آشنایی با زبان برنامه نویسی SQL

SQL مخفف Structured Query Language یکی از محبوبترین زبان ها برای برنامه نویسی می باشد.زبان برنامه نویسی SQL به منظور ذخیره‌سازی اطلاعات در پایگاه داده و فراخوانی اطلاعاتی که از قبل در پایگاه داده به ثبت رسیده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های زبان SQL می‌توان به مواردی مانند سازگاری با اکثر زبان‌های دستوری و پایگاه‌های داده مثل SQL Server,Oracle و حتی MS ACCESS اشاره کرد. بنابراین یادگیری و درک این زبان بسیار ساده‌ است. علاوه بر این کاربرد SQL در زبان‌های جدید و پیشرفته زیاد است.

اس‌کیوال برای کارهای ویژه و محدودی (گزارش گیری از داده‌ها در پایگاه داده‌های رابطه‌ای) طراحی شده‌ است. بر خلاف زبان‌های دستوری مثل بیسیک یا سی که برای حل مسائل طراحی شده، SQL زبانی بر پایه اعلان است. زبان‌های توسعه یافته‌ای مثل PL/SQL به دنبال کامل کردن زبان به هدف ایجاد زبان برنامه نویسی با حفظ مزیت‌های SQL است. شیوه دیگر کار این است که به کدهای زبان برنامه نویسی اجازه دسترسی به پایگاه داده به کمک دستورات SQL داده شود.

در همین راستا موسسه کهکشان نور پک ویژه تولید و توسعه نرم افزار که شامل SQL Design, SQL Admin, MCSD Web Pack 2012 با هدف راه شغلی برای علاقمندان به مدارک بین المللی طراحی و ایجاد گردیده است. افرادی که در ابتدای راه کسب دانش در حوزه های تخصصی فناوری اطلاعات هستند، با وجود تعداد زیاد مدارک و دوره ها، در انتخاب دوره های مناسب و توالی گذراندن آنها با توجه به آینده شغلی که در نظر دارند دچار سردرگمی می شوند.
تاکنون دوره ها با توجه به گرایش تخصصی خاص در نظر گرفته می شد.اینبار کهکشان با توجه به تجربه طولانی خود در برگزاری این دوره ها و آگاهی کامل از بازار کاری که در انتظار افراد دارای مدارک بین المللی می باشد، اقدام به تعریف پکهای ويژه مبتنی بر موقعیت و مسیر شغلی تخصصی علاوه بر گرایش و دانش تخصصی نموده است.
در این پکها دوره هایی که برای رسیدن به موقعیت شغلی مربوطه لازم است و توالی گذراندن آنها مد نظر قرار گرفته و علاوه بر آن، از نقاط اشتراک این دوره ها نیز جهت کنار هم چیده شدن آنها نیز استفاده شده است.
افراد پس از گذراندن این پکها قابلیت کار در سمت شغلی مرتبط با پک را داشته و با دانش کاربردی و کافی برای آینده ای مطمئن وارد بازار کار خواهند شد.
طبق تجربه چندین ساله کهکشان در برگزاری دوره ها به صورت پک ، مزایای این گونه پک ها به شرح ذیل می باشد:
به دلیل برگزاری دوره ها به صورت پیوسته ، وقفه ای بین تشکیل دوره ها ایجاد نگردیده و از اتلاف وقت متقاضی و انتظار برای تشکیل دوره بعدی جلوگیری می گردد .
مطالبی که تکراری بوده و هم پوشانی دارند یکبار به طور کامل ارائه گردیده و از اتلاف وقت بر روی موارد تکراری و یا بیان نیمه کاره مطالب تا تکمیل آن در دوره بعدی جلوگیری می گردد .
افراد کلاس از ابتدا تا پایان دوره یکسان بوده ، با دانش هماهنگ پیش رفته و ورود افراد جدید با دانش متفاوت که موجب اتلاف وقت می گردد باعث اختلال در کار مدرس نمی گردد .
با توجه به اینکه مدرس امکان برنامه ریزی برای کل ساعات را دارا می باشد ، امکان انجام سناریوهای عملی و کامل با دانش مناسب در دوره وجود خواهد داشت .
حداکثر دانش در حداقل زمان به متقاضی منتقل شده و با توجه به پیوسته بودن دوره ها ، دانش پژوهان دانش یک متخصص کامل را کسب نموده و انگیزه لازم را برای کار و آزمون به دست می آورند .

برای مشاهده پک ویژه تولید و توسعه نرم افزار روی لینک زیر کلیک کنید.

پک ویژه تولید و توسعه نرم افزار SQL Design, SQL Admin, MCSD Web Pack 2012

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *