مزایای CCNA

مزایای مدرک CCNA

امروزه با افزایش تعداد خدمات IT در بهره‌برداری از دستگاه‌های تلفن همراه و …، ما شاهد ظهور تکنولوژی در این دوران هستیم. همچنین این مسئله منجر به افزایش نیاز درک به فناوری متخصصان شده است که راه را برای تقویت مشاغل در بازار فناوری هموار می‌کند. در حقیقت مهارت‌های شبکه هسته اصلی فناوری است و در همین راستا متخصصان و فارغ التحصیلان به دنبال راه‌هایی برای تبدیل شده به بخشی از این انقلاب تکنولوژی و یادگیری مهارت‌های شبکه هستند تا بتوانند برتری بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود کسب کنند.
امروزه علاقمندان برای درک بهتر فناوری، باید پایه و اساس شبکه را درک کنند تا فناوری را بهتر درک کنند. با اصول اولیه، علاقمندان به این حوزه می‌توانند مسیر روشنی در جهت مسیر شغلی مربوطه داشته باشند. سیسکو بزرگترین غول تکنولوژی شبکه با فناوری‌های موجود برای برآورده کردن انواع نیازهای شبکه‌ای است. از این رو، متخصصان برای بدست آوردن اعتبار و دانش، برنامه‌ی کسب مدرک خود را دنبال می‌کنند.
CCNA نقطه شروع دوره‌های سیسکو است که دارای گرایش‌های مانند Routing & Switching، Security و Collaboration و…. در واقع دوره CCNA به عنوان پایه‌ای برای سایر دوره‌های سیسکو شناخته می‌شود و دروازه‌ای برای ورود به دوره‌های سطح پیشرفته‌تر در زمینه سیسکو خواهد بود.
مدرک CCNA مسیر منحصر به فرد خود را دارد که پایه و اساس تمامی مدارک سیسکو را پوشش می‌دهد. یادگیری مدرک CCNA برای هر علاقمندی به این حوزه ضروری است زیرا این مدرک به درک بهتر فناوری و شبکه کمک می‌کند. در طول زمان، افراد حرفه‌ای باید خود را با تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهند و گواهینامه‌های بالاتری را کسب کنند. مدرک CCNA به این گونه افراد کمک می‌کند تا دانش شبکه‌ای خود را ارتقا دهند.
با پیشرفت شبکه‌های سازمانی و افزایش نیازهای تجاری، مهارت‌های مورد نیاز یک مهندس شبکه هم به طور قابل توجهی در حال تحول بوده و نیاز به متخصصان ماهر و کار بلد روز به روز بیشتر می‌شود، بنابراین اشخاص با اخذ مدرک CCNA می‌توانند مهارت‌های شبکه‌ای خود را در زمینه تجهیزات سیسکو از جمله روترها و سوئیچ ها به روز کنند.
افراد با یادگیری دانش CCNA نه تنها مدرک رسمی و معتبر شرکت در دوره را بدست خواهند آورد بلکه با دانش و مهارت‌های لازم برای نصب، تنظیم، اجرا و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی در کنار مفاهیم و اصطلاحات بنیادی این شبکه‌ها آشنا خواهد شد و در این دوره قادر به پیکربندی و عیب‌یابی روترها و سوئیچ ها خواهند بود.
گرایش Routing & Switching دوره CCNA از پرطرفدارترین گرایش‌های این حوزه است که به دانش‌پژوهان مهارت‌های عمومی و گسترده پیاده‌سازی، مانیتور و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی را اعطا می‌کند. این گرایش در واقع می‌تواند پیشنیاز تمام گرایش‌های دیگر CCNA باشد. گرایش‌های CCNA عبارت‌اند از :

• CCNA R&S-Cisco Certified Networking Associate Routing & Switching
• CCNA Security-Cisco Certified Networking Associate Security
• CCNA Collaboration-Cisco Certified Networking Associate Collaboration
• CCNA Wireless-Cisco Certified Networking Associate Wireless
• CCNA Service Provider-Cisco Certified Networking Associate Service Provider
• CCNA Industrial-Cisco Certified Networking Associate Industrial
• CCNA CyberOps-Cisco Certified Networking Associate CyberOps
• CCNA Data Centre-Cisco Certified Networking Associate Data Centre & Switching
• CCNA Cloud-Cisco Certified Networking Associate Cloud

CCNA در حقیقت شامل دو کتاب به نام ICND1 و ICND2 است که فرد می‌تواند به صورت جداگانه در این آزمون‌ها شرکت کند. با مطالعه و قبولی در آزمون ICND1 به دانشجو مدرک CCNT (اولین مدرک سیسکویی) ارائه می‌شود و در ادامه با شرکت در آزمون ICND2 این دوره تکمیل می‌شود و مدرک CCNA به دانشجو اعطا می‌شود. بنابراین می‌توانید با شرکت در دو آزمون با کدهای آزمون 105-100 و 200-105 یا با شرکت در تک آزمون سیسکو با کد آزمون 200-125، مدرک CCNA را دریافت کنید. در همین راستا موسسه کهکشان نور جهت رفاه حال دانشجویان و برگزاری پیوسته دوره‌ها، سرفصل‌های بین‌المللی ارایه شده از سوی سیسکو را با یکدیگر ترکیب کرده‌ایم و به این شکل که دانشجویان با شرکت در یک دوره آموزشی پیوسته با سرفصل‌های هر دوره ICND1 و ICND2 آشنا می‌شوند و در پایان دوره مستقیماً مدرک CCNA را کسب می‌کنند.
سیسکو هرساله تغییرات جدید خود را در همایش سیسکو لایو خدمت علاقه‌مندان بخصوص سیسکو کاران ارایه می‌دهد همچنین سیسکو امسال در این همایش که در تاریخ ژوئن 2019 در کالیفرنیا برگزار شد خبر مهمی را در خصوص تغییر در ساختار گواهینامه‌های خود و آموزش‌های خود منتشر کرد .در واقع رویکرد سیسکو در این تغییرات به این‌گونه است که تمامی گرایش‌های و مدارک حال حاضر تا تاریخ 24 فوریه 2020 با سرفصل‌های قدیمی برگزار و از آن تاریخ به بعد، گرایش‌های و مدارک سیسکو تغییراتی دارند. در ادامه قصد داریم تا شما را با یکی از اساسی‌ترین تغییرات و به‌روزرسانی‌های جدید در مدرک CCNA مطلع کنیم.
در واقع سیسکو به تمامی تغییرات خود Cisco Next Level Certification می‌گوید.تمامی گرایش‌ها و مدارک حال حاضر تا تاریخ 24 فوریه 2020 با سرفصل‌های قدیمی برگزار و از آن تاریخ به بعد، گرایش‌ها و مدارک سیسکو تغییراتی دارند.

برای مطالعه تغییرات جدید سیسکو اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده جزئیات دوره CCNA موسسه کهکشان نور روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره CCNA 

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *