برنامه نویسی تحت وب

برای برنامه نویسی تحت وب از کجا باید شروع کنیم؟

رشد روزافزون وبگاه‌ها با کارکردهای گوناگون و همینطور شکل گیری ایده‌های نو در فضای وب باعث شده که زبان‌های برنامه نویسی تحت وب به سرعت پیشرفت کنند. به همین دلیل برنامه نویسی تحت وب به یک مهارت پرتقاضا بین افراد و همچنین به یکی از مهارت‌ها و ترندهای مطرح در دنیا تبدیل شده است.
ماهیت زبان‌های برنامه نویسی تحت وب مانند دیگر زبان‌های برنامه نویسی است با این تفاوت این حوزه در سمت سرور تفسیر می‌شود و در مرورگرها خروجی آن به نمایش درمی‌آید.
از جمله مزایای برنامه نویسی تحت وب می‌توان به دردسترس بودن در هر سیستم عاملی اشاره کرد. تفاوت عمده برنامه نویسی تحت وب با برنامه نویسی برای سایر پلترفرم‌ها این است که برنامه نویسان برای برنامه نویسی برای سایر سیستم عامل‌ها معمولا بسته به نوع برنامه باید از یک زبان برنامه نویسی استفاده کنند و این در حالی است که در زبان برنامه نویسی تحت وب برنامه نویسان باید از زبان های برنامه نویسی سمت کلاینت و سرور استفاده کنند.

زبان‌های سمت کلاینت عبارتند از:

• HTML
• CSS
• JavaScript
• Jquery
• و ….

زبان‌های سمت سرور عبارتند از:

• ASP.Net
• #C
• PHP
• Java
• Perl
• و ….
در واقع فناوری ASP.Net یکی از تکنیک‌های به روز و پیشرفته در تولید برنامه های تحت وب است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است و همچنین به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای توسعه وب سایت و سرویس‌های تحت وب است. با پیشرفت این فناوری و معرفی نسخه‌های جدید زبان‌های HTML و CSS تحولی در ارائه خدمات مبتنی وب ایجاد شد. به همین دلیل شرکت مایکروسافت برای آموزش این زبان برنامه نویسی به علاقمندان دوره‌ای را تحت عنوان MCSA Web Application ارائه کرده است که مجموعه کامل و جامع از مهارت‌های برنامه نویسی تحت وب است.
این دوره یکی از شناخته شده ترین دوره‌ها در زمینه برنامه نویسی تحت وب است که این دوره معادل دوره مایکروسافت MCSD است که مایکروسافت در نام گذاری جدید خود آن را MCSA Web Application نام گذاری کرده است.
این دوره شامل سه سرفصل اصلی است که سرفصل اول شامل مهارت‌های HTML5، CSS3، JavaScript است. این بخش نه تنها نقطه ورورد به دنیای برنامه نویسی تحت وب است بلکه افراد می‌توانند از مهارت‌های این بخش برای تولید برنامه‌های فروشگاهی ویندوز هم استفاده کنند.
سرفصل دوم این دوره شامل مفاهیم برنامه نویسی #C یکی از زبان‌های مطرح در دنیای برنامه نویسی است که در حوزه‌های مختلی از جمله تولید برنامه‌های کابردی تحت وب کاربرد دارد.
سرفصل آخر بر فریم ورک‌های متن باز بسیار قدرتمند ASP.Net تمرکز کرده است که به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی که در آن قرار داده شده است بسیار در بین توسعه دهندگان وب رواج پیدا کرده است.
دانشجویان با گذراندن این دوره با مباحث مرتبط به برنامه نویسی تحت وب آشنا می‌شود اما مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را در اختیار نخواهند داشت چرا که علاوه بر برنامه نویسی افراد باید توانایی کار با پایگاه داده را هم در اختیار داشته باشند. بنابراین موسسه کهکشان نور با توجه به دو دهه سابقه در زمینه آموزش تصمیم گرفته است دوره‌ای را تحت عنوان پک تولید و توسعه نرم افزار ارائه نماید که این پک شامل دو دوره MCSA Web Application و دوره SQL Design است که دانشجویان با گذراندن این دوره میتوانند تمامی مهارت‌های لازم را برای ورود به حوزه برنامه نویسی کسب کنند.همچنین کهکشان نور این دوره را به صورت جداگانه برگزار می‌کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر دوره‌ها روی لینک زیر کلیک کنید:

پک تولید و توسعه نرم افزار

دوره MCSA Web Application

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *