امنیت سایبری،یک حرفه

امنیت سایبری چیزی است که هر روزه در اخبار درباره آن میشنویم و میبینیم که سازمانها و دولتها در سراسر دنیا مدام در حال هک شده هستند. درخواست همکاری بسیار زیادی برای افراد دوره دیده در زمینه امنیت سایبری وجود دارد تا به کمک آنها بتوان در مقابل رشد بسیار زیاد اینگونه تهدید ها دفاع کرد.در حقیقت، حدود 3 میلیون درخواست شغل در این خصوص در سراسر دنیا وجود دارد.آیا شما برای شغلی با عنوان امنیت سایبری حرفه ای در نظر گرفته شده اید؟علاوه بر این انتخاب حرفه ای سایبری شما قادر خواهید بود در هر کجای دنیا با مزایای فوق العاده مشغول به کار شوید و این فرصتی برای ایجاد تفاوت های واقعی خواهد بود.

آیا برای کار در این حرفه نیاز به دارا بودن مدرک علوم کامپیوتری است؟

به هیچ عنوان. بعضی از بهترین متخصصان امنیتی دارای پیشینه های غیر فنی میباشند، از بین این متخصصان افرادی با رشته زبان انگلیسی گرفته تا رشته هایی مانند پزشکی، تاریخ،مکانیک خودرو هنر و یا حتی مادران خانه دار دید میشود. نکته کلیدی اشتیاق به یادگیری است. تمام امنیت سایبری در دانستن نحوه کار تکنولوژی ها خلاصه میشود. زمانی میتوانید تکنولوژی را بهتر امن کنید که بدانید آن تکنولوژی چگونه کار میکند.

چگونه شروع کنیم؟

اگر نمیدانید از کجا شروع کنید تکنولوژی های مختلف را بررسی کنید و ببینید کدامیگ برای شما جالب تر است.

  • کد نویسی: اصول برنامه نویسی را بیاموزید، میتوانید با پایتون،HTML و یا JavaScript شروع کنید. برای این کار میتوانید با گشتن در سایتهای آموزشی و یا با شرکت در دوره های مرتبط کار خود را شروع کنید.
  • سیستم ها: اصول اولیه مدیریت یک سیستم عامل نظیر ویندوز و یا لینوکس را یاد بگیرید. کار با لینوکس استارت خوبی است. یادگیری مدیریت لینوکس از طریق خط فرمان(Command line) مهارت شما را در این مسیر افزایش خواهد داد.
  • برنامه های کاربردی: نحوه پیکربندی، اجرا و نگهداری برنامه های کاربردی نظیر سرور وب و یا سرور DNS را بیاموزید.
  • شبکه بندی: نحوه عملکرد یک شبکه را بیاموزید و با جمع آوری و تحلیل ترافیک های شبکه ای بین تجهیزات و کامپیوترها یاد بگیرید که چگونه این تجهیزات با یکدیگر صحبت میکنید.به احتمال زیاد در منزل خود شبکه ای از تجهیزات متصل به هم را داشته باشید و این کار میتواند لذت بخش باشد.

یک روش بسیار عالی برای یادگیری این است که آزمایشگاه خود را در منزل راه اندازی کنید. این کار بسیار راحت است چرا که شما میتوانید چندین سیستم عامل مجازی را در یک کامپیوتر فیزیکی ایجاد کنید و یا با استفاده از منابع ابری نظیر Amazon AWS و یا Microsoft Azure آزمایشگاه مورد نظر خود را راه اندازی کنید. با اجرا شدن و بالا آمدن سیستم عامل میتوانید کار کردن با آنها را شروع کنید و هر چیزی که میتوانید یاد بگیرید. گزینه دیگر ملاقات و کار کردن با دیگران در زمینه سایبری است. و گزینه دیگر شرکت در دوره های امنیت سایبری است که جز محبوب ترین دوره های محسوب میشود.

از این رو کهکشان سالهاست که دوره های امنیت را جزو اصلی ترین شاخه دوره های تخصصی خود قرار داده است. همچنین کهکشان با توجه به نیاز بازار دوره هایی را در زمینه امنیت در نظر گرفته است که به صورت تک دوره یا پک برگزار می نماید. جهت کسب اطلاع از این دوره ها به لینکهای زیر مراجعه نموده:

دوره Security Plus

پک ویژه امنیت Security+, CEH, CISSP

 

منبع: ماهنامه رسمی OUCH

 

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *