مسیر سیسکو

آیا CCNP، CCNA و CCIE هنوز یک مسیر شغلی خوب است؟

سیسکو یکی از بازیگران اصلی در حوزه فناوری شبکه است و پیشرفت‌های روز افزون آن باعث شده است حرفه‌ای ها هم برای پر کردن خلا‌های تکنیکی و فنی، خود را به چالش بکشند. مسیر صدور گواهینامه‌های سیسکو در سال‌ها اخیر با پیشرفت‌های بسیاری رو به رو بوده است. همچنین CCNP، CCNA و CCIE از ساختار خوبی برخوردار است که این ساختار می‌تواند تمامی نیازهای فناوری کسب و کار را برطرف کند. در واقع تمامی زیر ساخت‌های مربوط به کسب و کارهای امروزی بر پایه اینترنت و ارتباطات است که سیسکو در حوزه Routing و Switching پیشرو است اما لازم است در حوزه امنیت و رایانش ابری همچنان پیشرفت کند.

گواهینامه CCNA

CCNA درک اساسی از موارد توپولوژی شبکه‌های کاری را تحت الزامات کسب و کار و نیازهای روزانه را فراهم می‌کند و می‌تواند به فرد در زمینه‌های کاری بسیار کمک کند. CCNA به عنوان یک نقطه ورودی ضروری برای درک بهتر شبکه است همچنین متخصصان هم نیز به این مسیر توجه می‌کنند و زمان زیادی را صرف یادگیری جنبه‌های ارزشمند زیرساخت شبکه می‌کنند و دانش خود را بر اساس نیازهای خود ارتقا می‌دهند. مدرک CCNA در گروه نصب و پشتیبانی و نگهداری شبکه ها جای می گیرد و دارندگان این مدرک این قدرت و توانایی را خواهند یافت که شبکه هایی را نصب، پیکربندی و راه اندازی کنند.

گواهینامه CCNP

CCNP دومین نقطه عطف در این مسیر است که توسط متخصصان دارای سه الی چهار سال سابقه کاری در زیرساخت شبکه‌های تجاری، نیز پیشنهاد می‌شود. یادگیری این حوزه به فرد کمک می‌کند تا سطح دانش خود را ارتقا دهد، زیرا گواهینامه‌های سیسکو از معتبرترین اعتبارات محسوب می‌شود. این مسیر ممکن است در Routing و Switching، امنیت و بی سیم و غیره متفاوت باشد. ولی در نهایت این مسیر، فرصت‌های شغلی مناسبی را در اختیار افراد علاقمند به این حوزه قرار می‌دهد.

گواهینامه CCIE

CCIE جز معتبرترین و پیشرفته ترین مدارک سیسکو در حوزه سیستم فناوری اطلاعات است. کسب مدرک CCIE به این معنا است که فرد تسط کافی و دانش عمیقی از حوزه سیسکو دارد. در واقع این دوره با هدف آموزش کارشناسان خبره جهت طراحی حرفه‌ای زیر ساخت های شبکه ایجاد شده است. این مدرک در سراسر جهان به عنوان معتبرترین گواهینامه شبکه سیسکو پذیرفته شده است همچنین تمامی گواهینامه‌های سیسکو، فرد را برای هر سطحی از قبیل طراحی، استقرار و عیب‌یابی زیرساخت شبکه، آماده می‌کند و درهای زیادی از فرصت‌های شغلی به روی افراد گشوده است.

در همین جهت موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره‌های سیسکو را برای علاقمندان به حوزه سیسکو برگزار نماید. به دلیل اهمیت این مدارک در بازار کار و کمبود متخصص، کهکشان پک این دوره‌ها را به عنوان یک منبع آموزشی منحصر بفرد و کاملا کاربردی تولید عرضه می‌نماید.

پک ویژه سیسکو از سه دوره پرطرفدار Network+، CCNA و CCNP تشکیل شده است که دانشجویان با گذراندن این دوره با سیسکو و تجهیزات آن در راه‌اندازی شبکه‌های کامپیوتری آشنا و آماده ورود به بازار کار به عنوان متخصص سیسکو خواهد شد. تمامی سرفصل‌های ارایه شده در این پک مطابق با سرفصل‌‌‌های رسمی و بین‌المللی خواهد بود. این دوره تماما به شکل مجزا هم در کهکشان برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند ضمن حضور در هر کدام از دوره‌ها و کسب مدرک مربوطه به دانش خود بیافزایند. اما یکی از مزایای مهم این پک بحث ارایه مفاهیم آموزشی بر اساس مسیر شغلی است. این پک براساس نیاز بازار کار و رسیدن به جایگاه شغلی مناسب ارایه شده است و مناسب افرادی است که قصد دارند تخصص سیسکو را برای مسیر شغلی آینده خودشان انتخاب کنند.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

یک دیدگاه

  1. Pingback: دانلود CBT Nuggets - CCNA Routing & Switching - NetMan24.IR

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *