شغل‌هایی که با داشتن مهارت‌های کدینگ پیدا خواهید کرد.

جوانان امروزی در دورانی زندگی می‌کنند که انقلاب‌های فناوری یکی پس از دیگری ظهور می‌کند. رشد اینترنت، اختراع گوشی‌های هوشمند و توسعه‌ی یادگیری ماشین برخی از این فناوری‌های انقلابی هستند. در این مقاله می خواهیم با شغل های که با داشتن مهارت برنامه نویسی می توانید پیدا کنید آشنا شویم.

مهندس نرم‌افزار

بیشترین اسمی که در سایت‌های شغل‌یابی به گوشتان خورده است. به عنوان یک مهندس نرم‌افزار، باید JavaScript، Ruby، HTML و CSS را یاد بگیرید. خطوط مختصری بین مهندس نرم‌افزار و یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار وجود دارد، زیرا نقش آنها می‌تواند مشابه باشد.

در بیشتر موارد، یک مهندس نرم‌افزار کد را می‌شناسد و می‌داند که چگونه یک محصول طراحی و مدیریت می‌شود. مهندسان نرم‌افزار می‌توانند از این دانش برای یافتن راه حل‌ها یا بهبود نرم‌افزار استفاده کنند.

متخصص علم داده

یکی از پردرآمدترین شغل‌های موجود در حوزه تکنولوژی می‌باشد. طبق Glassdoor و Linkedin، تقاضای بالایی برای این دسته از افراد، بخاطر مهارت‌های کمیاب آنان وجود دارد. یک متخصص علم داده مهندسی نرم‌افزار، کدینگ، تجزیه و تحلیل آمارها و تجسم داده را برای گفتن داستان‌ها و کشف اطلاعات قدرتمند از حجم وسیعی از داده‌ها ترکیب می‌کند.

متخصصین علم داده از R ،SQL ،Python و Java برای توسعه الگوریتم‌ها و ساخت مدل‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند برای کشف مشکلات جدید و پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده استفاده شوند.

توسعه‌دهنده Front-End

اگر می‌خواهید آنچه را که مردم در اینترنت مشاهده می‌کنند، شکل دهید، باید در انتها یک توسعه‌دهنده رابط‌کاربری باشید. آنها با استفاده از CSS ،HTML و JavaScript به وب‌سایت‌ها زندگی تازه می‌بخشند.

توسعه‌دهندگان رابط‌کاربری به طور معمول با طراحان گرافیک و توسعه‎‌دهندگان سمت سرور کار می‌کنند تا یک وب‌سایت عالی و کاربردی را ایجاد کنند.

توسعه‌دهنده Back-End

توسعه‌دهندگان سمت سرور معمولا ستاره‌هایی هستند که دست کم گرفته می‌شوند ولی آنها افرادی هستند که از طریق PHP ،Java ،Ruby ،Python و یا SQL زندگی تازه به کدهای توسعه‌دهندگان سمت کاربر می‌بخشند. توسعه‌دهندگان سمت سرور با استفاده از این و دیگر زبان‌های سمت سرور اطلاعات را از یک پایگاه داده گرفته و آن را به کاربر به صورت زبان سمت کاربر انتقال می‌دهند.

توسعه‌دهنده Full-Stack

توسعه‌دهندگان Full-Stack برای پر کردن نیازهای شرکت‌های نو پا که نیاز به توسعه‌دهندگان سمت کاربر و سرور دارند اما منابع برای یک تیم توسعه‌دهنده اختصاصی را ندارند مناسب می‌باشد. توسعه‌دهندگان Full-Stack تخصص کامل در تمامی زبان‌های مورد نیاز برای توسعه وب را ندارند، ولی در عوض، آنها به اندازه کافی برای ایجاد یک وب‌سایت کاربردی و یا حل یک مشکل در قسمت سمت سرور را بلد هستند.

توسعه‌دهنده موبایل

جای تعجب نیست که این نوع از توسعه‌دهندگان در اپلیکیشن‌های موبایل متخصص هستند. توسعه‌دهندگان موبایل می‌توانند با یادگیری Swift، برنامه های iOS را ایجاد و انتشار کنند، در حالی که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید می توانند از C# ،Java و ++C/C استفاده کنند. فضای قابل توجهی برای رشد این دسته از توسعه‌دهندگان با توجه به تعداد بسیاری از اپلیکیشن‌های ایجاد شده و استفاده روز افزون ما از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیگر وجود دارد.

طراح UI/UX

به عنوان یک طراح UI، هدف شما این است که یک رابط‌کاربری ایجاد کنید که جذاب، زیبا و همچنین یک بازخورد احساسی از کاربر داشته باشید تا محصولات خود را دوستانه‌تر و زیباتر ارائه دهید. به عنوان یک طراح UX، هدف شما فرآیند ایجاد محصولاتی است که تجربیات معقول و مرتبط با آن را برای کاربران فراهم می‌کند.

مهارت‌های کدینگ پیش‌نیاز یک طراح UI/UX نمی‌باشد ولی می‌تواند به ایجاد یک گردش کار کارآمد‌تر کمک کند. برای مثال طراحانی که HTML یا Swift را درک می‌کنند ممکن است قادر به شناسایی محدودیت‌ها و جلوگیری از این موانع باشند.

توسعه‌دهنده پایگاه داده

به عنوان یک توسعه‌دهنده پایگاه داده، شما یک پایگاه داده را به طور معمول در یک محیط فناوری اطلاعات توسعه داده و نگهداری می‌کنید. این دسته از توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند به عنوان مدیران پایگاه داده کار کنند، جایی که آنها ذخیره‌سازی اطلاعات را حفظ می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که امن و قابل دسترسی هستند. طبق آمار، توسعه‌دهندگان پایگاه داده همچنین می‌توانند بر روی سیستم‌های موروثی کار کنند و همچنین مسئولیت فرایند مهاجرت به پایگاه داده مدرن را داشته باشند.

توسعه‌دهنده DevOps

همانطور که از نامش پیداست DevOps (Development+Operation)، نقش‌های سنتی توسعه و عملکردهای نرم‎‌افزار را برای ساده‌سازی فرآیند کل، ترکیب می‌کند. ویژگی اصلی DevOps اتوماسیون و نظارت در تمام مراحل ساخت نرم افزار، از ادغام، تست، استقرار و مدیریت زیرساخت می‌باشد. طبق نظر آمازون، تیم DevOps به نوآوری شرکت کمک می‌کند و در این صنعت رقابتی و پرازدحام باقی می‌ماند.

مدیر تولید

مدیر محصول ممکن است به عنوان یک کارمند برنامه‌نویس به نظر نرسد، اما مدیران می‌توانند با داشتن دانش پایه‌ای از کد و عملکرد زبان‌های خاص، نیازهای تیم‌های مختلف را بهتر درک کنند. چگونه یک مدیر محصول می‌تواند توضیحات یک مهندس نرم‌افزار را بدون دانش اصول اولیه کد متوجه شود؟ آنها نیازی به برنامه نویسی ندارند، اما باعث می‌شود روند عیب‌یابی بسیار ساده‌تر شود.

منبع: ویگول و کدفرند

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *