مدارک معتبر لینوکس

انستیتوی تخصصی لینوکس LPI : Linux Professional Institute در سال 1999 در کانادا آغاز به کار نمـــود . این موسسه در سراسر دنیا به عنـوان سازمانی پیشــرو در امر آموزش و ارائه مدارک تخصصی لینوکس ، Open Source و نرم افزار شناخته شده و مـــورد حمایت و تایید شرکت های بزرگی همچون IBM ، ناول ، HP ، پروسافت ، اینتل و بسیاری دیگر می باشد .LPI  جهت ارتقاء سطح دانش و تخصص جامعه IT خصوصا علاقمندان به لینوکس ، اقدام به ارائه مدارک بین المللی با هدف ایجاد استاندارد بین المللی آموزش متخصصین کارآمد لینوکس نموده است . این مدارک که تحت عنــوان LPIC : Linux Professional Institute Certification در جهان شناخته می گردند بر خلاف سایر مدارک موجود لینـوکس نظیر RHCE ، غیر انتفاعی و Vendor Less بوده و به هیچ محصول یا نوع خاصی از لینوکس وابسته نمی باشند و این امــــر موجب تمایز این مدرک از سایر مدارک موجود لینوکس در دنیای صنعت می باشد .

اين مدرک که اولين سطح مدارک LPI و سطح مقدماتی مديريت لينوکس می باشد و در 11 ژانويه 2000 معرفی و در سال 2003 بازنگری گرديد، شامل دو دوره و دو آزمون LPIC 101,LPIC 102می باشد.

معرفی مدرک و دوره LPIC-1

با یادگیری و دریافت این مدرک شما یک junior linux system administrator یا مدیر سیستم لینوکس خواهید بود و علاوه بر تسلط بر کار با خط فرمان قدرتمند لینوکس، توانایی مدیریت، عیب یابی و پشتیبانی یک سرور لینوکس در حال کار را خواهید داشت. در این دوره شما با روش‌های عیب یابی و پیکربندی سرویس های پایه آشنا خواهید شد. برای حضور در دوره های آموزشی LPIC-1 و اخذ مدرک آن پیش نیازِی وجود ندارد اما به طور معمول به مخاطبان اخذ این مدرک سفارش میشود که با روند مربوط به ایجاد و مدیریت ماشین های مجازی آشنایی داشته باشند. پس از دریافت مدرک مقدماتی لینوکس شما می توانید به عنوان یک ادمین لینوکس، ادمین سیستم، مدیر IT و یا مهندس سیستم های IT مشغول به فعالیت گردید و به مانند سایر مدارک و مشاغل در این حرفه نیز میزان سابقه و تجربه شما در میزان درآمد شما نقش تعیین کننده دارد.

معرفی مدرک و دوره LPIC-2

این مدرک برای مدیران ارشد سیستم (Linux system administrator) طراحی شده است. در سرفصل‌های این مدرک بسیاری از سرویس های شبکه در لینوکس پوشش داده می‌شود. در پایان، دانشجو باید توانایی پیاده‌سازی سرویس هایی مانند پست الکترونیک ، وب، DNS و FTP را داشته باشد و به مباحثی مانند ساختار کرنل و کامپایل آن، فایروال و پراکسی و اشتراک گذاری فایل در محیط‌های ترکیبی (لینوکس و ویندوز) تسلط پیدا کند.

در همین راستا موسسه فناوری اطلاعات کهکشان نور، اقدام به برگزاری پک آموزشی LPIC نموده است. برای مشاهده پک LPIC روی لینک زیر کلیک نمایید.

پک آموزشی LPIC

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *