متخصص شبکه

وضعیت بازار کار متخصصان شبکه چگونه است؟

فناوری اطلاعات عرصه نوینی را به منظور پیشرفت افراد و جوامع در دنیای امروز روی به همگان گشوده است. در این عرصه پهناور، تبحر و تخصص عامل تمایز و موفقیت افراد در عرصه تکنولوژی اطلاعات است و ملاک این تخصص در دست داشتن مدارک بین المللی IT همراه با کسب تجارب عملی است. دانش شبکه را میتوان به عنوان یکی از مهمترین تخصص ها و به طبع مدارک مربوط به شبکه را به عنوان مهمترین و رایج ترین مدارک بین المللی IT نام برد.
در دنیای امروز طراحی ، عیب یابی، راه اندازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری یکی از مهمترین نیاز های شرکت ها و سازمان ها است و از آنجایی که شبکه های کامپیوتری بخش عظیمی از زندگی روزمره ما را در بر گرفته اند، بنابراین متخصصان شبکه های کامپیوتری و شغل های وابسته به این حرفه به سرعت رشد کرده اند. همچنین از آنجایی که تمامی موسسات و شرکت در هر زمینه ایی که فعالیت میکنند نیاز به استفاده از کامپیوتر ها را دارند بنابراین باید این کامپیوتر ها با هم ارتباط داشته باشند که این ارتباطات شبکه از وظایف اصلی متخصصان شبکه است. مراحل راه اندازی شبکه در سازمان ها و شرکت ها از اصلی ترین مهارت های یک متخصص شبکه است زیرا زمانی که شبکه متوقف شود بسیاری از کسب و کارهای مربوط به آن هم از کار می-افتد.
شبکه های کامپیوتری به ستون اصلی ارتباطات در شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است. از دانش شبکه می توان به عنوان یکی از مهمترین مهارت ها و از مدرک آن میتوان به عنوان یکی از مهمترین و رایج ترین مدارک بین المللی IT نام برد. در همین جهت مشاغل مرتبط به شبکه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بررسی مشکلات به وجود آمده در شبکه و برطرف کردن آن، نظارت مستمر بر سیستم های کامپیوتری از وظایف اولیه متخصصین شبکه است. امروزه مشاغل مرتبط با شبکه یکی از پرتقاضا ترین مشاغل در جهان است، که فرصت های شغلی در این زمینه بسیار زیاد و رو به رشد است.
حقوق یک متخصص شبکه بستگی به سطح مهارت های یک فرد در زمینه نتورک دارد که بالاترین دستمزد به متخصصان و مدیران شبکه تعلق میگیرد.

متخصصان شبکه

یادگیری شبکه را با کدام دوره شروع کنیم؟


بدهیست آشنایی با مفاهیم اولیه شبکه نخستین گام ورود به این زمینه تخصصی بوده و دانش اولیه فرد در زمینه Network را پی ریزی می کند. شرکت کامپتیا به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه کننده مدارک بین المللی IT، مدرک Network+ را معرفی کرده است. این دوره مقدماتی ترین دوره در زمینه شبکه است که وابسته به هیچ پیشنیازی نمی باشد این دوره شامل مباحثی در رابطه با مفاهیم اولیه شبکه های کامپیوتری، پروتکل ها از جمله TCP/IP،توپولوژی های، لایه های شبکه و سایر موارد مهم در کار شبکه است. در واقع این دوره به عنوان پیشنیاز کلیه دوره های مربوط به شبکه و بهترین نقطه شروع مباحث شبکه شناخته می شود و فرد را در جهت ورود به دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره های مایکروسافت، سیسکو و لینوکس و امنیت شبکه آماده می سازد.
در صورت تمایل ورود به دنیای شبکه و کسب مهارت های جدید، موسسه کهکشان نور با دو دهه تجربه و با بهره گیری از اساتید مجرب و لابراتور های به روز، دوره های نتورک پلاس را در روز های مختلف هفته برگزار می کند . برای آگهی بیشتر از جزئیات و زمانبندی دوره ها می توانید به تقویم برگزاری این دوره مراجعه کنید.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *