مدیریت گذرواژه ها را ساده کنیم!

اغلب به شما گفته می شود که رمز های عبور شما کلیدی برای محافظت از حساب های کاربری شما هستند(که حرف درستی است)،اما به ندرت به شما راهی ساده برای ایمن سازی و مدیریت تمام رمزهای عبور خود داده می شود. در زیر ما سه مرحله ساده را برای ساده کردن گذرواژه های شما، قفل کردن حساب های خود و محافظت از آینده خود را پوشش می دهیم.

دوران رمز های عبور پیچیده و عجیب غریب تمام شده است. کلید رمز های عبور قوی این است که طولانی باشند، اگر رمز عبور کاراکترهای بیشتری داشته باشند رمز بهتری است. اینها را Passphrases مینامند، یک نوع رمز عبور قوی است که از یک جمله کوتاه یا کلمات تصادفی استفاده می کند. در اینجا یک نمونه است

وقت خوردن قهوه ی قوی است!

این با بیش از بیست کاراکتر قوی است، آسان برای به خاطر سپردن و ساده برای تایپ اما مشکل برای هک کردن.شما ممکن است به وب سایت ها یا شرایطی برخورد کنید که باید در گذرواژه علامت ها،شماره ها یا حروف بزرگ بکار برید، که خوب است.به یاد داشته باشید همیشه طول رمز عبور مهم ترین است.

نرم افزار مدیریت رمز عبور

برای هر حساب یک رمز عبور منحصر بفرد نیاز دارید. اگر چندین رمز یکسان را برای چندین بار استفاده کنید، شما خود را در معرض خطر بزرگ قرار می دهید. یک مهاجم سایبری تنها کاری که باید انجام دهد این است که وبسایتی را که از آن استفاده میکنید را هک کنند،تمام رمز های عبور از جمله رمز شما را سرقت کند ،سپس از گذرواژه شما برای ورود به همه حسابهای دیگر شما استفاده کنند.در صورت رخ دادن این اتفاق چیکار باید کرد؟

از یک نرم افزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

این برنامه های کامپیوتری مخصوصی هستند که به طور ایمن تمام گذرواژه های شما را در یک گاو صندوق دیجیتال رمزگذاری ذخیره می کند.شما فقط به یک رمز عبور نیاز دارید،رمزی برای نرم افزار مدیریت رمز عبور. مدیر رمز عبور به طور خودکار هر وقت که به آنها نیاز دارید،کلمه عبور شما را بازیابی می کند و شما را به وب سایت ها وارد می کند.آنها همچنین قابلیت های دیگری مانند ذخیره پاسخ های سوالات مخفی را دارند،هشدار دادن هنگامی که شما رمز عبور تکراری استفاده میکنید یک ژنراتور رمز عبور که تضمین می کند از کلمات عبور قوی استفاده میکنید و بسیاری از ویژگی های دیگر. بیشتر نرم افزار های مدیریت رمز عبور تقریبا در همه کامپیوتر ها یا دستگاه ها همگام سازی میشوند، بنابراین صرف نظر از سیستمی که استفاده میکنید ،دسترسی آسان و امن به تمام رمز های عبور شما وجود دارد.

در نهایت، مطمئن شوید رمز عبور ورود به نرم افزار مدیریت رمزهای عبور را یادداشت کنید آن را در یک مکان امن در خانه ذخیره کنید.برخی از نرم افزار های مدیریت رمز عبور حتی اجازه کپی بازیابی رمز عبور مدیر را چاپ می کنند. به این ترتیب اگر رمز عبور را به مدیر رمز عبور خود بسپارید،حق پشتیبان دارید.

تایید دو مرحله ای

تایید دو مرحله ای یک لایه امنیتی اضافی را ایجاد میکند. در هنگام وارد شدن به حسابهایتان،لازم است دو چیز داشته باشید.گذرواژه و کد عددی که توسط گوشی هوشمند شما تولید شده یا به تلفن شما ارسال میشود.این فرایند تضمین میکند که حتی اگر مهاجم سایبری رمز عبور شما را دریافت کند،نتواند به حساب شما وارد شود.تایید صحت دو مرحله ای خیلی ساده میشود تنظیم کرد و شما معمولا فقط هنگامی که از یک یارانه یا دستگاه جدید وارد سیستم می شوید فقط آن را استفاده میکنید . هر زمان که ممکن است به ویژه برای مهمترین حسابهایتان مانند حساب بانکی یا حساب های بازنشستگی یا دسترسی به ایمیل خود، این امکان را فعال کنید.

 

منبع: ماهنامه رسمی OUCH

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *