بهترین زبان برنامه نویسی برای پایتون

بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری!

در زمان گذشته، تنها تعداد محدودی از افراد برنامه نویس محسوب می‌شدند. اما امروزه ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم بنابراین بسیاری از مشاغل حوزه فناوری اطلاعات نیاز به درک کاملی از یک زبان برنامه نویسی و گاهی مواقع بیش از یک زبان برنامه نویسی دارد. امروزه کامپیوترها تقریبا در تمامی صنعت‌ها وارد شده‌اند بنابراین مهمترین مهارت در دنیای امروز، یادگیری نحوه نوشتن یک برنامه کامپیوتری است. کامپیوترها به اشکال متفاوتی، دنیای اطراف ما را احاطه کرده‌اند همچنین کامپیوترها برای اداره یک سازمان بسیار کارآمد است و برای ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات، شما حتما به کامپیوترها نیاز دارید. اگر شماهم میخواهید در شغل خود پیشرفت کنید و نیازمند یادگیری و تسلط به یک زبان برنامه نویسی هستید، ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که از میان زبان های برنامه نویسی پرتقاضا، زبان برنامه نویسی مناسب خود را برای یادگیری انتخاب کنید.

بهترین زبان‌های برنامه نویسی در سال 2020

پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون بدون شک در صدر جدول قرار داد. پایتون به عنوان یکی از رایج ترین زبان‌های برنامه نویسی امروز محسوب می‌شود و به دلیل خوانایی بالای آن، یک زبان ساده برای مبتدیان است. از ویژگی‌های این زبان می‌توان به متن باز بودن، ماژول‌های پشتیبانی وسیع، ادغام آسان با دیگر سرویس‌های وب، ساختار داده کاربر پسند و برنامه‌های کاربردی دسکتاپ مبتنی برای GUI، اشاره کرد. این زبان به عنوان یکی از ساده‌ترین زبان‌های موجود برای یادگیری بین افراد تازه کار شناخته می‌شود. البته این زبان در عین سادگی بسیار قدرتمند است همچنین زبانه برنامه نویسی پایتون بسیار سریع است و به سادگی می‌توان آن را آموخت و نحوه اجرای آن نیز بسیار آسان است و از این زبان به‌طور گسترده برای توسعه برنامه‌ها کاربردی تحت وب استفاده می‌شود. همچنین از این زبان برنامه نویسی برای توسعه تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی، همچنین برای ساخت بازی‌های معروف شامل Civilization IV, Vegas Trike, Toontown استفاده شده است. یوتیوب، اینستاگرام، Pinterest و SurveyMonkey همگی توسط زبان برنامه نویسی پایتون ساخته شده‌اند. در نتیجه حقوق سالایانه یک توسعه دهنده پایتون 92000 دلار است.
سطح: مبتدیان- پایتون به مبتدیان اجازه می‌دهد به سرعت رشد کنند.
مهارت‌های مورد نیاز برای یادگری پایتون: قدرت حل مسئله، تفکر انتزاعی
پلتفرم: وب، دسکتاپ
محبوبیت در میان برنامه نویسان: این زبان به طور مداوم در حال رشد و محبوبیت است.
مزایا: انعطاف پذیر، یادگیری آسان ، دارای کتابخانه گسترده، سازگان و قابل انتقال
میزان استفاده: در آموزش فنی و کاربرد کسب و کار به طور متداول محبوب تر می‌شود.
حقوق سالیانه: 92000 دلار

جاوا

جاوا یکی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتر است که به دلیل پایداری نسبتا بالای این زبان امروزه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها از این آن در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.
این زبان برنامه نویسی بیشتر برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب طراحی شده است. همچنین از جاوا در پس زمینه چندین وب سایت محبوب از جمله گوگل، آمازون، توییتر و یوتیوب استفاده می‌شود.فریم ورک‌های جدید جاوا مانند Struts، Spring و Hibernate نیز بسیار محبوب هستند.با میلیون‌ها توسعه دهنده جاوا در سراسر جهان، صدها کتاب برای یادگیری جاوا در دسترس همگان است همچنین زبان برنامه نویسی جاوا جامعه کسترده‌ای دارد و از پشتیبانی زیادی برخودار است.
زبان برنامه نویسی جاوا تقریبا یک زبان پیچیده برای یادگیری است. حقوق سالیانه یک توسعه دهنده جاوا در حدود 94000 دلار است.
سطح: حد متوسط
مهارت‌های مورد نیاز برای یادگیری: قدرت حل مسئه، آگاهی از ساختار شی گرا
پلتفرم: وب، موبایل، دسکتاپ
مجبوبیت این زبان در بین برنامه نویسان: یکی از محبوبترین زبان های برنامه نیوسی، تقاضای بالا
مزایا: دارای کتابخانه‌های متن باز زیاد، ایده‌آل برای محاسبات توزیعی، قابلیت تشخیص خودکار حافظه
میزان استفاده: این زبان به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حقوق سالیانه: 94000 دلار

جاوا اسکریپت:

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که معمولا برای ایجاد جلوه‌های تعاملی در مرورگر وب استفاده می‌شود همچنین این زبان به عنوان یک زبان منتخب برای توسعه دهندگان فرانت‌اند شناخته می‌شود. این روزها بسیاری از سازمان‌ها به ویژه استارتاپ‌ها از Node JS که یک محیط جاوا اسکریپت است، استفاده می‌کنند. در کنار HTML و CSS، جاوا اسکریپت جز یکی از فناوری‌های اصلی وب محسوب می‌شود. همچنین جاوا اسکریپت همواره مورد استقبال کارفرمایان بوده است .این زبان برنامه نویسی به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند وب‌سایت پویایی طراحی کنند. از این زبان در سایت‌های محبوب از جمله گول، ویکی پدیا، یوتیوب، فیس بوک و آمازون استفاده می‌شود. حقوق تقریبی افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند 72500 دلار است.

#C

این زبان برنامه نویسی توسط شرکت مایکروسافت برای حمایت از مفاهیم شی گرا به شهرت رسیده است. در واقع این زبان یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه نویسی برای فریم ورک .Net است. Anders Hejlsberg خالق #C می‌گوید این زبان بیشتر شبیه ++c است. #C در بک‌اند چندین سایت معروف از جمله: Bing، Dell، Visual Stidia استفاده شده است. توسعه دهندگان #C سالانه حدود 91000 دلار درآمد کسب می‌کنند.

اگر چه تعداد زبان‌های برنامه نویسی بسیار زیاد و انتخاب یک زبان کار دشواری است اما ما در این مقاله سعی کردیم 4 زبان برنامه نویسی محبوب با تقاضای شغلی بالا را برای شما شرح دهیم تا به تصمیم گیری شما کمک کنیم.
در همین راستا اگر شما قصد یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون که در صدر جدول است را دارید، موسسه کهکشان نور توانسته است در این روزهای شیوع کرونا کلاس‌های آنلاین پایتون را برای علاقمندان برگزار کند.
همچنین به پاس همراهی دانشجویان عزیز؛ کهکشان تلاش کرده است تخفیف‌های ویژه‌ای را روی شهریه دوره‌های آنلاین خود در نظر بگیرید که این تخفیف‌ها در بعضی از دوره‌ها به بیش از 50 درصد برای زمان محدود رسیده است. پس اگر شما هم علاقمند به حضور در کلاس‌های آنلاین برنامه نویسی پایتون هستید پس این تخفیف ویژه 45 درصدی را از دست ندهید و همین حالا ثبت نام کنید.

 دوره لایو برنامه نویسی پایتون

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *