11 مهارت موردنیاز توسعه‌دهندگان وب در سال 2020

صنعت توسعه و طراحی سایت هر روز در حال پیشرفت است و به دلایل مشخصی هر روز به سرعت رشد آن افزوده می‌شود. افزایش تعداد شرکت ها و کمپانی هایی که کسب و کارشان را به اینترنت گسترش داده‌اند باعث شده است تقاضا برای طراحی سایت همیشه وجود داشته باشد اگر شما یادگیری طراحی سایت را تازه شروع کرده اید و یا یک توسعه دهنده وب سایت هستید، برای موفقیت در این صنعت به مجموعه ای از مهارت های کلیدی نیاز دارید. در این مقاله من به ۱۰ مهارت کلیدی اشاره خواهم کرد که برای یادگیری بعضی از آنها نیاز به کار و تلاش جدی دارید.

• فتوشاپ

شما به عنوان یک توسعه‌دهنده وب، باید برای ساخت آیکون‌ها و تصاویر از ابزارهایی استفاده کنید. به همین دلیل شما نیاز به درک برخی از موارد طراحی دارید به عنوان مثال شما باید ابعاد و رنگ‌بندی‌های را درک کنید. زیرا ممکن است به عنوان یک توسعه‌دهنده سایت، طرحی به دست شما برسد که باید برای سایت خود آماده کنید، پس آشنایی شما با ابزارهای طراحی گرافیک برای شما بسیار مفید است. فتوشاپ یکی از قدرتمندترین ابزارهای طراحی گرافیکی است.

• HTML

اولین مهارتی که باید به عنوان یک توسعه‌دهنده وب یاد بگیرید، HTML است. این زبان به شما اجازه می‌دهد تا ساختار و محتوای سایت خود را بسازید. به عبارت دیگر HTML زبان نشانه‌گذاری ورود به دنیای طراحی وب است. در نهایت HTML پایه و اساس طراحی یک وب سایت محسوب می‌شود.

• CSS

در این مقاله ما گفتیم HTML ساختار صفحات را مشخص می‌کند، اما چیزی که نحوه نمایش و ظاهر گرافیکی سایت را مدیریت می‌کند CSS است. بنابراین دومین زبان مهمی که به عنوان طراح وب باید بر آن تسلط داشته باشید CSS است.

• گیت (GIT) + گیت هاب(GIT HUB)

این ابزار به شما اجازه کنترل و پیگیری کدها را می‌دهد. تصور کنید تغییرات کوچکی در سایت خود اعمال کرده‌اید و کل سایت شما از کار افتاده است. در این گونه موارد کاملا واضح است تغییرات ایجاد شده دارای خطا بوده و به همین دلیل است که سایت شما را کار افتاده است. در این گونه موارد بهترین و سریع‌ترین راه‌حل برگشت به آخرین نسخه کاری خود است.
ابزار GIT به شما این امکان را می‌دهد نسخه‌ها مختلفی از پروژه خود داشته باشید و گزارش نیز از تغییرات اعمال شده بر روی پروژه به شما می‌دهد.
گیت هاب یک سرویس گیت و یک محیط گرافیکی برای مدیریت پروژه‌های شماست.

• تست باگ (Debugging)

Debugging فرایندی است که در آن اشکالات، خطاها و ناهنجاری‌های موجود در کد، از هر نوعی را پیدا می‌کنید. سپس آن را برطرف کرده یا تغییر می‌دهید. به طور متوسط یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار کمتر از 33٪ درصد از وقت خود را صرف رفع اشکال كدها می‌کند.

• پشتیبانی از موبایل

امروزه اتصال کاربران به اینترنت بیشتر از طریق گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد. در نتیجه، لازم است که وب‌سایت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شوند که در این دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شوند. برای این مورد لازم است که با مفهوم طراحی واکنش گرا (responsive) آشنا باشید.

• جاوا اسکریپت

JavaScript) JS) یک زبان رایانه‌ای سطح بالا است. زبان‌های سطح بالا دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در توسعه وب مانند PHP یا Python مورد استفاده قرار گیرند، اما وقتی درباره World Wide Web صحبت می‌کنیم، در کنار HTML و CSS، همیشه جاوا اسکریپت وجود دارد.
JavaScript ما را قادر می‌سازد که یک وب سایت تعاملی ایجاد کنیم زیرا JS می‌تواند داده‌ها را بخواند و بنویسد، عناصر روی صفحه نمایش را دستکاری کند، در طراحی ظاهر سايت و موارد دیگر تغییر ايجاد كند.

• جی کوئری

جی کوئری یک چارچوب جاوا اسکریپت است که هدف آن آسان ساختن استفاده از جاوا اسکریپت در صفحات طراحی وب سایت شماست.

• Frontend

زمانی که در مورد فرانت اند “Frontend” وب صحبت می‌کنیم، منظور آن بخشی است که قابل دیدن است و با آن تعامل می‌کنیم.

• وردپرس

به طور کلی وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) است که در دسته سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) است، قرار می‌گیرد. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می‌تواند فایل‌های مربوطه‌ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می‌کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به تخصص نیاز دارد که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار موردنیاز کاربران را فراهم نمایند.

 

منبع: Skillcrush

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

2 دیدگاه ها

  1. سحر کشاورز

    ممنونم از اطلاعات خوبتون ،اگه در این مورد کلاس هم میزارید ممنون میشم اطلاع رسانی کنید.

    • کهکشان نور

      سلام وقت بخیر
      لطفا عضو کانال ما بشید پست دوره‌های آموزشی در کانال تلگرامی ما گذاشته میشود.
      ایدی کانال:
      @kahkeshannoor

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *