یادگیری شبکه را با کدام دوره شروع کنیم؟

دوره +Network یا تکنسین شبکه توسط شرکت بین‌المللی CompTIA معرفی شد. دوره نتورک پلاس پیش نیاز تمام دوره‌های شبکه می‌باشد و اصول مقدماتی شبکه و مفاهیم آن به‌طور کامل در این دوره گفته می‌شود و با گذراندن این دوره شناخت کاملی نسبت به مفاهیم پایه و اصول اولیه دنیای شبکه‌های کامپیوتری پیدا خواهید کرد و در انتها می‌توانید تصمیم‌گیری کنید که چه راهی را در شبکه دنبال کنید و دوره‌های تخصصی تر شبکه مثل دوره‌های مایکروسافت , سیسکو , میکروتیک , لینوکس و … را دنبال کنید.

بسیاری از افرادی که تصمیم به  یادگیری دوره های شبکه دارند در مورد اینکه فرایند یادگیری را با کدام یک از دوره های آموزشی شروع نمایند تحقیق زیادی انجام میدهند تا فرایند یادگیری را به درستی شروع نمایند.بدیهی است که قبل از شروع به فراگیری هر دوره تخصصی نیاز است که افراد با پیشنیازهای آن دوره آشنایی داشته باشند.پیشنهاد میشود که افراد یادگیری شبکه را حتماً با گذراندن دوره Network+ آغاز نمایند زیرا مطالب پایه و اساسی و ضروری که در حقیقت پیش نیازهای بقیه دوره ها میباشند، در دوره +Network ارایه میشود و به شکل گسترده ای تشریح میشوند.

1- دوره آموزشی +Network

فن آوری اطلاعات عرصه نوینی را به منظور پیشرفت افراد و جوامع در دنیای امروز به روی همگان گشوده است. در این عرصه پهناور ، تبحر و تخصص عامل تمایز و موفقیت افراد در عرصه تکنولوژی اطلاعات می باشد و ملاک این تخصص در دست داشتن مدارک بین المللی IT همراه با کسب تجارب عملی است. از دانش شبکه می توان به عنوان یکی از مهمترین این تخصص ها و به طبع آن از مدارک مربوط به شبکه به عنوان مهمترین و رایج ترین مدارک بین المللی IT نام برد. بدیهیست آشنایی با مفاهیم اولیه شبکه نخستین گام در ورود به این زمینه تخصصی بوده و دانش اولیه فرد در زمینه Networking را پی ریزی می نماید. در این راستا شرکت CompTIA به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه کننده مدارک بین المللی IT ، مدرک +Network یا مدرک تکنسین شبکه را معرفی نموده و در طی آن به بررسی مفاهیم اولیه شبکه ، پروتکل ها از جمله TCP/IP، توپولوژیها، لایه ها و سایر موارد مهم در کار با شبکه پرداخته و افراد را جهت ورود به دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره های مایکروسافت ، سیسکو ، لینوکس و امنیت شبکه آماده می سازد . لذا دوره +Network به عنوان پیشنیاز کلیه دوره های مربوط به شبکه و بهترین نقطه شروع این دوره ها می باشد.دانش شبکه و فناوری های تحت شبکه از محبوب ترین و پردرآمد ترین بخش های فناوری اطلاعات و انفورماتیک می باشد و یادگیری و آشنایی با مباحث شبکه و امنیت شبکه جز اصلی ترین تخصص های افرادی می باشد که می خواهند در زمینه علوم کامپیوتری وارد بازار کار شوند.

2- دوره آموزشی MCSA

این مدرک که تقریباً از سال ۲۰۰۲ وارد مجموعه مدارک فنی مایکروسافت شد برای آن دسته از متخصصین IT طراحی شده‌است که نیاز به مدیریت، پشتیبانی و نگهداری از یک سیستم را دارند و وجه مشخصه آن با MCSE این است که نیاز به گذراندن هیج امتحانی که شامل طراحی سیستم می‌شود ندارد. این مدرک برای افرادی مناسب است که در یکی از پستهای مدیریت سیستمها، مدیریت شبکه، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، تحلیلگر عملکردهای شبکه، تکنیسین شبکه و متخصص بخش پشتیبانی مشغول به کار هستند. ین مدرک مهارتهای بنیادین فنی مورد نیاز جهت دستیابی به یک جایگاه شغلی معتبر در حوزه فناوری اطلاعات را به فرد منتقل می سازد. MCSA افقهای شغلی متعددی را روشن نموده و پیشنیاز دستیابی به مدرک MCSE می باشد. در گذشته این مدرک به عنوان مدیر شبکه های مایکروسافت یا Microsoft Certified Systems Administrator شناخته می گردید و نشانگر توانایی فرد در مدیریت محیطهای شبکه مبتنی بر Windows Sever 2003 و سیستم عاملهای ماقبل آن بود. پیشنیاز این دوره آشنایی با + Network میباشد.

3-دوره آموزشی CCNA

مدرك CISCO Certified Network Associate) CCNA ) در رابطه با مهارت فنی در نصب و تنظيمات و راه بري شبكه های LAN و WAN و نيز ارتباطات شبكه توسط سيستم شماره گيری تلفن برای شبكه های كوچك (100 نود و کمتر)از جمله EIGRP, Serial, Frame Relay, IP RIP, VLANs, RIP V2.0, Ethernet, Access List می باشد.اطلاعات اوليه و بنيادي كه شما به هنگام آماده شدن و مطالعه جهت امتحان CCNA بدست مي آوريد اولين قدم در راه ورود به بازار حرفه اي شبكه است.مدرك CCNA مهارت و توانائي اوليه و مقدماتي فرد را در كار شبكه تأييد مي كند .

با توجه به اهمیت بالای دوره +Network کهکشان مفتخر است این دوره را هم به صورت پک و هم به صورت جداگانه ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید.

دوره آموزشی +Network

دوره آموزشی کمپ فشرده Network Plus

پک ویژه مهندسی شبکه Network+, MCSA, CCNA

دوره آموزشی CCNA

دوره آموزشی MCSA PACK

منبع: ویکی پدیا و سایت کهکشان

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *