چهار دلیل برای اهمیت یادگیری زبان برنامه‌نویسی از کودکی

در سال‌های ‌اخیر برنامه‌نویسی به یک موضوع بسیار مهم در سطح بین‌المللی تبدیل شده است؛ به طوری که به‌تازگی یادگیری آن در مدارس آمریکا اجباری شده است.

زبان برنامه‌نویسی بی‌دلیل محبوب نشده است و روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود. در جهان عده‌ای محدود هستند که می‌دانند چه‌طور سایت گوگل جواب هر سؤالی را در کم‌تر از کسری از ثانیه می‌دهد! درک این حقایق تنها با آشنایی با برنامه‌نویسی میسر است.

در ادامه به مهم‌ترین دلایل برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی می‌پردازیم:

1- برنامه‌نویسی سواد پایه‌ای در عصر دیجیتال

کودکان در دنیای بسیار متفاوت از دنیای پدر و مادرشان در حال رشد هستند. تلفن همراه، کامپیوتر، یوتیوب، و… در زندگی روزانه‌ی آن‌ها وارد شده است. حتی اسباب‌بازی‌ها نیز دیجیتالی و بسیاری برنامه‌پذیر شده‌اند؛ مانند لگو و نسل جدید اسباب‌‌بازی‌ها. این بسیار اهمیت دارد که بدانیم چه‌طور از آن‌ها استفاده کنیم و منطق ساخت آن‌ها چیست. کودکان هنگام یادگیری برنامه‌نویسی یاد می‌گیرند چه‌طور با دنیای دیجیتال انس بگیرند.

وابستگی ما به تکنولوژی روزبه‌روز افزایش می‌یابد. دانش‌آموزان امروزی نباید تنها به استفاده از این تکنولوژی‌ها اکتفا کنند بلکه باید آن را بیاموزند و کنترل کنند و بخش بزرگی از این پیشرفت‌ها باشند.

2- برنامه‌نویسی می‌تواند دنیا را تغییر دهد

در چندین قرن گذشته مردم فقط می‌توانستند ایده‌های‌شان را روی کاغذ بیاورند. امروزه نوشتن کافی نیست بلکه استفاده از رسانه‌های ‌دیجیتال بسیار مهم شده است. امروزه توانایی استفاده از رسانه‌های دیجیتال سرنوشت کشورها را تغییر می‌دهد و ما هم‌چنان شاهد این هستیم که برنامه‌نویسی دنیای اطراف ما را تغییر می‌دهد.

3- آیا شما یک ایده‌ی بزرگ در ذهن دارید؟ آیا می‌توانید آن را وارد زندگی کنید؟

هر کس خلاقیت دارد؛ اما فقط عده‌ی محدودی به آن جامه‌ی عمل می‌پوشانند. توانایی کدنویسی این دو گروه را از هم متمایز می‌کند. اگر می‌خواهید فرزندتان یک ایده‌پرداز و متفکر باشد، او را تشویق کنید تا برنامه‌نویسی کند. برنامه‌نویسی باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس پیدا کنند که می‌توانند طراح و سازنده باشند.

4- یادگیری برنامه‌نویسی سخت نیست

یادگیری زبان برنامه‌نویسی مانند یادگیری سایر زبان‌هاست که با تمرین و تکرار به یادگیری منجر می‌شود. فقط یک زبان می‌تواند ما را با دنیای دیگر پیوند دهد. کودکان فقط با یک کامپیوتر می‌توانند مهارت‌های ‌برنامه‌نویسی را فرا گرفته و چیزهایی را بسازندکه می‌تواند دنیا را دگرگون کند.

منبع: مجله برترینها

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

یک دیدگاه

  1. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *