ژبان برنامه نویسی پایتون

جدیترین گزارش گیت هاب: زبان برنامه نویسی پایتون از سد جاوا عبور کرد!

در حال حاضر زبان برنامه نویسی پایتون توانسته است به طور رسمی از جاوا عبور کند و به عنوان دومین زبان برنامه نویسی پرکاربرد برای برنامه نویسان شناخته شود.
طبق گزارش سایت گیت هاب، جاوا اسکریپت که از سال 2014 در صدر جدول قرار دارد حال زبان برنامه نویسی پایتون پایین‌تر از جاوا اسکریپت قرار گرفته است و به همین دلیل به دومین زبان برنامه نویسی محبوب تبدیل شده است.
این دستاورد بزرگ یک نقطه عطف بسیار مهم برای پایتون 30 ساله محسوب می‌شود. سازنده زبان برنامه نویسی پایتون خیدو فان روسوم هفته گذشته از سمت خود در شرکت دراپ باکس استعفا داد و بازنشستگی خود را رسما اعلام کرد، در حالی که بخش‌های اصلی سرویس‌های سمت سرور و اپلیکیشن های دسکتاپ دارپ‌باکس به زبان پایتون نوشته شده است.
یکی دیگر از جنبه‌های جالب به گزارش گیت هاب، رشد سریع چندین زبان برنامه است. زبان برنامه نویسی دارت(Dart) و Fluttr، برای ساخت UI اپلیکیشن های IOS و اندروید، بیشترین رشد را بین توسعه دهندگان گیت هاب داشته‌اند. زبان برنامه نویسی دارت سال گذشته با رشد 532 درصدی مواجه شده و پس از آن زبان Rust از موزیلا رشد 235 درصدی مواجه شده است.
در سال گذشته زبان برنامه نویسی Kotlin گرچه هنوز بین 10 زبان برنامه نویسی برتر قرار ندارد ولی در طی این مدت بیشترین رشد را در گیت هاب داشته و رشد 182 درصدی را تجربه کرده است.
10 زبان برنامه نویسی برتر در یک سال گذشته:2018-2019
• دارت Dart – درصد 532
• راست Rust –  درصد 235
• اچ سی ال HCL –  درصد 213
• کاتلین Kotlin –  درصد 182
• تایپ اسکریپت TypeScript –  درصد 161
• پاورشل PowerShell –  درصد 154
• ایپکس Apex –  درصد 154
• پایتون Python –  درصد 151
• اسمبلی Assembly –  درصد 149
• گو Go –  درصد 147

پایتون

زبان پایتون در سال های گذشته جزء یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی است که این زبان ساده و در عین سادگی بسیار قدرتمند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کتابخانه بسیار گسترده ، امکان دیباگ کردن ساده و دستورات قدرتمند این زبان یکی اصلی ترین دلایل محبوب آن در جهان است. پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا روز به روز در جمع زبان های برنامه نویسی دیگر مجبوبیت بیشتر پیدا کرده است این زبان در حالی که دارای نگارش ساده و روانی است و بسیار قدرتمند و کارا در زمینه هایی همچون Mining, Machine Learning, Web, Image Processing است. زبان برنه نویسی پایتون متن باز(Open Source) بوده و یادگیری و استفاده از آن برای افراد در چند جلسه آموزش ممکن است. کد استفاده شده در این زبان در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس، مک، ویندوز و حتی گوش های موبایل قابل اجرا است و به شما این اجازه را می‌دهد که با کد های کمتر، کارهای بیشتری انجام دهید.

به همین دلیل موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره های برنامه نویسی پایتون را برای علاقمندان به این حوزه ارائه نماید. برای مشاهده جزئیات بیشتر روی لینک های زیر کلیک کنید.

دوره Python Fundamental

منبع: دیجیاتو و ZDnet

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *