دلیل یادگیری برنامه نویسی اندروید

5 دلیل برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

ما در عصری زندگی می‌کنیم که سیستم عامل اندورید به گوشه‌ی گوشه این جهان نفوذ کرده است. طبق گزارش‌های سایت Statista و Mashable، اندورید با 80% از فروش کلی تلفن‌های هوشمند، بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را به خود رهبری می‌کند و همچنین افراد حرفه‌ای در تولید برنامه‌های اندروید را بسیار سریعتر از دیگر متخصصان در حوزه موبایل را استخدام می‌کنند.
از طرف دیگر به پشتیانی گوگل به عنوان یک کمپانی مطرح و چابک از سیستم عامل اندورید، خوش ساخت بودن بستر توسعه، به روزرسانی مداوم، سهم بازار قابل توجه و کلی ویژگی‌های دیگر از جمله دلایلی است که موجب شد توسعه دهندگان زیادی به سمت یادگیری زبان اندروید روی آوردند و تعداد بی‌شماری اپلیکیشن بر بستر سیستم عامل اندروید شکل بگیرد.
در این مقاله ما قصد داریم چند دلیل برای یادگیری هر چه سریعتر این زبان برنامه نویسی شرح دهیم:

• متن باز بودن کدهای اندروید – هر می‌خواهید را بسازید

بهترین و اصلی ترین بخش در خصوص سیستم عامل اندورید، ویژگی متن باز بودن کدهای آن است. در گذشته بسیاری از سازندگان تلفن همراه مانند سامسونگ، HTC و ایسوس به کدها دسترسی داشتند که با استفاده از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند، کار را برای توسعه دهندگان اندروید آسان می‌کند.
طبق گزارش IDC، سهم جهانی اندروید در تلفن‌های هوشمند در سال 2015 به اوج خود رسیده است همچنین از آنجایی که استفاده از تجهیزات اندروید بسیار کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر است، بنابراین انتظار می‌رود که اندازه بازار آن در آینده از رشد مطلوبی برخوردار شود.

شروع برنامه نویسی اندروید

• فروشگاه Google Play – بازار بزرگ برنامه‌های اندروید

از زمانی که گوگل فروشگاه مختص خود را ساخته، لذت تجربه برنامه‌های کاربردی اندروید افزایش یافته است. با فروشگاه Google Play و تلفن‌های هوشمند اندروید، دسترسی به اپلیکیشن‌های موبایل برای همه بسیار آسان شده است.
به چند نمونه آمار توجه کنید:
 اندروید، سیستم عامل برای 300 تلفن هوشمند، 90 تبلت و 6 نوع دستگاه الکترونیکی است.
 هر روز حدود 1.5 میلیون دستگاه اندروید در سراسر جهان فعال می‌شوند.
 بیش از 1,460,800 اپلیکیشن اندروید در گوگل پلی گوگل وجود دارد که در حال رشد هستند.
 بیش از 60 درصد اپلیکیشن‌های اندروید به صورت رایگان است.

• آینده شغلی پررونق برای برنامه نویسان اندروید

از آنجایی که اندروید یک مدل درآمدی جالب ارائه داده است، بسیاری از سازمان‌ها با استخدام افراد متخصص در این حوزه، تیم اختصاصی خود را برای تولید و توعه برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند. یک مزیت منحصر به فرد یادگیری تولید اپلیکیشن‌ها، این است که دانش‌پژوهان می‌توانند زمینه شغلی خود را به صورت آزادانه انتخاب کنند.
به این صورت که هنگامی که شخصی یادگیری برنامه نویسی اندروید را شروع می‌کند، می‌تواند تولید و توسعه اپلیکیشن را برای دیگر سیستم عامل‌ها آسانتر انجام دهند.
نمودار زیر نشان دهنده مسیر شغلی فردی که از برنامه نویسی جاوا آگاهی دارد است:

شروع برنامه نویسی اندروید

• مدل درآمد برنامه نویسان اندروید

آیا می‌دانید گرانترین اپلیکیشن در گوگل پلی، مربوط به مجموعه اپلیکیشن‌های ابو موتور با قیمت 200 دلار است! این موضوع عجیب ولی واقعی است.در حقیقت این برنامه برای ثروتمندان طراحی شده است. گوگل به توسعه دهندگان خود اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کابربدی خود را با قیمت بالاتر قیمت گذاری کنند، این مسئه باعث می‌شود تا برنامه‌های کاربردی بسیار پردرآمد باشند.

• نفوذ در دستگاه‌های مختلف

اندروید همه جا هست. با کمال تعجب، تعداد کل دستگاه‌های اندروید فروخته شده 1,175,450,000 است.

کلام آخر

یکی از گزارش‌های جذابی که کافه بازار هر ساله منتشر می‌کند، گزارش صنعتی موبایلی در ایران است. بر اساس گزارش منتظر شده تا سال 97 بیش از 22 هزار توسعه دهنده تنها در بستر بازار به توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی مشغول هستند و مجموع درآمد خالص این توسعه‌دهندگان 258 میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال قبل رشد 89 درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین برای حرفه‌ای بودن در ساخت اپلیکیشن اندروید، باید در زبان Java حرفه‌ای باشید. در واقع جاوا، اساسی‌ترین بخش برنامه نویسی اندروید استو بدون آن موفق نخواهید شد. در نتیجه باید قبل از شروع یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید به زبان جاوا مسلط شوید و مهارت زیادی بدست آورید. جاوا در سال 1995 معرفی شد. اگر چه با استفاده از آن می‌توان هر نوع نرم‌افزاری برای پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌های مختلف نوشت. اما اصلی‌ترین کاربرد جاوا، توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب اس. دلیل امکان استفاده از برنامه های جاوا در پلتفرم‌های مختلف، ماشین مجازی آن است که به راحتی بر روی هر سیستم عامل نصب می‌شود.دستگاه‌های اندرویدی دارای این ماشین بوده و کدهای جاوا را به راحتی تحلیل می‌کنند.
در همین راستا موسسه کهکشان نور دوره برنامه نویسی اندروید برگزار می‌کند که این دوره با 70 ساعت آموزش حضوری تمام آنچه را که برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی اندروید نیاز دارید را تامین می‌کند به همین دلیل این دوره به صورت پک برگزار می‌شود که شامل جاوا مقدماتی + اندروید مقدماتی است. این دوره فرد را به یک برنامه نویس اندروید تبدیل می‌کند بگونه‌ای که قادر به تولید برنامه‌های کاربردی خواهد بود. در این دوره ابتدا با زبان جاوای مورد نیاز برای توسعه در سیستم عامل اندروید، آشنا خواهید شد و بعد از در هر جلسه یک برنامه کاربردی برای این سیستم عامل توسعه داده خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این پک آموزشی روی لینک زیر کلیک کنید.

پک ویژه اندروید ( جاوا مقدماتی + اندروید مقدماتی)

 

منبع: edureka

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *