بازار کاری دارندگان مدرک +Network

شبکه یکی از حوزه های گسترده و وسیع و البته جذاب فناوری اطلاعات است که با افزایش ارتباطات روز افزون نیاز بیشتر به متخصصان این حوزه حس می‌شود. بیش از 4 میلیون شغل جدید تا سال 2027 به حوزه مشاغل در خصوص فناوری اطلاعات اضافه خواهد شد.به همین دلیل این شبکه جز حوزه هایی است که دارای فرصت‌های شغلی بسیاری است و می‌تواند یک شغل پردرآمد را تضمین کند.
چندین شرکت مختلف در صنعت IT وجود دارد که مدارک ارائه دهنده هر یک متفاوت است. اما در زمینه شبکه، بهترین گزینه برای انتخاب موسسه ارائه دهنده مدرک، دوره نتورک پلاس از شرکت کامپتیا است, شرگت کامپتیا یکی از موسسات تجاری پیشرو در حوزه IT است و گواهینامه‌های آن در سراسر جهان مشهور است.
مدرک +Network از شرکت کامپتیا، شانس شما را برای دستیابی به یک شغل در سطح متوسط افزایش می‌دهد زیرا این مدرک وظایف اصلی مربوط به شبکه مانند مدیریت، عیب یابی، پیکربندی را دربرمی‌گیرد.
این دوره مقدماتی‌ترین دوره در زمینه شبکه است که وابسته به هیچ پیشنیازی نیست این دوره شامل مباحثی در رابطه با مفاهیم اولیه شبکه‌های کامپیوتری، پروتکل‌ها از جمله TCP/IP،توپولوژی های، لایه های شبکه و سایر موارد مهم در کار شبکه است. در واقع این دوره به عنوان پیشنیاز کلیه دوره های مربوط به شبکه و بهترین نقطه شروع مباحث شبکه شناخته می شود و فرد را در جهت ورود به دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره‌های مایکروسافت، سیسکو و لینوکس و امنیت شبکه آماده می سازد.
اگر شما هم قصد ورود به دنیای شبکه را دارید ، در این مقاله ما قصد داریم چند نمونه از مشاغلی که بعد از اخذ این مدرک می‌توانید در آن فعالیت کنید را شرح دهیم:

مهندس شبکه

همانطور که از نام آن پیداست، هدف اصلی این شغل اطمینان از وجود حداقل خرابی در شبکه و زیرساخت در سازمان یا شرکت است. فعالان این حوزه باید دانش کافی در خصوص طراحی، مدیریت و نگهداری شبکه داشته باشند که افراد می‌توانند این مهارت ها با کسب مدرک نتورک پلاس بدست آوردند.

از وظایف اصلی این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
بهینه سازی شبکه‌های موجود
مدیریت و ارائه خدمات پشتیبانی
مدیرین و اجرای به روزرسانی‌های به موقع
عیب یابی و رفع سریع آن

مدیر شبکه

این شغل بسیار شبیه به شغل مهندس شبکه است با این تفاوت که از وظایف اصلی این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدیریت و نگهداری شبکه
رفع مشکلات اتصال در شبکه
ایجاد مکانیسم دسترسی آسان در سازمان
نگهداری، تعمیر سخت افزارها

این دو بهترین شغلی هستند که می‌توانید بعد از کسب مدرک نتورک پلاس از کامپتیا بدست آوردید اما نگران نباشید شما می‌توانید در حوزه‌های دیگر هم با کسب این مدرک مشغول به فعالیت شوید.

برخی دیگر از مشاغلی که می‌توانید بعد از کسب مدرک +Network بدست آوردید عبارتند از:
تحلیلگر شبکه
مهندس سیستم
مشاوره IT
متخصص پشتیبان شبکه
تکنسین کامپیوتر

جمع بندی

در آخر دوره نتورک پلاس از موسسه کامپتیا یک دوره عمومی است به این معنی که کامپتیا به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، این دوره را فارغ از تکنولوژی یا ساختاری خاص طراحی کرده است. به این معنی که شما با مطالعه این دوره یک درک کلی از موضوع شبکه بدست خواهید آورد و می‌توانید از آن در هر نوع شبکه‌ای از جمله شبکه‌های سیسکویی یا مایکروسافتی استفاده کنید.
اما در طرف مقابل دو مدرک MTA مایکروسافت و CCNET سیسکو عمده تمرکز خود را روی فناوری‌های خودشان قرار داده‌اند به این معنی که شما با کسب مدرک CCNET صرفا با ساختار شبکه‌های سیسکویی آشنا می‌شوید که شاید در سایر فناوری‌ها چندان کاربردی نباشد!
اگرچه ممکن است یک فرد بخواهد صرفا در حوزه سیسکو فعالیت کند اما یقینا با توجه به آنکه در کشور ما سیستم عامل ویندوز و شبکه‌های مبتنی بر آن بسیار رایج است، مهندس شبکه باید درک اولیه‌ای نسبت به سازوکار این شبکه‌ها هم داشته باشد و برعکس.
در نتیجه برای شروع توصیه می‌کنیم است فرد با دوره عمومی نتورک+ شروع کند تا بتواند به خوبی با زیرساخت کلی شبکه‌ها فارغ از فناوری خاص یک شرکت آشنا شود.

فرد پس از گذراندن دوره +network می‌تواند به سراغ دوره‌های مایکروسافت برود و در اولین گام در دوره آموزشی MCSA شرکت کند و هم می‌تواند به سراغ شبکه‌های مبتنی بر سیسکو رفته و دوره CCNA را به‌عنوان اولین دوره شروع کند.
دوره های مایکروسافت در زمینه مدیریت شبکه و مهندسی شبکه است که فرد در طی این دوره دانش و مهارت های لازم را برای راه اندازی، طراحی، عیب یابی و مدیریت شبکه را خواهد آموخت و همچنین در این دوره دانشجویان قادر به پیکربندی کلاینت ها،کامپیوتر های سمت سرور و … هستند.

بخش قابل توجهی از مباحث مطرح شده در دوره های سیسکو مربوط به اصول اتصال سخت افزاری تجهیزات شبکه به یکدیگر می‌شود اما بخشی از سرفصل هایی که در دوره سیسکو تدریس میشود مربوط به چگونگی پیکربندی تجهیزات از دیدگاه نرم افزاری است. اولین کورس دوره های سیسکو، دروه CCNA نام دارد که فرد پس از گذارندن این دوره با مهارت فنی در نصب و تنظیمات و راه اندازی شبکه های LAN و WAN و نیز ارتباطات شبکه آشنا خواهد شد و همچنین فرد با گذراندن این دوره می تواند در دوره های حرفه ای تر سیسکو به نام CCNP و CCIE شرکت کند.
دوره های مایکروسافت و سیسکو به‌نوعی مکمل یکدیگر هستند و افرادی که میخواهند مهارت پیکربندی نرم افزار و سخت افزارهای شبکه را با یکدیگر بیاموزند، شرکت در دوره های مایکروسافت و سیسکو پیشنهاد می شود اما با توجه به تمایل و علاقه افراد می توانند به تنهایی با دانشی که نیاز دارند در دوره های مایکروسافت و سیسکو شرکت کنند. برای آگاهی بیشتر در خصوص تفاوت دوره‌های سیسکو و مایکروسافت می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

جهت اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

+Network اطلاعات بیشتر دوره

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *