Kali Linux

چرا کارشناسان امنیت باید با کالی لینوکس آشنا باشند؟

کالی لینوکس یکی از توزیع‌های لینوکس بر پایه دبیان است که با هدف تست نفوذ و شناسایی نقاط آسیب‌پذیری و بررسی امنیت سیستم‌های مختلف طراحی شده است. این سیستم عامل دارای صدها ابزار با وظایف امنیتی از قبیل تست نفوذ و بررسی میزان آسیب پذیری است.
در واقع لینوکس کالی یک نسخه توسعه یافته و بازسازی شده از لینوکس Back Track است که مانند توزیع‌های دیگر لینوکس از استانداردهای سیستم عامل دبیان ارث می‌برد. همچنین لینوکس کالی از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:
• بیش 600 ابزار برای تست نفوذ: بسیاری از این ابزارها برگرفته از سیستم عامل بک ترک است و همچنین تعدادی از ابزارهای ناکارآمد حذف شده و باعث کارایی بالاتر سیستم عامل شده است.
• رایگان بودن: این سیستم عامل همانند سیستم عامل بک ترک رایگان است.
• متن باز بود کالی لینوکس: در واقع سیستم عامل کالی لینوکس و هسته آن متن باز (Open Source) است و با توجه به این ویژگی کاربران می‌توانند تمام کدهای لینوکس کالی را تغییر یا بازسازی کنند.
• پشتیبان گسترده از تجهیزات وایرلس: این سیستم عامل طوری طراحی شده است تا تعداد بسیار زیادی از تجهیزات وایرلس را تا حد ممکن پشتیبانی کند و همچنین این سیستم عامل قابلیت اجرا روی انواع سخت‌افزارها را دارد.
• پشتیبانی از چندین زبان: در حقیقت کالی لینوکس از چندین زبان پشتیبانی می‌کند که این امکان می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.
با توجه به اهمیت ویژه این سیستم عامل در بین کاربران موسسه کهکشان نور دوره‌ایی را تحت عنوان (PWK (Penetration Testing With Kali Linux برای علاقه‌مندان ارائه کرده است. این دوره که یکی از دوره‌های محبوب شرکت Offensive Security است با استفاده از توزیع محبوب Kali لینوکس، تکنیک‌ها و ابزارهای نفوذ قانونی را آموزش می‌دهد. دوره PWK یک دوره خاص است که در آن تلاش شده است تکنیک‌های سنتی آموزش به همراه آخرین ابزارها و تکنیک‌های هک اخلاقی ترکیب شوند تا دانشجویان بتوانند در محیط آزمایشگاهی با آخرین روش‌های نفوذ قانونی آشنا و آن‌ها را اجرایی کنند.
در دوره PWK افراد مهارت‌های لازم برای تست آسیب پذیری، نفوذ به شبکه و وب سایت‌ها را به شکل پیشرفته آموزش می‌بینند. جمع‌آوری اطلاعات به صورت دقیق، پیدا کردن آسیب‌پذیری، نوشتن و کار کردن با Exploitهای مختلف، ویرایش Exploitهای موجود، کشف آسیب‌پذیری در برنامه‌های کاربردی و دور زدن فایروال و آنتی ویروس از جمله این مهارت‌ها است.
توزیع Kali یکی از نسخه‌های محبوب و شناخته شده لینوکس در بین افراد علاقه‌مند به مباحث امنیتی است. این توزیع بر پایه لینوکس دبیان در سال 2013 توسط Offensive Security طراحی و عرضه شد. لینوکس کالی در حال حاضر شامل بیش از 300 ابزار نفوذ است که به کمک آن‌ها می‌توان امنیت و نفوذپذیری سیستم‌ها را به چالش کشید.
افرادی که در آزمون بین‌المللی این دوره شرکت می‌کنند در پایان مدرک جذاب Offensive Security Certified Profession(OSCP) را دریافت می‌کنند که یکی از شناخته شده ترین مدارک در حوزه امنیت محسوب می‌شود. برای انجام این آزمون 24 ساعته دانشجویان با VPN به لابراتواری که یک شرایط واقعی را شبیه‌سازی کرده است متصل می‌شوند و در این مدت باید انواع روش‌های نفوذ را اجرا و آسیب‌پذیری‌های سیستم را شناسایی و گزارش کند.

برای اطلاع بیشتر از جزئیات این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده جزئیات دوره PWK

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *