مجازی سازی راهکاری برای کاهش هزینه های سازمان

مجازی سازی یا Virtualization بستری برای راه اندازی و اجرای چندین سیستم عامل بر روی یک سیستم (اغلب سرور) است. در واقع مجازی سازی تکنولوژی نو ظهوری است که امکان اجرای چندین سرویس و سیستم عامل مختلف را بر روی یک سرور مهیا می‌کند به نحوی که باعث استفاده بهینه از سیستم ها و همچنین کاهش هزینه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری می‌شود. مجازی سازی امکانات ویژه ای را در اختیار سازمان های و شرکت ها قرار می‌دهد که از جمله می‌توان به صرفه جویی در به کار گیری نیروهای متخصص انفورماتیک، هزینه های مربوط به نگهداری شبکه و کلاینت ها و مدیریت بر کل سیستم ها به صورت یکپارچه، اشاره کرد.
با دانش و تکنیک های مجازی سازی می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع موجود در عرصه زیر ساخت ها را برطرف کرد و راه را برای توسعه پایدار و به وجود آوردن شرایط مناسب برای کسب و کار فراهم آورد همچنین نرم افزار های ماشین مجازی نرم افزار های قدرتمندی برای توسعه دهندگان نرم افزار ها و مدیران سیستم و کسانی که می‌خواهند در ساختار نرم افزاری‌شان تغییراتی اعمال کنند است. از این رو مجازی سازی در بین متخصصان IT، افرادی که وظیفه پشتیبانی از محیط های شبکه و فعالان در حوزه دیتا سنتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
امروزه مجازی سازی(Virtualization) رشد روز افزونی داشته و افراد بسیاری در این حوزه وارد شده اند زیرا که این حوزه آنچنان گسترده است که نه تنها متخصصان و کارشناسان حوزه IT بلکه بسیاری از افراد در رشته های غیر مرتبط با IT نیز از آن بهره‌مند می‌گردنند.
دوره های بسیاری در این حوزه وجود دارد که VMware VSphere ICM V6.7 نقطه شروع دوره های VMware است این دوره از سوی کمپانی Vmware ارائه شده است در این دوره فرد نه تنها با مباحث و مفاهیم کامل مجازی سازی آشنا می‌شود بلکه با یکی از قویترین سرویس های مجازی سازی به نام VSphere آشنا می‌شود.
موسسه کهکشان نور با دو دهه سابقه خود و با بهره‌گیری از اساتید مجرب دوره VMware VSphere ICM V6.7 را بر اساس سرفصل های استاندارد از سوی شرکت VMware برگزار می‌کند و در پایان دوره هم فرصت های شغلی جذابی را در اختیار دانش پژوهان سخت کوش خود قرار می‌دهد.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *