زبیکس ابزاری یکپارچه برای مانیتورینگ شبکه

در حال حاضر زبیکس یک نرم افزار متن باز قدرتمند و کارآمد در زمینه مانیتورینگ شبکه است که به منظور بررسی کارایی ،در دسترس بودن و کنترل سرورها،تجهیزات، سرویس‌ها، برنامه‌های کاردی و سایر منابع دیگر بکار می‌رود. نرم افزار زبیکس بسیار قابل اطمینان است و بر اساس مدل نصب می‌تواند برای مانیتورینگ صدها تجهیزات با اجرای مناسب بکار رود.

نرم افزار زبیکس قادر خواهد بود حجم بسیار بالایی از اطلاعات را جمع‌آوری، پردازش، ذخیره و مدیریت کند. همچنین سیستم مانیتورینگ شبکه ZABBIX یکی از قوی‌ترین و شناخته شده ترین سیستم‌های مانیتورینگ در دنیا است که توسط Alexei Vladishev طراحی شده است که تا به امروز به عنوان یکی از سیستم های پیشرو در صنعت مانیتورینگ شبکه شناخته‌شده است. در حالت کلی می‌توان با داشتن سیستم مانیتورینگ قوی در سازمان یا شرکت خود از تمامی مشکلات که در شبکه چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری رخ می‌دهد را جلوگیری می‌کند و همچنین همراه با ذخیره‌سازی داده‌ها، ویژگی‌های نمایشی و گرافیکی راه‌های بسیار انعطاف‌پذیری با هدف آنالیز و هشدار را در اختیار می‌گذارد. می‌توانید در داده‌های دریافتی محدودیتی را تنظیم کنید و به محض اینکه از حدود این محدودیت‌ها رد شد، زبیکس می‌تواند با ایمیل مدیر شبکه را از وقوع این رویداد مطلع سازد.

مدیر شبکه یک سازمان یا شرکت، نیاز است از یک ابزار یا نرم افزار قدرتمند برای مانیتورینگ استفاده شود. در واقع یک سیستم مانیتورینگ شبکه تمامی اجزای داخلی شبکه را برای یافتن مشکل در شبکه بررسی می‌کند. این سیستم می‌تواند میزان دانلود کاربران شبکه و استفاده آن‌ها از اینترنت ، میزان ترافیک شبکه را گزارش دهد و همچنین می‌تواند فضاهای اشغال شده توسط ایمیل‌های اسپم و سرورهایی که در حال بروز مشکل هستند را شناسایی کند.

نکته بسیار مهم این است که این نرم‌افزار جز یکی از بهترین نرم‌افزارهای رایگان در زمینه ابزارهای مانیتورینگ شبکه و سخت‌افزار است.

از قابلیت‌های زبیکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مانیتورینگ همه اجزای شبکه(زیرساخت، سرورهای فیزیکی و مجازی،اپلیکیشن ها و … )
  • جمع‌آوری حجم وسیعی از داده‌های اطلاعاتی از شبکه
  • نمایش وضعیت و اطلاعات شبکه با ابزارهای گرافیکی
  • شناسایی، اعلام اخطار، اطلاع‌رسانی و اجرای دستورات لازم هنگام بروز مشکل در شبکه
  • پشتیبانی از محیط شبکه‌های کوچک و بسیار بزرگ و توزیع‌شده
  • و …

اگر شما به یادگیری مانیتورینگ با پلتفرم زبیکس علاقه‌مند هستید می‌توانید در دوره زبیکس کهکشان نور شرکت کنید. جهت اطلاع بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره ZABBIX

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *