مجازی سازی

اولین دوره مجازی سازی چیست؟

مجازی سازی فناوری است که به کمک آن میتوان اجزاء فیزیکی یک رایانه را به کمک نرم افزار، مورد اشتراک تعداد بسیاری سیستم عامل قرار داد که همگی آنان در مجازی سازی محیطی برای استفاده و دستیابی به واقعیتی که به صورت مجازی سازی شده برای شما طراحی شده است ارائه می شود، مجازی سازی تکنولوژی است که به واسطه کارکرد و منطق خاصی که در طراحی خود دارد واقعی به نظر نمی رسد، ولی دارای کارکردی واقعی است.

نرم‌افزار ماشین مجازی، (به انگلیسی: Virtual Machine ware) نرم‌افزاری قدرتمند برای توسعه دهندگان نرم‌افزارها و مدیران سیستم و کسانی است که می‌خواهند در ساختار نرم‌افزاری شان تغییراتی اساسی بدهنداست. این نرم‌افزار با قدمت بیش از ۵ سال و برنده شدن برخی جوایز محصولات نرم‌افزاری، توسعه دهندگان نرم‌افزار را قادر می‌کند، پیچیده‌ترین برنامه‌های تحت شبکه را که در سیستم عامل‌های ویندوزهای مایکروسافت، مک‌نتاش اپل، لینوکس یا نت ویر اجرا می‌شوند را روی تنها یک رایانه، اجرا کنند که این قابلیت در کنار برخی قابلیت‌های دیگر این برنامه از وی ام ویر یک وسیله ضروری برای توسعه دهندگان رایانه‌ای و مدیران سیستم‌ها ساخته است.

مجازی سازی يکی از تکنولوژی های نوظهور در دنیای IT می باشد، دانش و تکنیکی که با استفاده از آن می توان بر بسیاری از مشکلات و موانع موجود در عرصه زیر ساخت ها (نرم افزاری و سخت افزاری) فائق آمد و راه را برای توسعه پایدار و به وجود آوردن شرایط مناسب برای کسب و کار (Business) به بهترین نحو فراهم آورد.

در مجازي سازی محيطي براي استفاده و دستيابي به واقعیتی که به صورت مجازی سازی شده برای شما طراحی شده است ارائه مي شود ، مجازی سازی تکنولوژی است که به واسطه کارکرد و منطق خاصی که در طراحی خود دارد واقعی به نظر نمی رسد ، ولی دارای کارکردی واقعی است .

چرا باید به سمت مجازی سازی (Virtualization) حرکت نمود؟

مجازی سازی به دلیل نشان دادن مزایای ملموس و زیاد خود باعث شده تا شرکت های توسعه دهنده ی نرم افزار نیز ناگزیر از این فناوری در آخرین محصولات خود استفاده نمایند و از آنجا که برخی این نرم افزار ها در صنایع به کار می روند، در نتیجه برای حفظ توان رقابت، استفاده از مجازی سازی در صنعت مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

در حال حاضر ادغام سرور ها یکی از خوشایند ترین فعالیت ها در مجازی سازی است. مجازی سازی در واقع به سنگ بنای صرفه جویی اقتصادی در منابع هر شرکت تبدیل شده است. تحلیل گران صنعت گزارش می دهند که چیزی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد از دپارتمان های IT به دنبال اجرای پروژه های ادغام سرورهایشان هستند و بدیهی است که در راستای اجرای این کار شرکت ها شاهد صرفه جویی قابل توجه در هزینه هایشان خواهند بود.

دوره آموزش مجازی سازی VMware آنچنان گسترده است که نه تنها متخصصان و کارشناسان حوزه IT بلکه بسیاری از افراد در رشته های غیر مرتبط با کامپیوتر و IT نیز از آن بهره مند می گردند. و همچنین از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در این جا مهمترین دوره کاربردی Vmwrae را شرح میدهیم:

دوره VMware vSphere ICM V6.7 در واقع اولین دوره ایی است که منجر به دریافت مدرک دوره VMware VCP6-DCV که جدیدترین دوره ارائه شده از سوی کمپانی VMware است ،می شود. در واقع این دوره برای تکنسین و مدیران سازمان ها و بانک ها طراحی شده است که جز محبوب ترین مدرک با بیش از ده هزار متخصص در سراسر جهان است. در این دوره متخصصان می توانند با اخذ مدرک به کسب و کار سازمان ها بهبود بخشند. در این دوره فرد نه تنها با مباحث و مفاهیم کامل مجازی سازی آشنا میشود بلکه با یکی از قویترین سرویس های مجازی سازی به نام VSphere آشنا می شود.

مدرک VCP-DCV کوتاه شده عبارت VMware Certified Professional– Data Center Virtualization می باشد و با این هدف وارد بازار کار شده است که علاقمندان بتوانند در این حوزه در زمینه مربوط به پیاده سازی، مدیریت و نیز عیب یابی زیر ساخت های مجازی مشغول به کار شوند .در این زمینه مواردی همچون گذراندن دوره نتورک پلاس، آشنایی CCNA و MCSA همگی جزو مواردی هستند که می توانند در درک راحت تر مطالب، شما را یاری کنند. موسسه کهکشان نور با سابقه دو دهه خود و بهره گیری از اساتید مجرب و به روز، دوره VMware vSphere ICM V6.7 را بر اساس سرفصل های استاندارد ارائه شده از سوی شرکت VMware برگزار میکند و در پایان دوره هم تلاش میکنیم فرصت های شغلی جذابی را در اختیار دانش آموختگان مستعد و سخت کوش خودمان قرار دهیم.

برای کسب اطلاع بیشتر از این دوره روی زیر کلیک کنید.

دوره VMware VCP6-DCV

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *