سیسکو

مراحل شروع و یادگیری سیسکو از مقدماتی تا پیشرفته

شرکت سیسکو یکی از تولید کنندگان بزرگ تجهیزات سخت افزاری از قبیل Router، Switch، تجهیزات VOIP و شبکه است. از این رو بسیاری از افراد تصور می‌کنند دوره‌های سیسکو فقط مربوط به اصول اتصال سخت افزاری تجهیزات شبکه به یکدیگر است و این در حالی است که بخشی از سرفصل‌هایی که در دوره سیسکو تدریس می‌شود مربوط به چگونگی پیکربندی تجهیزات از دیدگاه نرم افزاری است. در واقع دانشجویان با اخذ مدارک سیسکو ، خود را برای صعود از پله‌های پیشرفت و تخصص شبکه‌ای آماده می‌کنند.

یادگیری سیسکو با دوره +Network از شرکت کامپتیا آغاز می‌شود. این دوره دروازه ورودی افراد به دنیای شبکه محسوب می¬شود به همین دلیل پیشنیاز دوره‌های سیسکو هم محسوب می‌شود و می‌تواند نقطه خوبی برای آغاز مباحث سیسکو باشد. Network+ افراد را با مباحثی از قبیل مفاهیم اساسی شبکه، آدرس‌های IP، پروتکل‌های مهمی از جمله TCP/IP، توپولوژی‌های شبکه و لایه‌های مختلف آن آشنا خواهد کرد. در حال حاضر آخرین کد آزمون معرفی شده از سوی شرکت کامپتیا برای این دوره کد N10-007 است.

مدرک CCNA

پس از آشنایی دانشجویان با مفاهیم اصلی شبکه در دوره Network+، دوره CCNA آغاز می شود. دوره CCNA از سوی شرکت سیسکو به عنوان نقطه شروع دوره‌های سیسکو معرفی شده است که جزء پر طرفدارترین و پایه‌ای ترین دوره بین گرایش‌های سیسکو محسوب میشود. این دوره تلاش دارد دانشجو را با اموری نظیر نصب تنظیم و اجرای عملیات مربوط به شبکه‌هایی سیسکویی، پیکربندی این شبکه‌ها، برقراری امنیت و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی آشنا کند.

مدرک CCNP

در پایان دوره CCNA دانشجویان با آخرین عنوان این پک یعنی CCNP آشنا می‌شوند. دوره CCNP از سری مدارک سطح حرفه‌ای سیسکو است که بر دانش پیشرفته شبکه‌های سیسکویی تمرکز دارد و شاخه Routing and Switching جز محبوب‌ترین گرایش‌های آن است. هدف از این دوره طراحی شبکه‌های بزرگ‌تر، آنالیز و طراحی معماری مناسب برای شبکه‌های سیسکویی، پیاده‌سازی راهکارهای ارتباطی امن در شبکه‌های پراکنده، عیب یابی و نگهداری روترها و سوئیچ‌های شبکه‌های سازمانی و پیکربندی، اجرای پروتکل‌های روتینگ و سوئیچینگ در سطح گسترده و بهره گیری از اصول ITIL است.

دانش روتینگ و سوئیچینگ که در دوره CCNP آموزش داده می‌شود، جدیدترین دانش مرتبط در حوزه شبکه است که در شبکه های فیزیکی امروزی و شبکه‌های مجازی آینده استفاده خواهد شد. دوره CCNP Routing & Switching بر یادگیری عملی در محیط آزمایشگاهی تمرکز دادع است و دانشجویان می‌توانند با سرمایه گذاری در این بخش نه تنها ارتقا شغلی پیدا کنند، بلکه کارایی شبکه را در محیط های سازمانی بهبود دهند.

مدرک CCIE

در آخر هم مدرک CCIE یکی از معتبرترین مدرک‌های موجود در زمینه IT است و همچنین پیشرفته ترین مدرک ارائه شده توسط سیسکو در زمینه شبکه سیسکویی در این مدرک است. در واقع این دوره با هدف آموزش کارشناسان خبره جهت طراحی حرفه‌ای زیر ساخت های شبکه ایجاد شده است. این مدرک در سراسر جهان به عنوان معتبرترین گواهینامه شبکه سیسکو پذیرفته شده است، سرفصل‌ها این دوره به شکل مداوم مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته است که در نهایت با برگزاری دو آزمون کتبی و آزمایشگاهی از تسلط کامل دانشجویان بر این سطح از مهارت اطمینان حاصل می‌شود. همچنین دوره CCIE Routing & Switching یکی از شاخه‌های محبوب این سطح است که مهارت‌های لازم جهت برنامه‌ریزی، به کارگیری و عیب‌یابی پیچیده زیر ساخت‌های همگرای شبکه را به دانشجویان اعطا می‌کند. افراد با بهره‌گیری از مهارت‌هایی که در این دوره آموزش می‌بینید قادر خواهند بود پایداری شبکه‌های گسترده را بهبود دهند، بهره‌وری کاربران در شبکه را ارتقا بخشد و چابکی بیشتری را برای سازمان ایجاد کنند.

در همین راستا موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره‌های سیسکو را برای علاقمندان به حوزه سیسکو برگزار نماید. به دلیل اهمیت این مدارک در بازار کار و کمبود متخصص، کهکشان پک این دوره‌ها را به عنوان یک منبع آموزشی منحصر بفرد و کاملا کاربردی تولید عرضه می‌نماید.

پک ویژه سیسکو از سه دوره پرطرفدار Network+، CCNA و CCNP تشکیل شده است که دانشجویان با گذراندن این دوره با سیسکو و تجهیزات آن در راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری آشنا و آماده ورود به بازار کار به عنوان متخصص سیسکو خواهد شد. تمامی سرفصل‌های ارایه شده در این پک مطابق با سرفصل‌‌‌های رسمی و بین‌المللی خواهد بود. این دوره تماما به شکل مجزا هم در کهکشان برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند ضمن حضور در هر کدام از دوره‌ها و کسب مدرک مربوطه به دانش خود بیافزایند. اما یکی از مزایای مهم این پک بحث ارایه مفاهیم آموزشی بر اساس مسیر شغلی است. این پک براساس نیاز بازار کار و رسیدن به جایگاه شغلی مناسب ارایه شده است و مناسب افرادی است که قصد دارند تخصص سیسکو را برای مسیر شغلی آینده خودشان انتخاب کنند.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *