برنامه نویسی استودیو یا اکلیپس

برنامه نویسی اندروید با محیط Android Studio بهتر است یا Eclipse؟

با گسترش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و حضور فروشگاه‌های آنلاین اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های مختلف بسیاری از افراد با مشاهده تعداد دانلود و درآمد هر یک از اپلیکیشن‌ها به وجد می‌آیند که چه خوب است که آن‌ها نیز به سمت این شغل بروند و درآمد خوبی را برای خودشان ایجاد کنند. باید قبول کنیم که برنامه نویسی برای تلفن‌های هوشمند درآمد خوبی دارد. این موضوع بسیاری از افراد نیز از طریق ساخت برنامه و قرار دادن آن در فروشگاه‌های اندرویدی به درآمد می‌رسند که گاهی این میزان فروش اعداد بسیار بزرگی را نشان می‌دهد.
با ظهور اندروید و محبوبیت آن در بین افراد و متن باز بود آن باعث شد تا شرکت‌های معتبر زیادی اقدام به طراحی و ساخت محیط‌های توسعه این سیستم عامل کنند ولی عده کمی از آن‌ها توانستند پا به دنیای رقابتی و جهانی شدن بگذارند. برای شروع برنامه نویسی اندروید لازم است از پلتفرم‌هایی برای برنامه نویسی استفاده کرد که تا کنون از بین محیط‌های برنامه نویسی معرفی شده اندروید دو محیط اکلیپس و اندروید استودیو به موفقیت‌های بیشتری رسیده است و بین کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اما از بین این دو محیط برنامه نویسی کدام یک بهتر است و امکانات بیشتری در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد؟

تاریخچه Eclipse و Android

در ابتدا برنامه نویسان اندروید در شروع برنامه نویسی خود از محیط رایگان Eclipse استفاده کردند Eclipse. یک محیط برنامه نویسی متن باز بر اساس زبان برنامه نویسی Java است که Google با ارائه افزونه‌ای بنام ADT این محیط را برای برنامه نویسی اندروید آماده می‌سازد. در ابتدا گوگل با ارایه پلاگین ADT برای اکلیپیس امکان برنامه نویسی اندروید را به این محیط اضافه کرد.
اندروید استودیو در سال 2013 و در کنفرانس Google/IO معرفی شد. در واقع اندروید استودیو بر اساس Intelli IDEA که یک محیط توسعه حرفه‌ای ساخته و طراحی شده است. این محیط اجرای سریع‌تر با مصرف منابع کمتر نسبت به محیط Eclipse دارد و به مراتب امکانات بیشتری نسب به محیط Eclipse ارایه می‌دهد همچنین پس از معرفی محیط برنامه نویسی استودیو، آپدیت‌های جدید برای محیط اکلیپس معرفی نشد.

ویژگی‌های اندروید استودیو

• پشتیبانی از Build مبتنی بر Gradle
• بازنویسی کد و اصلاحات فوری مخصوص اندروید
• پنجره‌های Wizard مبتنی بر Template برای ایجاد طرح‌ها و مولفه های رایج اندروید
• یک Layout Editor غنی که به کاربران اجازه می‌دهد مولفه های محیط کاربری را درگ و دراپ کنند و گزینه‌ای برای پیش‌نمایش Layout ها در چندین پیکربندی صفحه نمایش وجود دارد.
• پشتیبانی از ساخت برنامه‌های Android Wear
• پشتیبانی داخلی از پلتفرم Google Cloud که اجازه ادغام با پیام رسانی و موتور برنامه Google Cloud را می‌دهد.
• ابزارهای تست و عیب‌یابی بسیار مفیدتر
• برنامه نویسی برای همه‌ی ورژن های اندرویدی
• پشتیبانی گوگل و help بسیار نیرومند

برنامه نویسان اندروید می‌توانند با زبان‌های جاوا، جاوا اسکریپت و فریمورک های آن، پایتون، سی شارپ و … اپلیکیشن های اندرویدی طراحی کنند. اما در حال حاضر با توجه به اینکه لایه‌های اپلیکیشن اندروید به زبان جاوا نوشته شده است و زبان رسمی که فریم ورک های اندروید از آن استفاده می‌کند، جاوا است. بنابراین بهترین و پایدارترین زبان برای برنامه نویسی اندورید، زبان جاوا است و همچنین زبان جاوا لازمه یادگیری زبان برنامه نویسی اندورید است. اصلی‌ترین کاربرد جاوا، توسعه اپلیکیشن های تحت وب است و دلیل استفاده از زبان جاوا در پلتفرم‌های مختلف، ماشین مجازی آن است که به راحتی بر روی سیستم‌عامل نصب می‌شود. دستگاه‌های اندرویدی نیز دارای ماشین بوده و کدهای جاوا را تحلیل می‌کنند.
در همین راستا موسسه کهکشان نور دوره برنامه نویسی اندورید برگزار می‌کند که این دوره با 70 ساعت آموزش حضوری تمام آنچه را که برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی اندروید نیاز دارید را تامین می‌کند به همین دلیل این دوره به صورت پک برگزار می‌شود که شامل جاوا مقدماتی + اندروید مقدماتی است. این دوره فرد را به یک برنامه‌نویس اندروید تبدیل می‌کند به‌گونه‌ای که قادر به تولید برنامه‌های کابردی خواهد بود. در این دوره ابتدا با زبان جاوای مورد نیاز برای توسعه در سیستم عامل اندروید، آشنا خواهید شد و بعد از در هر جلسه یک برنامه کاربردی برای اینم سیستم عامل توسعه داده خواهد شد.
همچنین برای شرکت در این پک نیاز به دانش قبلی ندارید چرا که در ابتدای دوره شما با مفاهیم برنامه نویسی و زبان جاوا آشنا خواهید شد و هر آنچه برای تولید یک برنامه اندروید نیاز دارید، در این دوره به طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد.

دوره پک اندروید

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *