مدرک CCNA

مدرک CCNA چقدر ارزشمند است؟

شبکه یکی از حوزه های گسترده و البته جذاب فناوری اطلاعات است و همچنین داشتن یک مدیر شبکه کارآمد در هر شرکت و سازمان یک امتیاز ویژه به شمار می‌آید. در واقع یک مدیر شبکه وظیفه به روز نگه داشتن و محافظت از زیر ساخت ها در برابر حمله را دارد. در همین راستا برخی از نکات مهم و فناوری های کلیدی شبکه از سوی شرکت سیسکو ارائه می‌شود. در واقع سیسکو یکی از بازگیران اصلی در حوزه فناوری شبکه است و پیشرفت های روزافزون آن باعث شده است، حرفه ای ها هم برای پر کردن خلاهای تکنیکی و فنی خود را به چالش بکشند. یکی ار ارزشمندترین و معتبرترین مدارک شبکه که از سوی بسیاری از شرکت ها معتبر است، مدرک CCNA سیسکو است.
دوره آموزشی CCNA نقطه شروع دوره‌های سیسکو است و گرایش روتینگ و سوییچینگ آن پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین دوره در بین گرایش های این سطح از مدارک سیسکو محسوب می‌شود. دوره CCNA به عنوان پایه ای برای سایر دوره های سیسکو شناخته می‌شود و دروازه‌ای براری ورود به دوره های سطح پیشرفته تر CCNP و CCIE خواهد بود.
Cisco Certified Network Associate)CCNA) در قاعده هرم سیسکو جای گرفته و نخستین سطح مهارتی سیسکو، یعنی سطح آشنایی و مقدمات است. دانشجویان با اخذ این مدرک، دروازه سیسکو را بر روی خود می گشایند و خود را برای صعود از پله های پیشرفت و تخصص شبکه ای آماده می کنند. مدرک CCNA در گروه نصب و پشتیبانی و نگهداری شبکه ها جای می گیرد و دارندگان این مدرک این قدرت و توانایی را خواهند یافت که شبکه های کوچک و متوسط (۱۰۰ و کمتر کاربر) را نصب، پیکربندی و راه اندازی کنند.
در همایش سالانه سیسکو که خدمت علاقمندان بخصوص سیسکو کاران ارائه می‌دهد، خبر مهمی را در خصوص تغییر در ساختار گواهینامه های خود و آموزش های خود منتشر کرده است. یکی از اساسی ترین تغییرات و به روزرسانی های جدید سیسکو در خصوص مدرک CCNA است.
اتفاق بسیار مهمی که در مدارک سیسکو رخ داده است تبدیل CCNA به یک CCNA واحد است و بزرگترین تغییر در CCNA اتفاق افتاده است به این صورت که تا قبل از این به‌روزرسانی‌ها زیرشاخه‌های مختلفی از CCNA داشتیم مانند CCNA Security، Data Center و از این قبیل و… که گاها همین تنوع در شروع دوره‌های سیسکو باعث سردرگمی دانشجویان می‌شد. در اولین اقدام سیسکو، تمام ززیرشاخه‌های مربوط به CCNA خود را حذف کرده و فقط یک CCNA واحد با کد آزمون 200-301 ارائه داده است عملا سیسکو در مدرک CCNA خود تمام مفاهیم Fundamental و پایه‌ای که قرار است همه شاخه‌های سیسکو از آن اطلاع داشته باشند را برای همه یکسان‌سازی کرده و آن را در CCNA واحد دیده است. که به آن CCNA Core گفته می‌شود.
دوره CCNA دیگر شامل گرایش‌های مختلفی نمی‌شود؛ که در حال حاضر ما از CCNA حوزه‌های مختلفی داریم مانند Data center، Routing & Switching، CCNA Security که گاهی اوقات دانشجویان دچار چندگانگی برای شرکت در کدام یک از دوره‌های CCNA می‌شوند که سیسکو با این رویکرد جدید تغییراتی را تحت یک دوره جامع تمام این گرایش‌ها را در یک پکیج قرار داده است و دانشجویان بعد از شرکت در این دوره، می‌توانند با پایه تمام این دوره‌ها آشنا شوند و دغدغه‌ها در این حوزه بسیار کمتر می‌شود در واقع در دوره جدید CCNA تقریبا تمام مباحث و سرفصل همان است و موضوعات تغییری نکرده است بلکه سیسکو در آپدیت جدیدش در دوره CCNA فقط مقداری مباحث را منظم‌تر کنار هم گذاشته است تا بتواند یک ذهن ساخت‌یافته‌ای برای دانشجویان به وجود آورد و با توجه به اینکه ما در حوزه فناوری اطلاعات همیشه پیشرفت را داریم تقریبا 15 الی 20 درصد مطالب جدیدی را اضافه کرده که اصلا جای نگرانی نیست.
نکته قابل‌توجه آن این است که قبلا برای گرفتن مدرک CCNA دو آزمون وجود داشت که با قبولی در امتحان ICND1 مدرکی به نام CCENT ارائه می‌شد که در آپدیت جدید سیسکو این مدرک CCENT به صورت کلی حذف‌شده است و در حال حاضر همچنین مدرکی وجود ندارد. پس بنابراین نقطه شروع سیسکو CCNA است.

دستمزد دارندگان مدرک CCNA

به طور میانگین حقوق و دستمزد افرادی که مدرک CCNA دارند، حدود 75,790 هزار دلار در سال است که البته با سابقه کار بیشتر دستمزد دریافتی نیز بیشتر خواهد بود. . در نتیجه محدوده حقوق دریافتی در بازه 69,342 هزار دلار تا 121,842 هزار دلار در سال متغیر است. سابقه کار در افزایش دستمزد فردی که مدرک CCNA را دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، اما عنوان شغلی نیز یک معیار مهم در تعیین سطح دستمزد است.

شرکت سیسکو به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های فعال در حوزه شبکه و تجهیزات ارتباطی، دوره های آموزشی خود را در گرایش های متعدد و در سه سطح طراحی کرده است که دوره CCNA روتینگ و سوییچینگ یکی از محبوب ترین آن ها است. موسسه کهکشان نور با بهره‌گیری از لابراتوارهای مجهز و اساتیدی با تجربه، این دوره آموزشی را منطبق با آخرین سرفصل‌های مطرح شده از سوی شرکت سیسکو برگزار می‌کند و فرد با شرکت در این دوره نه تنها مدرک رسمی و معتبر شرکت در دوره را بدست خواهد آورد بلکه با دانش و مهارتهای لازم برای نصب، تنظیم، اجرا و عیب یابی شبکه های سیسکویی در کنار مفاهیم و اصلاحات بنیادی این شبکه ها آشنا خواهد شد و در این دوره قادر به پیکربندی و عیب یابی روترها . سوئیچ ها خواهد بود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

دوره CCNP

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *