چرا مدرک CCNA ارزش بالایی دارد؟

امروزه با افزایش تعداد خدمات IT در بهره‌برداری از دستگاه‌های تلفن همراه و …، ما شاهد ظهور تکنولوژی در این دوران هستیم. همچنین این مسئله منجر به افزایش نیاز درک به فناوری متخصصان شده است که راه را برای تقویت مشاغل در بازار فناوری هموار می‌کند. در حقیقت مهارت‌های شبکه هسته اصلی فناوری است و در همین راستا متخصصان و فارغ التحصیلان به دنبال راه‌هایی برای تبدیل شده به بخشی از این انقلاب تکنولوژی و یادگیری مهارت‌های شبکه هستند تا بتوانند برتری بیشتری نسبت به هم سن و سالان خود کسب کنند.
سیسکو و مدارک آن بر پایه استانداردهای عالی و بین‌المللی است، بنابراین کسب هر یک از مدارک سیسکو چه برای متخصصان و مدیران و چه برای شرکت‌هایی که قصد استخدام افراد متخصص را دارند، بسیار ارزشمند و مهم است.
کلیه مدارک سیسکو در سه سطح استاندارد طراحی شده است که شامل سطح CCNP، CCNA و CCIE است که گذراندن هر سطح، پیشنیاز تحصیل در مدارک بالاتر است.
یادگیری سیسکو با دوره +Network از شرکت کامپتیا آغاز می‌شود. این دوره دروازه ورودی افراد به دنیای شبکه محسوب می¬شود به همین دلیل پیشنیاز دوره‌های سیسکو هم محسوب می‌شود و می‌تواند نقطه خوبی برای آغاز مباحث سیسکو باشد. Network+ افراد را با مباحثی از قبیل مفاهیم اساسی شبکه، آدرس‌های IP، پروتکل‌های مهمی از جمله TCP/IP، توپولوژی‌های شبکه و لایه‌های مختلف آن آشنا خواهد کرد. در حال حاضر آخرین کد آزمون معرفی شده از سوی شرکت کامپتیا برای این دوره کد N10-007 است.
پس از آشنایی با مفاهیم Network+، CCNA نقطه شروع دوره‌های سیسکو است که دارای گرایش‌های مانند Routing & Switching، Security و Collaboration و…. در واقع دوره CCNA به عنوان پایه‌ای برای سایر دوره‌های سیسکو شناخته می‌شود و دروازه‌ای برای ورود به دوره‌های سطح پیشرفته‌تر در زمینه سیسکو خواهد بود.
مدرک CCNA مسیر منحصر به فرد خود را دارد که پایه و اساس تمامی مدارک سیسکو را پوشش می‌دهد. یادگیری مدرک CCNA برای هر علاقمندی به این حوزه ضروری است زیرا این مدرک به درک بهتر فناوری و شبکه کمک می‌کند. در طول زمان، افراد حرفه‌ای باید خود را با تکنولوژی‌های جدید ارتقا دهند و گواهینامه‌های بالاتری را کسب کنند. مدرک CCNA به این گونه افراد کمک می‌کند تا دانش شبکه‌ای خود را ارتقا دهند.
افراد با یادگیری دانش CCNA نه تنها مدرک رسمی و معتبر شرکت در دوره را بدست خواهند آورد بلکه با دانش و مهارت‌های لازم برای نصب، تنظیم، اجرا و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی در کنار مفاهیم و اصطلاحات بنیادی این شبکه‌ها آشنا خواهد شد و در این دوره قادر به پیکربندی و عیب‌یابی روترها و سوئیچ ها خواهند بود.

چشم انداز شغلی

پژوهش انجام شده موسسه U.S. Bureau of Labor Statistics نشان می‌دهد، فرصت‌های شغلی برای متخصصان شبکه (به‌ویژه افرادی که مدرک CCNA را دریافت کرده‌اند) تا سال 2024 با رشد مثبت 8 درصدی همراه خواهد بود.
در این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از موقعیت‌های شغلی مهم که بعد از اخذ مدرک CCNA می‌توانید بدست آورید را شرح دهیم:

1- مهندسان سیستم (شبکه‌های رایانه‌ای /IT): وظیفه اصلی مهندسان سیستم نصب و مدیریت دستگاه‌های مختلف (سیستم) در یک سازمان است که می‌تواند شامل سخت افزار کامپیوترهای شخصی، روترها، سوییچ‌ها و دیگر دستگاه‌های مورد استفاده در یک سازمان باشد. برای این کار، شما باید دانش کافی از جنبه‌های مختلف سخت افزار روترها و سوییچ‌ها داشته باشید.

مسئولیت‌ها:
• مدیریت و نظارت بر تمامی سیستم‌های نصب شده و زیر ساخت‌ها
• نصب، پیکربندی، تست و نگهداری سیستم‌عامل‌ها، نرم افزارهای کاربردی و ابزارهای مدیریتی سیستم
• تضمین بالاترین سطح استفاده از سیستم‌ها و در دسترس بود زیر ساخت‌ها
• نظارت و تست اجرای برنامه‌های کاربردی، شناسایی راه‌حل‌های ممکن و کار با توسعه‌دهندگان برای حل مشکلات
• حفظ امنیت و تهیه پشتیبان
• برقراری ارتباط با دیگر با توسعه دهندگان برای حل مشکلات

2- مهندس پشتیبانی فنی: مسئولیت اصلی مهندس پشتیبان فنی حل مشکلات مشتری از طریق دسترسی از راه دور است. نگهداری و عیب‌یابی سیستم کامپیوتری و شبکه در یک سازمان از وظایف این سمت شغلی است.

مسئولیت‌ها:
• تهیه پشتیبان و پیکربندی کلی نرم افزارها
• تهیه پشتیبان شبکه و پیکربندی کلی
• اجرای برنامه‌های کاربردی و پروژه‌های داخلی

3- مدیر شبکه: مدیر شبکه و مدیر سیستم‌ها دو سمت شغلی کاملا متفاوت است اما در بعضی از شرکت‌های کوچک، این دو سمت می‌تواند از نظر مسئولیت یکسان باشد.

مسئولیت‌ها:
• نصب و پشتیبانی از WANها، LANها، بخش‌هایی از شبکه، اینترنت و سیستم‌های داخلی
• نصب و نگهداری از سخت افزار و نرم افزار شبکه
• ایجاد اطمینان از اتصال شبکه در زیر ساخت‌های شبکه‌های محلی WAN و LAN
• طراحی و استقرار شبکه در سازمان
• عیب‌یابی مشکلات مربوط به شبکه

4- مهندس شبکه: این سمت شغلی یکی از پرطرفدارترین مشاغل در زمینه کار با شبکه است. این افراد می‌توانند به عنوان بخشی از تیم پشتیبان فناوری در یک سازمان مشغول به کار شوند. طراحی، اجرا، نگهداری و پشتیبانی از شبکه در یک سازمان از وظایف اصلی این سمت شغلی است. همچنین مهارت‌های شبکه‌ای سیسکو نیز نقش بزرگی در زمینه دارد.

مسئولیت‌ها:
• نصب و پیکربندی دستگاه‌های مختلف شبکه (به عنوان مثال : روترها، سوئیچ‌ها، فایروال،QOS)
• انجام تعمیرات و نگهداری از شبکه و ارتقای سیستم‌ها
• نظارت بر عملکرد سیستم‌ها
• نظارت بر استفاده از منابع سیستم‌ها، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت

دستمزد دارندگان مدرک CCNA

به طور میانگین حقوق و دستمزد افرادی که مدرک CCNA دارند، حدود 75,790 هزار دلار در سال است که البته با سابقه کار بیشتر دستمزد دریافتی نیز بیشتر خواهد بود. . در نتیجه محدوده حقوق دریافتی در بازه 69,342 هزار دلار تا 121,842 هزار دلار در سال متغیر است. سابقه کار در افزایش دستمزد فردی که مدرک CCNA را دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، اما عنوان شغلی نیز یک معیار مهم در تعیین سطح دستمزد است.
افراد با یادگیری دانش CCNA نه تنها مدرک رسمی و معتبر شرکت در دوره را بدست خواهند آورد بلکه با دانش و مهارت‌های لازم برای نصب، تنظیم، اجرا و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی در کنار مفاهیم و اصطلاحات بنیادی این شبکه‌ها آشنا خواهند شد و در این دوره قادر به پیکربندی و عیب‌یابی روترها و سوئیچ‌ها خواهند بود.
گرایش Routing & Switching دوره CCNA از پرطرفدارترین گرایش‌های این حوزه است که به دانش پژوهان مهارت‌های عمومی و گسترده پیاده‌سازی، مانیتور و عیب‌یابی شبکه‌های سیسکویی را اعطا می‌کند. در حقیقت این گرایش شامل دو کتاب به نام ICND1 و ICND2 است که فرد می‌تواند به صورت جداگانه در این آزمون‌ها شرکت کند. به همین دلیل موسسه کهکشان نور جهت رفاه حال دانشجویان و برگزاری پیوسته دوره‌ها، سرفصل‌های بین المللی ارائه شده از سوی سیسکو را با یکدیگر ترکیب کرده‌ و به این شکل که دانشجویان با شرکت در یک دوره آموزشی پیوسته با سرفصل‌های هر دوره ICND1 و ICND2 آشنا می‌شوند و در پایان دوره مستقیما مدرک CCNA را کسب می‌کنند.

در همین جهت موسسه کهکشان نور مفتخر است دوره‌ CCNA را برای علاقمندان به حوزه سیسکو برگزار نماید.
همچنین کهکشان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوره های خود را به صورت لایو(دوره آنللاین) برگزار می‌کند و به پاس همراهی دانشجویان عزیز؛ تلاش کرده است تخفیف‌های ویژه‌ای را روی شهریه دوره‌های آنلاین خود در نظر بگیریم که این تخفیف‌ها در بعضی از دوره‌ها به بیش از 50 درصد برای زمان محدود رسیده است. پس فرصت حضور در دوره‌های آنلاین با تخفیف‌های ویژه کهکشانی را از دست ندهید و همین حالا ثبت نام خود را نهایی کنید.

جهت مشاهده دوره CCNA موسسه کهکشان نور روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره لایو CCNA

برای اطلاع بیشتر از تغییرات مدارک سیسکو در سال 2020 روی لینک زیر کلیک کنید:

تحول در مدارک جدید سیسکو در سال 2020

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *