CCNP

اهمیت داشتن مدرک CCNP

پیشرفت تکنولوژی شبکه باعث شده است تا سیسکو برنامه‌های آموزشی و گواهینامه‌های خود را برای آموزش به دانشجویان، مهندسان شبکه و توسعه دهندگان نرم افزار برای کسب فرصت‌های شغلی بهتر، مجددا طراحی کند. شرکت سیسکو مدارک مختلفی را در سطوح و شاخه‌های مختلف ارائه کرده است که هر کدام از این مدارک حوزه خاصی از مفاهیم شبکه‌ای را تخت پوشش قرار می‌دهد.
سیسکو و مدارک آن بر پایه استانداردهای بین‌المللی بنا شده ،بنابراین کسب هر یک از مدارک سیسکو، چه برای متخصصان و مدیران شبکه و چه برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد استخدام افراد متخصص را دارند، بسیار ارزشمند و مهم است.
پس از همایش سالانه سیسکو لایو 2019، تغییراتی در زمینه مدارک سیسکو رخ داده است که این تغییرات مربوط به سه مدرک اصلی از سوی شرکت سیسکو یعنی CCNA،CCNP و CCIE و معرفی دوره تازه واردی نام DevNet است. سیسکو در این همایش اعلام کرد مدارک آموزشی خود را به طور کلی تغییر داده است و افرادی که قصد شرکت در امتحان‌‌های بین‌المللی را دارند باید در مدارکی که از تاریخ 24 فوریه (برابر با 5 اسفند ) اعمال می‌شود امتحان دهند.

مدرک CCNP

مدرک CCNP از سری مدارک سطح حرفه‌ای سیسکو است که بر دانش پیشرفته شبکه و مهارت افزایی تمرکز دارد. مدارک این سطح در حوزه‌های مختلفی ارائه می‌شود که شامخه Routing & Switching جزء محبوب‌ترین آن‌ها است.
CCNP روتینگ و سوئیچینگ در رابطه با مهارت‌های برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی، بررسی و عیب‌یابی شبکه‌های محلی و بزرگ سازمانی و همکاری با متخصصان در مباحث پیشرفته امنیتی، صوتی وایرلس و راهکارهای ویدیویی تاکید دارد. این مدرک هم نیز در همایش سیسکو لایو نیز تغییراتی داشته است که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:
حذف پیشنیاز در این مدرک تغییر قابل توجه بوده است زیرا در گذشته برای ورود به دوره CCNP نیاز به گذراندن دوره CCNA بود و با تغییرات جدید از سوی شرکت سیسکو این پیشنیاز برای CCNP حذف شده است.
در حال حاضر برای CCNP گرایش‌های متعددی وجود دارد که افراد برای مدرک آن باید در تعدادی آزمون شرکت کنند اما در آپدیت جدید سیسکو از این پس افراد می‌توانند مدرک CCNP را تنها با یک آزمون Core و یک آزمون انتخابی دیگر بدست آورند.
بر اساس تغییرات اعمال شده در مدارک سیسکو در سال 2020 مدارک CCNP در 5 گرایش اصلی ارائه شده است:
CCNP Enterprise
CCNP Data Center
CCNP Collaboration
CCNP Service Provider
CCNP Security
همچنین سیسکو در آپدیت جدیدش این ارزش را برای علاقمندان قائل شده است که زمانی که فرد تلاش می‌کند و یک آزمون را با موفقیت سپری می‌کند، مدرک جدیدی را تحت عنوان Specialist اعطا می‌کند که این مدرک در واقع یک امتیاز برای افراد محسوب می‌شود. عملا در رویکرد جدید سیسکو به ازای هر آزمونی که گرفته می‌شود یک مدرک به دانشجویان اعطا می‌شود که این مدرک می‌تواند در رزومه فرد مفید واقع شود.

آینده شغلی دارندگان مدرک CCNP

در میان تمام مدارک سیسکو، مدرک CCNP و دوره‌های مرتبط به آن یکی از پرطرفدارترین دوره‌‌های آموزشی شبکه است. در واقع دارندگان این مدرک مهارت‌های لازم برای تجهیزات و سیستم‌های سیسکو را دریافت می‌کنند. همچنین دارندگان این مدرک می‌توانند در شغل‌های زیر فعالیت کنند:
• مهندسی شبکه
• معماری شبکه
• مدیر شبکه
• مدیر IT
• مهندس امنیت شبکه
• مهندس سیستم

بازار کار سیسکو

بازار کار سیسکو کمی محدود است اما از آنجایی که تعداد دارندگان این مدرک خصوصا در سطح پیشرفته‌تر حتی در سطح جهانی بسیار محدود است، درآمد کارشناسان این حوزه به مراتب بالا است.

نوع برگزاری دوره‌های سیسکو

دوره‌های سیسکو عموما در سه سطح CCNA، CCNP و CCIE برگزار می‌شوند و برای ورود به دوره‌های این حوزه شما می‌توانید پس از کسب مدرک +Network دوره CCNA را آغاز کنید که یک دوره 60 ساعته است که با توجه به نوع برگزاری دوره می‌تواند بین یک تا حدود 3 ماه به‌طول بی انجامد.

طبق تجربه چندین ساله کهکشان در برگزاری دوره ها، توانسته ایم دوره CCNP را در قالب پک ارائه نموده. جهت مشاهده پک CCNP روی لینک زیر کلیک کنید:

دروه آموزشی CCNP Pack

برای مطالعه در خصوص تغییرات دیگر سیسکو روی لینک های زیر کلیک کنید

تغییرات جدید مدرک CCNA در سال 2020

تحول در مدارک جدید سیسکو در سال 2020

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *