز دارای این ماشین بوده و کدهای جاوا را تحلیل می‌کنند.

مشکل اینجاست که جاوا جزو سخت‌ترین زبان‌های برنامه‌ نویسی بوده و برای افرادی که با کدزنی آشنایی ندارند، نخستین تجربه را تبدیل به بدترین تجربه خواهد کرد! اندروید به نوبه خود به خاطر در بر داشتن مفاهیم شی‌گرایی بسیار پیچیده است و پیچیدگی جاوا نیز به این موضوع دامن خواهد زد.

قدرت جاوا بیشتر از همین ساده نبودن آن ریشه می‌گیرد. بر اساس جدول محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا، جاوا اکنون با فاصله زیاد از پایتون (دومین زبان محبوب)، در صدر قرار دارد.

در همین راستا موسسه کهکشان نور دوره ای تحت عنوان جاوا مقدماتی+اندروید پیشرفته برگزار می نماید.این دوره شما را به یک برنامه نویس موبایل روی سیستم عامل اندروید تبدیل می کند بگونه ای قادر خواهید بود پس از گذراندن دوره توان تولید برنامه های کاربردی تحت موبایل را داشته باشید. در این دوره ابتدا با زبان جاوای مورد نیاز برای توسعه در سیستم عامل اندروید، آشنا خواهید شد و بعد از ان در هر جلسه یک برنامه کاربردی برای سیستم عامل اندروید توسعه داده خواهد شد. اگر شما دانش برنامه نویسی کمی دارید و میخواهید با مفاهیم پایه ای برنامه نویسی آشنا شوید این دوره مناسب شماست.

جهت اطلاع بیشتر از دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

دروه Android Pack

منبع: مجله برترینها

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *