اینفوگرافیک: امنیت در وب‌اپلیکیشن‌های متن باز

نرم افزار متن باز یا منبع باز به نرم افزاری اطلاق می‌شود که کد منبع (source code) آن توسط هر کسی قابل بازبینی، بررسی، ویرایش و توسعه است. یعنی برنامه‌نویسان رایانه می توانند با دستکاری و ایجاد تغییر در بخشی از نرم‌افزار یا برنامه عملکرد آن را تغییر دهند. برنامه‌نویسان رایانه که به کد منبع نرم‌افزار دسترسی دارند، میتوانند اشکالات آنرا رفع و یا ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه نمایند تا عملکردی بهتری داشته باشد. نرم‌افزارهای متن‌باز همانقدر که بین توسعه‌دهندگان محبوب هستند، در میان هکرها نیز جذابیت دارند. در این اینفوگرافیک، با امنیت در وب‌اپلیکیشن‌های متن باز بیشتر آشنا خواهیم شد.

پس از بررسی بیش از ۳۹۰ وب اپلکیشین متن‌باز در طول ۵ سال، نزدیک به ۲۷۰ آسیب‌پذیری یافت شده است. اطلاعات بیشتر را در اینفوگرافیک زیر مطالعه کنید.

open source

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *