ابزارهای مدیریتی و ارتباطی

بهترین ابزارهای مدیریتی و ارتباطی در دورکاری

شیوع ویروس کرونا در کشورهای متعدد جهان، به ویژه ایران باعث شد بسیاری از کسب و کارها اهمیت و لزوم دورکاری را برای حفاظت از سلامت کارمندان و مدیران خود درک کنند. در واقع دورکاری در دوره‌ی کنونی که کارمندان باید حداقل حضور را در کنار یکدیگر داشته باشند، راهکاری کاربردی محسوب می‌شود که البته به ابزارهایی هم نیاز دارند.  همین دلیل دورکاری کلید واژه اصلی این روزهای اکو سیستم کسب و کار است. در حال حاضر در اکثر استان‌ها پیشنهاد می‌شود سفرهای درون شهری را به حداقل برسند و نیروی انسانی حداکثر فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام دهند. در این بین استفاده از ابزارهای کابردی برای انجام بهتر فعالیت‌های دورکاری بسیار اهمیت دارد.

ابزارهای ارتباطی دورکاری

ارتباط میان کارمندان سازمان مهمترین نیاز آن‌ها محسوب می‌شود که در دوران لزوم دورکاری از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. تماس‌های تلفنی برای هماهنگی کارهای ساده، اولین راهکاری است که به ذهن هر فردی خطور می‌کند، اما نباید از ظرفیت اپلیکیشن‌های پیام رسان نیز غافل شد که امکانات مناسبی برای برقراری تماس‌های صوتی و تصویری نیز فراهم می‌کند.

در این دوران استفاده از ابزارهای ویدیوکنفرانسی یا تماس‌های کنفرانسی صوتی بهترین راهکار کاربردی محسوب می‌شود. نرم افزارهای متعددی برای برای برقراری ارتباط در زمان دورکاری وجود دارد که امکان برقراری تماس های صوتی را فراهم می‌سازد. که از میان آشناترین آن می‌توان نرم افزار واتس آپ و اسکایپ را نام برد. که با توجه به دسترسی آسان در بین کاربران ایرانی این دو نرم افزار را می‌توان جز گزینه‌های برتر در بین دیگر نرم افزارهای ویدیو کنفرانسی شناخت.

همچنین نرم افزارهای دیگری نظیر ZOOM و imo وجود دارد که با توجه به فیلتر بودن این نرم افزارها دسترسی به آن‌ها کمی پیچیده است. اپلیکیشن اسکایپ از لحاظ امکانات تماس تصویری قابلیت‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد در این نرم افزار شما می‌توانید تماس تصویری با 50 نفر به صورت همزمان را ساپورت کنید که این یکی از مزیت‌های اصلی این نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای دیگر است همچنین از دیگر مزایای این نرم افزار می‌توان به امکان ذخیره سازی فیلم‌های جلسات و قابلیت به اشتراک گذاری و همچنین قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش در جلسات اشاره کرد. همچنین در اپلیکیشن واتس اپ شما می‌توانید تنها با 4 نفر به صورت همزمان ارتباط تصویری برقرار کنید و از دیگر امکانات آن می‌توان به در دسترس بودن، امکان ارتباط به صورت صوتی و چت و رایگان بودن آن اشاره کرد.

قابلیت های دیگر نرم افزارها:

اپلیکیشن ZOOM

تحلیل هوشمند اطلاعات و وضعیت شرکت کنندگان در جلسه
به اشتراک گذاری صفحه مانتیور در جلسه

اپلیکیشن imo

پیام رسان با قابلیت مکالمه تصویری
قابلیت برقراری تماس‌ها با کیفیت حتی با پهنای باند ضعیف
برقراری مکالمات رایگان

ابزارهای مدیریت پروژه دورکاری

در وضعیت دورکاری، مدیریت وظایف و پروژه‌های در حال جریان در کسب و کار اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند و مدیران باید با دقت بیشتری فرایندها را کنترل کنند. ابزارهای مدیریت پروژه نه تنها برای دورکاری، بلکه برای تمامی کاربردهای سازمانی استفاده می‌شود. به همین دلیل ابزارهای متعددی در اختیار مدیران و کارمندان قرار داد. امروزه تقریبا همه تیم‌ها و شرکت‌ها در هر اندازه و ساختاری که هستند، از یک یا چند نرم افزار برای مدیریت پروژه‌های خود در فضای رقابتی موجود استفاده می‌کنند. در واقع این ابزارهای کمک می‌کنند تا کنترل بهتر روی روند پیشرفت، وظایف، فعالیت‌ها و زمانبندی یک پروژه داشته باشید.

یکی از ابزارهای مشهور و ساده مدیریت پروژه ابزار Trello است. محیط کاربری ساده‌ای را در تمامی پلتفرم‌ها اعم از دسکتاپ و وب و موبایل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه‌ی رایگان ترللو بسیاری از نیازهای مدیریت وظایف را برطرف و امکان اضافه‌کردن افزونه برای هماهنگی بیشتر با ابزارهای دیگر همچون گوگل درایو، کارایی آن را دوچندان می‌کند.

همچنین ابزارهای دیگری برای مدیریت پروژه وجود دارد که شامل:

ابزار MEISTERTASK

قالیت ایجاد چندین پروژه و تسک به شکل همزمان
تعیین زمان تحویل و دریافت فعالیت‌ها
قابلیت برچسب گذاری
قابلیت مشاهده و لایک کردن کارت‌ها
نوتیفیکیشن‌های هوشمند

ابزار FREEDCAMP

دعوت اعضای تیم و کنترل کردن دسترسی هر یک از اعضا
کنترل جریان فرایندهای کاری
امکان دسته بندی و فیلتر کردن کارها به شیوه فهرستی
افزودن سریع اتفاقات به تقویم

ابزار تسکولو:

ابزار ایرانی با کارکردهای مشابه به ترلو
امکان استفاده رایگان ( با دسترسی محدود)
پشتیبانی کامل از زبان و تقویم فارسی
قابلیت تحلیل و بررسی فعالیت‌ها به کمک تحلیلگر تسکولو

ابزارهای اشتراک فایل و اسناد دورکاری

انجام انواع وظایف سازمانی در همه‌ی کسب‌وکارها به تولید و ویرایش فایل و اسناد نیاز دارد. نامه‌های اداری بخش مهمی از ساختار سازمانی هستند و امروزه، ابزارهای گوناگونی برای تولید و ویرایش آن‌ها دراختیار نیروی انسانی قرار گرفته است. فایل‌های رسانه‌ای نیز در ساختار کسب‌وکارها اهمیت پیدا کرده‌اند و تیم‌های فنی و نرم‌افزاری به ابزارهایی برای اشتراک کدهای خود نیاز دارند. همه‌ی این نیازها در وضعیت دورکاری افزایش پیدا می‌کنند و اهمیت استفاده از ابزار بهینه برای آن‌ها چندبرابر می‌شود.

گوگل‌درایو و ابزارهای وابسته به آن موسوم به G Suite از اولین گزینه‌هایی هستند که برای مدیریت فایل و اسناد به ذهن همه‌ی کاربران و مدیران خطور می‌کنند. گوگل درایو علاوه‌بر امکان بارگذاری انواع فایل‌ها در فضای وب و اشتراک آن‌ها در پلتفرم‌های گوناگون، ابزارهای ویرایشی و برنامه‌ریزی الزامی را نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد. گوگل‌ داکس و گوگل‌شیت ازجمله ابزارهای کاربردی‌ هستند که بسیاری از نیازهای اشتراک و ویرایش گروهی سند را برای نیروی انسانی برطرف می‌کنند. قابلیت ردگیری تاریخچه‌ی ویرایش سند در این ابزارها کارایی‌ آن‌ها را بیشتر می‌کند.

امروزه، ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوناگونی دردسترس مدیران و نیروی انسانی قرار دارند که دورکاری را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند. ابزارهایی که در این مطلب اشاره کردیم، نمونه‌های ساده‌ و دردسترس‌ بودند که برای کسب‌وکارهای ایرانی پیشنهاد می‌شوند.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *