مدارک بين المللی امنيت اطلاعات و شبکه

روزگاری انتخاب يک مدرک امنیت جهت متخصصان فن آوری اطلاعات امری سهل و آسان شمرده می شد.متخصصين زبده امنيت ، معمولا مدارکی از  شرکتهایی چون  (ISC) ²،SANS و يا ISACA را انتخاب نموده و آندسته که با محصول امنيتی خاصی مشغول به کار بودند با مراجعه به سايت توليد کننده و در صورت وجود مدرکی برای آن محصول به اخذ آن مبادرت می ورزيدند.

اما دنیای مدارک بین المللی امنیت اطلاعات و شبکه با پيشرفت شگرف مبحث امنيت در چند سال اخیر، به صورت گسترده ای توسعه یافته و نتیجۀ آن تعداد بی شماری از مدارک و تخصصها و همچنین انواع مهارتهای مربوط به مضامين امنيتی می باشد.

تنها بررسی و درک این زمینه ها و مدارک امری گیج کننده و وقت گیر محسوب میگردد، انتخاب یک مسیر و یک سری از مدارک ، کاری بس مشکل تر
البته با وجود تعداد زياد مدارک امنيت،  حتی برای تازه واردين اين عرصه نيز راه برای انتخاب و دستيابی به گواهينامه و تخصص مربوط به آن باز و هموار بوده و با توجه به تقاضاهای موجود، انتخاب و کسب بیش از یک مدرک و یک تخصص در زمینه امنیت اطلاعات و شبکه امری طبیعی و حتی لازم جهت متخصصین زبده تر فن آوری اطلاعات محسوب می گردد.

 با توجه به اين امر و  به منظور ایجاد یک راهنمای مناسب در زمینۀ مدارک بین المللی امنیت ، در طی مباحثی که مطرح می گردد، برای هر مدرک ، مخاطبین آن مدرک ، نیازمندیها ، ارتباطات موجود با مدارک دیگر و خصوصیات ویژه هر مدرک ، جزئیات آزمون و هزینه های مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *