چگونه از کسب و کار خود در برابر مجرمان سایبری محافظت کنیم

اجازه ندهید هکرها به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. با انجام چند کار ساده، کسب‌ و‌ کار خود را از حمله‌ی مجرمان آنلاین ایمن نگه‌دارید.

این روزها مجرمان سایبری بیشتر و سریع‌تر از هر زمان دیگری می‌توانند اطلاعات شما را هک کنند. آن‌ها در جستجوی نقاط ضعف شما هستند و به‌محض پیدا کردن آن‌ها سریع حمله می‌کنند. شما از طریق راه‌های مختلف می‌توانید از خودتان در برابر این حملات محافظت کنید. در اینجا با ما همراه باشید تا ۴ مورد از آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

۱- خریدهای آنلاین خود را چک کنید
شاید فکر کنید درصورتی‌که کارت اعتباری‌تان دزدیده نشود، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما افراد سودجو همیشه آمار شماره کارت‌های افراد آسیب‌پذیر را دارند و از طریق خرید‌های آنلاین اقدام به دزدی از حساب آن‌ها می‌کنند. بنابراین سعی کنید همیشه آمار خریدهای اینترنتی خود را با گزارش بانک چک کنید.

۲- انواع روش‌های کلاه‌برداری را یاد بگیرید
خرده‌فروش‌ها باید بیشتر از دیگران دقت کنند. سفارشات بین‌المللی حدود ۶۲ درصد بیشتر از سفارشات بومی خطرناک هستند. قبل از اقدام به فروش در سطح جهانی، سعی کنید با انواع روش‌های پرداخت در سطح بین‌المللی آشنا شوید. روش‌های پرداخت آنلاین هر کشوری، مانند فرهنگ آن‌ها منحصربه‌فرد است. بنابراین سعی کنید انواع روش‌های کلاه‌برداری را بشناسید و سیستم امنیتی خودتان را با آن‌ها هماهنگ کنید.

۳- امنیت شبکه خود را بالا ببرید

در گذشته، مجرمان آنلاین اغلب سایت‌های فروش لوازم و کالاهای لوکس را هدف قرار می‌دادند و از این طریق برای دزدی اقدام می‌کردند. این سایت‌ها امنیت شبکه‌ی خود را بالا برده‌اند و همین موضوع باعث شده است مجرمان این روزها سایت‌هایی را که کالاهای کم‌ارزش‌تری دارند، برای دزدی انتخاب کنند. به‌عنوان مثال فروشگاه‌های آنلاین لباس طعمه‌های خوبی برای کلاه‌برداری و دزدی هستند. بنابراین سعی کنید امنیت وب‌سایت خود را بالا ببرید. این کار برای حفظ ایمنی در کسب‌و‌کارهای آنلاین لازم است و هزینه‌ی بالایی ندارد.

۴- پسوردهای خود را عوض کنید

در چند سال اخیر، حمله‌های سایبری بیش‌ازپیش قدرت گرفته‌اند؛ به‌طوری که طبق اعلام مجله وال‌استریت، اگر هنوز هک نشده‌اید احتمال اینکه در سال ۲۰۱۷ مورد حمله قرار بگیرید بسیار زیاد است. ۵۵ درصد افراد از یک پسورد واحد برای اکثر حساب‌های کاربری خود استفاده می‌کنند. ۲۶ درصد آن‌ها کلماتی را انتخاب می‌کنند که بتوانند به‌راحتی به یاد بیاورند و همین موضوع حدس زدن پسورد توسط هکرها را راحت کرده‌ است. پسوردهایی مانند تاریخ تولد یا نام فرزندان به‌راحتی قابل هک شدن هستند. جالب است بدانید تنها ۱۰ دقیقه زمان برای رمزگشایی پسوردهای ۶ کاراکتری که همگی با حروف کوچک نوشته شده‌اند، لازم است. سعی کنید پسوردهای طولانی انتخاب کنید و آن‌ها را با حروف بزرگ، اعداد و نمادها ترکیب کنید. رمزگشایی پسوردی با ۹ کاراکتر شامل نمادها، اعداد و حروف بزرگ و کوچک، حدود ۴۴,۵۳۰ سال زمان لازم دارد. همچنین سؤال‌های امنیتی را انتخاب کنید که سخت هستند و برای هر حساب کاربری رمز عبور متفاوتی انتخاب کنید.

 

منبع: زومیت

درباره کهکشان نور

موسسه کهکشان نور پيشرو در صنعت IT ، ارائه دهنده راهکارهايی جهت توانمند ساختن افراد و سازمان ها در استفاده بهينه از تکنولوژی نوين دنيای امروز می باشد. استراتژی کهکشان برای رسيدن به اين هدف ، با ارائه دوره های آموزشی ، تخصصی ، مهندسی از جمله مايکروسافت ، سيسکو ، کامپتيا ، امنيت اطلاعات و شبکه و ارائه راهکارهای عملی IT و ICT مشخص می گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *